-
Jag är ganska säker att det är frivilligt att få veta könet eller inte vid nipt! För oss var det något de la till! Men svaret stod sen på samma sida som övriga svar så det var ingen ytterligare knapp vi behövde trycka på. Och det var vi förberedda på innan vi fick hem svaret 😊mimbyn skrev 2025-08-28 21:15:16 följande:Ja, jättekonstigt! oj vilken cirkus, en blyg liten idag alltså 😂🥰 skönt, grattis till er!! 🥰 hmm, jag har nu googlat runt lite och pratat med ett par olika runt mig som jag har förtroende för och tror att jag kanske ska göra NIPT ändå också.. är ju trots allt bara ett blodprov och så vet man nästan 100%igt som du säger, istället för bara 85-90% som jag nu förstått att KUB är 🤔 så kan man släppa funderingen på hur det eventuellt ligger till oavsett resultat ❤️ jag är dock rädd att resultatet ska presenteras tillsammans kön och det vill jag ju inte veta, men man kanske aktivt måste klicka sig fram till könsinfo?! 🙈 -
Här är en till som är nervös inför kommande ultraljud nästa vecka. Trots att vi sett den lille två gånger och allt varit normalt i vecka 8 och vecka 11 samt NIPT. Hoppas oron släpper när jag får se honom igen nästa vecka❤️ Då är jag i vecka 15.
Det är något triggande med ultraljud för mig(och säkert många av er andra), troligen delvis pga tidigare erfarenheter. Jag har dock passerat min egen milstolpe vecka 11 nu med råge och försöker intala mig själv att varje dag att idag är jag gravid och kommer fortsätta vara det❤️
Håker tummarna att alla kommande ultraljud för oss i tråden går bra! -
Grattis!! Och vad kul! Hur genomför ni avslöjandet? Vet ni eller är det någon annan som ska titta först? 😃Siripiri skrev 2025-09-06 08:09:49 följande:Fick äntligen svar på nipt seeent igårkväll och hade låg risk på alla tre 🥰 Så imorgon blir det en cool gender reveal precis i min stil 😁♥️
Vi ska avslöja könet för våra familjer om två-tre veckor i samband med annat firande 🥰 Men då ska vi bara berätta, inget konfetti eller så -
Kuul😍💗💙Siripiri skrev 2025-09-06 13:25:47 följande:Min bror ska få burna med hojen 😁 jag kör själv hoj sen över 10 år tillbaka så det ligger mig varmt om hjärtat. Och nej vi vet inte utan har skickat qr-koden med länken till vad är för kön till brorsan så vi får reda på det vid själva avslöjandet 😍♥️
Jasså låter som ett ypperligt tillfälle 🥰 -
Skuggviol skrev 2025-09-09 22:44:33 följande:Letade efter listan och den var inte uppdaterad sedan mitten av juli, så vi kanske ska göra en ny istället? Många har nog kommit in efter det och några har kanske lämnat. Jag tycker det är roligt med en samlad lista så det är lättare att hålla koll på alla 🥰
Bf-lista
15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
kul initiativ! Och häftigt att läsa om fladdret 😍😍 Undrar när jag kommer känna det, antagligen senaste pga första barnet för mig?
Nu är jag på väg till ultraljud och är lite spänd! Kanske ändras bf men jag tror inte det är så stor risk då jag gjort två ultraljud redan.
Bf-lista
6 mars - Monki19
15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet -
Uppdaterar listan igen. Ultraljudet gick så bra 🥹💙 Blev framflyttad till BF 4 mars!
BF-lista
3 Mars - Siripiri, 32, första barnet
4 mars - Jassan123 , 30år , första barnet.
4 mars - Monki19, första barnet
9 mars - AndraBarnet, 33år
12 mars - Motherofninjas, barn nr 3 och 4
15 mars - skuggviol, 35 år, tredje barnet
17 mars- Alexzandra87 andra barnet -
Jag tror jag har känt fladder vid enstaka tillfällen de senaste dagarna 😍🦋 Känns dock otippat för det är första barnet men omöjligt ska det inte vara vid denna tidpunkten när jag googlar!
-
Tycker absolut inte att din sambo måste välja honom som fadder bara för att sambon råkar vara fadder till deras barn. För oss är det första barnet men i min sambos familj har de valt sina syskon som faddrar och jag tycker det verkar bra. Har iofs bara mina föräldrar att jämföra med och de ångrar lite att de blev faddrar till sina dåvarande vänners barn, deras kompisrelation höll inte så länge.Siripiri skrev 2025-09-27 16:27:44 följande:Är det någon som bestämt/börjat på fundera på vem som ska bli faddrar till ert/era barn?
Jag är tyvärr i situationen att jag inte gillar den ena personen som min sambo vill ha, eller snarare vad den skulle kunna ^bidra^ med som fadder. Vill man inte ha någon som är en riktig bra förebild? Eller hur tänker ni?
Tror min sambo känner sig obligerad att välja den personen pga han är gudfar till hans barn.
Jag tror vi kommer hålla oss till våra syskon som faddrar helt enkelt! -
Jag har 🥹🥰 Jag är 17+5 idag och det började lite diffust för 2 veckor sedan typ. Känner inte varje dag men det är framförallt på kvällen som jag kan känna små petningar strax under naveln ❤️Syren93 skrev 2025-09-29 08:20:14 följande:Är idag i 14+5 och så otålig att känna rörelser! Är min andra graviditet och förra gången tror jag jag kände i 16+ någongång... När/ har ni börjat känna något än?
🥰
-
RUL avklarat och allt såg bra ut! Jag har moderkakan i bakvägg som jag misstänkte 😁
Någon mer som börjat få foglossning? Jag har tagit det ganska lugnt senaste veckan men ändå har jag en ilande värk i bäckenet 😩 Känns så himla tidigt när jag pratar med andra om det? Ska träffa fysioterapeut snart och få hjälp.
Ska även inviga min gravidkudde inatt, ska bli så skönt med stöd mellan benen och bakom ryggen 😍
Hoppas kommande RUL i gruppen går finfint! -
Oj vad segt med hälsporre😰 Hoppas det ger med sig snart! Kroppen är ganska skör nu känner man😅Siripiri skrev 2025-10-06 21:30:04 följande:Så skönt 😍
Hade eventuellt lite smärtor i söndags, men mitt största problem just nu är mina fötter 😩 Typ fått som hälsporresmärtor, vart trött i benen/fötter innan så tänkte att jag kanske behövde fixa nya arbetsskor på jobbet. Det var förra måndagen och sen dess har det bara blivit värre, gick hem lite tidigare från jobbet idag pga ont. Körde direkt å köpte gelesulor. Skrev ut någon form av rehab-plan från chatgpt också 😅 Hoppas jag kan hejda utvecklingen lite.. för har inte möjlighet att sitta hela dagarna på jobbet.
Gött med gravidkudde 😍
Har mitt RUL på torsdag🥹
det var jätteskönt med gravidkudde, rekommenderar!
Spännande med ultraljudet 🥰 -
Ah det låter hoppfullt 🙏 Har inte orkat träna på länge pga trötthet och nu senast förkylning. Men har laddat ner en app och köpt träningsmatta och redskap så nu känner jag mig peppad 💪💪Skuggviol skrev 2025-10-07 10:48:57 följande:Grattis till RUL resultatet 🥰 Vad skönt att ha det gjort o att allt var bra. Jag längtar verkligen tills det är våran tur, gick in i v 18 igår och har RUL först den 22 oktober.
Foglossning började jag känna i vecka 12 😅 har blivit tidigare för varje barn för mig.. det här är tredje barnet och tidigaste känningarna. Jag har regelbundna besök hos fysioterapeut inriktad på kvinnohälsa och hon är toppen! Det håller sig i schack hittills när jag följer de råd som jag fått av henne. Jag styrketränar fortfarande och hoppas kunna fortsätta med det så länge som möjligt. Än så länge känns det bara bra i kroppen att träna så det är skönt 😊
Hoppas ditt ultraljud går bra! Tiden går ju så långsamt när man väntar 🥰 -
ElsaCross skrev 2025-10-07 15:50:34 följande:Åh grattis till fint RUL!!
Jag har också foglossning, mitt började i vecka 10, vissa dagar är värre än andra. Köpt bälte som stabiliserar lite men inge mirakelkur direkt. Tycker också det känns tidigt att få på den första halvan av graviditeten, men kanske har lite överkänslighet mot det hormonella. Jag tycker i alla fall också att kudde varit guld värt redan nu 😍
Oj det var tidigt! Minns inte nu, är det ditt första barn?
Alltså kudden- längtar typ redan nu på att gå och lägga mig med den 😅😂
-
Ah försvann det efter förlossningen eller menar du att det blev bättre? Hoppas du klarar dig lindrigt undan denna gången också!ElsaCross skrev 2025-10-07 18:33:13 följande:Det är mitt andra, startade i vecka 14 första gången men försvann och var inte så farlig, hoppas på något liknande den här gången hehe, men det känns betydligt mer den här gången.
Ja risken är att den där kudden blir kvar ett tag efter förlosssningen också haha. Tror min partner till slut fick nog och gömde undan skiten 😂 Spontant känner jag att man borde ha det jämt egentligen? 😍
haha helt klart ja😂😂 -
Jag har laddat ner Mammaträning☺️Hejåhoj skrev 2025-10-07 18:49:22 följande:Har inte heller orkat träna något alls, enda som är nån slags träning för mig är mitt jobb! Men blev så nyfiken vilken app du laddat ned? Kanske skulle passa mig nu med 😊