Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Monki19 skrev 2025-07-24 09:54:05 följande:

Nu har vi gjort vårt första ultraljud och det var bra! Tickande hjärta, allt såg bra ut och vi blev framflyttade en dag (7+5). Sån lättnad!!❤️

Skönt! 🥰

Hade återbesök för cellförändringar idag, vilket såg bra ut ut, behövde inte knipsa något 🙏🏼 Sen gjorde vi ett VUL och det visade 8+1 med tickande hjärta 😭😭 Gick inte att stoppa tårarna♥️ Nu känns allt mycket mer verkligt! läkaren sade att risken för missfall nu har sjunkit mycket, så får lite på de 🙏🏼 
  • Siripiri
    Ellakram skrev 2025-07-24 11:34:30 följande:
    Är det inte vid vecka 12 man brukar säga att det minskar drastiskt? Kan ha fel. Sen är det inte ett foster förrän i vecka 10, nu är det bara ett embryo. 😅😅
    Jo Det är väl då det är ännu mer säkert, men just procentuellt om man jämför vecka 8 mot vecka 6 tex, så är det i positivt dager. Men snällt av dig att dra på stämningen! Jag lyssnar bara på vad läkaren och att det är lille hallonet hade vuxit precis som det skulle. 🙏🏼 
    Vallmo93 skrev 2025-07-24 11:13:23 följande:
    Åh sån lycka!! Så glad för er skull 🌼💛 Den här gången är det er tur 🥰

Följer denna tråd lite, ni är så många här som man följt åt i bim-grupperna att det är så fint att få fortsätta följa en stund. Så glad för alla er 💛

Tack fina du! 🥰 Jag tror faktiskt mycket mer på de nu! ♥️ 

Gullig du! Jag hänger ju med i BIM-trådarna med, man kan ju inte låta bli 🥰

Monki19 skrev 2025-07-24 11:38:35 följande:
    Grattis! Det blev en del tårar här med 😅😭😭💕

Förstår helt 🥹???????? 

• Siripiri
    Karinnirak skrev 2025-07-25 15:21:48 följande:

Alltså det syns så tydligt att jag är gravid redan, förstår inte hur det ska gå att dölja det här i sex veckor till?! Jag ser ut som en stoppad korv i alla mina jeans och brukar ha mycket ribbade klänningar eller kjolar men magen är som en liten boll som sticker fram i allt. 

Minns att jag körde mycket lösa skjortor i min förra graviditet, men det är för varmt nu. 

Hur är det för er andra?

Usch va jobbigt 🥲 

För mig är det mest på kvällarna som jag tycker magen blir väldigt svullen som tur är😅 absolut livmodern putar ut som typ innan mens på dagen, men jag jobbar i arbetsbyxor och T-shirt så syns inte något speciellt som tur är 🙏🏼 Det är första barnet och då verkar man ju ha turen att det inte syns lika fort 😁 
  • Siripiri
    lilleimagen skrev 2025-07-27 13:34:32 följande:

Jag tycker att din kommentar var dryg. Varför ska ni som är rädda/osäkra på era graviditeter skriva eran sk*t här för? Hoppas att ni faktiskt råkar ut för all sk*t ni är rädd för. Låter så desperata och nästan galna vad kvinnor i denna tråden har gjort pga rädsla. Chilla lite för sjutton!

Shit snacka om att vara såpass otrevligt så man önskar någon annan ett missfall. Du lär ju inte haft många motgångar i ditt liv under gällande fertilitet eller gravidet.. NOLL sympati 
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 11:52:32 följande:

Hej alla

Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
    Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.

Ta hand om er och tänk på hur ni uttrycker er.

Herregud snacka om att kasta sten i glashus, du har ju själv gjort flera inlägg där du vädrat dina problem och osäkerheter. 

Det görs både inlägg från dem som mår sämre och från oss som mår bättre. Jag har funnit mycket trygghet i att fått svar att andra mår bra, för allt ens feeds fyllts på med Instagram sen man plussade visar hur dåligt folk mår under första trimestern. Då får man ha den förutfattade informationen kring hur en graviditet verkar vara i början. Bara att avprenumerera och lämna tråden om det inte passar dig

• Siripiri
    Evylin skrev 2025-07-27 18:47:48 följande:

Jag har en tanke att man kanske kunde göra en Facebook grupp istället, man kan göra den hemlig så att ingen ser och att man är med och så kan man endast hitta den genom en länk som man får av den som gjort gruppen ? Däremot kommer ju de som är med I gruppen kunna se vilka som är med men då går det ju inte heller att skriva hatiska kommentarer och gömma sig bakom anonymitet ? 

Ja jag har tänkt samma! Såg att det fanns en offentligt men inte redo att joina den än
    Monki19 skrev 2025-07-27 18:46:39 följande:

Det här var nog det sjukaste😂

Verkligen 😅😅😂
  • Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-28 09:47:52 följande:

Efter gårdagens tråkiga stämning tror jag vi behöver fokusera på något positivt här. 

Jag har flera olika ?målbilder? som jag ibland plockar fram för att fylla på med bra energi. En av de starkaste är när vi är på väg hem från BB och min sambo bär barnstolen. Lite av en klassiker kanske, men den bilden gör mig väldigt pirrig. En annan är när bebis och våra hundar ska träffas för första gången ♥️ 

Har ni andra någon målbild som ni tänker på emellanåt? Dela gärna med er om ni vill! 

åh fin idé 🥰 

Har exakt samma 🥹 Sen ska jag nog berätta för föräldrarna i helgen fast jag bara då är 9+4. Har beställt glas som står morfar och mormor på + est. 2026♥️  Det ser jag också fram emot, kanske även för min sambos familj, får se! 
    Försöker verkligen tro på denna gravidet! 

hur många av ska göra NIPT? Har vi pratat i denna gruppen om de? Jag är med i BF februari med så blir många inlägg att hålla reda på 😅 
  • Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-28 18:58:45 följande:
    Spännande att berätta! Själv vågar jag inte göra det riktigt än fast jag vill tro, imorgon får vi se om den lilla växt något sedan sist ❤️ Vi kommer att göra NIPT om vi kommer så långt, i så fall om en vecka. Är oxå med i BF februarigruppen så jobbigt att hålla koll 😅
    Ja nervöst! tänker att man får stöd och förståelse hur än graviditet går/inte går så varför inte berätta ???? Mamma väntar nog ju ivrigt på det sen mitt X i december 😅 + magen börjar blir svår att gömma på kvällarna, kan ju inte gå samma skjorta varje gång jag är där 😂😂 Å fortfarande för varmt för hoodie som jag annars går i mycket 

åh ja nervöst kan jag tänka mig! Hur länge sen var det senaste du gjorde ultraljud?☺️ Ja det är ju snart man kan göra det ju 🙈????
  • Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-29 07:26:17 följande:
    Förstår, skönt att kunna berätta för päronen. Alla tänker ju lite olika kring att berätta för flera. Vi har haft så många missfall så orkar liksom inte berätta för alla om igen och sedan går det ändå inte vägen 🙂 Men några få har vi berättat för och det känns bra ❤️
    Håller med dig, svårt med kläderna!

Sjukt nervös, förväntar mig den värsta! Men hoppas såklart då vi aldrig kommit såhär långt. Är i vecka 9+4 idag och gjorde senaste ultraljudet för två veckor sedan ca, och då såg allt bra ut. 

Jaa jag har ju väntat innan för har ju haft missfall med💔 Förstår helt! jag är bara för ivrig för har inte gått såhär långt innan 🙈 Härligt! ♥️ Det är skönt att inte leva helt ensam i med sin lilla hemlighet. 

Håller en tumme!♥️♥️

• Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-29 11:57:38 följande:

SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️
    Åh va underbart 🥹♥️♥️ 
  • Siripiri

Nu har otåliga lilla jag bokat ett nytt ultraljud den 11/8🙈 Då ska jag vara 10+5. Vi har inte bestämt oss än om vi ska göra nipt. Tänker att jag kanske inte känner att jag behöver de när dagen närmar sig men bättre att kunna boka upp och boka av istället. Går på semester nästa vecka så tiden kommer säkert gå väldigt fort nästa vecka 😄 Går in i vecka 10 imorgon🥰 Vilket känns sjukt, går in på appen fortfarande och har svårt att greppa att det stått 8+något i en vecka nu, är fortfarande på 7 i mitt huvud 😂

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸