Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

Bf Mars 2026 🌸

ElsaCross skrev 2025-09-17 20:27:52 följande:

Idag var det äntligen min tur med KUB. Allt såg bra ut, sannolikheten rankades som låg och jag fick samma datum som jag redan fått till mig. ❤️

Min magkänsla har varit tjej hela tiden och det håller jag fast vid, blir spännande att se sen. 

Kommer troligtvis få moderkakan i framvägg, däremot var doktorn snabb med att avfärda att det skulle betyda mindre/svagare rörelser. Tydligen finns det inte vetenskapliga belägg på det, och det bör bara gälla om bebis sparkar just där moderkakan är, men det ska finnas gott om plats att sparka bredvid. Vi får väl se, förra grav hade jag bakvägg så jag får väl göra en utvärdering sen 😂

Vad skönt 😍

Ja jag väntar också på spänning för att få reda på kön (har rul 3 okt). Tiden har börjat gå så långsamt igen 😄

Ja skönt att ha något att jämföra med och veta vad det är man ska känna! Jag har inte känt något ännu, eller så vet jag inte vad det är som ska kännas. Väntar på den milstolpen! 
  • Anonym (Önskan97)
    ElsaCross skrev 2025-09-18 22:20:01 följande:
    Åh men snart dags ju! Själv har jag RUL 29 oktober så min väntan har bara börjat 😂 

Tycker det är svårt, kände först som små kullerbyttor då och då i vecka 19 med förra. Men det var inte super tydligt, minns jag var rädd att det jag egentligen kände var en stor bajskorv som rullade runt 😂😅
    Ja, jag hade lite ?rus? efter KUB som höll i sig ett tag men sedan började längtan till nästa och då går tiden långsamt 😂  haha jaa det känns som att man så gärna vill känna något också men det är säkert något annat 🤣
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-09-19 12:43:38 följande:

Hur mår alla? 😃♥️

Väntan på RUL känns som en evighet 😩 Kommer tom gått in i vecka 21 när det är dax för de ultraljudet, vilket är 9 oktober 🙃 Jobbigt att inte veta om något lever där inne nu när man gått ut med det på socmed och många kunder vet om det på jobbet. 

Men mår bra iallafall! Har lite trötthet under dagen men brukar gå och småsippa på en liten kopp kaffe som hjälper. Skulle vilja kolla min järnvärden för tänkte att man skulle bli piggare när man gick in i andra trimestern men det fick Jag inte. Vill veta om mängden järntillskott jag tar är nog, så överväger att betala för det själv för kommer inte få ta såna tester förens i mitten på november för då har jag nästa besök hos BM. 

Sen en personlig fråga som alla kanske inte är sugna på svara på, men är det någon som myser på ^som vanligt^ under graviditeten? Vi har inte gjort något sen sista myset som skapade den lille krabaten i magen och känner mig som enormt dålig flickvän. Men att ha svullen mage gör att jag känner mig osexigast i världen 😒 även om sambon säger hur vacker, fin, snygg jag är osv, men tycker inte jag de så spelar det ingen roll vad han säger.. Vilket jag redan hade svårt med innan graviditeten🙃🙃 

Visst är det segt 😩 försöker sysselsätta mig och tänka på annat men är svårt. Jag tycker det är mysigt att varje tisdag lyssna på hjärtat med dopplern, har hittills alltid lyckats hitta. Är skönt att ha något litet varje vecka att längta till, sedan är det kul att kolla frukt varje torsdag när jag går in i ny vecka 😄

Skönt att du mår bra! Jag mår också bra men blev förkyld för fjärde gången igår på en månad. Det släpper efter 1-2 dagar, där emellan kan det vara lite snuva. Skrev till kvinnohälsan där jag bor och frågade om det var vanligt eller om jag fortfarande kunde ha låga järndepåer och om det påverkar. De skrev bara att det är normalt under graviditeten?och min BM sa att man inte följde upp ferrritinvärdet igen vilket känns dumt när man fått ordinering på järntabletter. Kanske värt som du säger att betala privat för att kolla?

Angående myset så låter det som en jobbig situation men du ska absolut inte känna dig som en dålig flickvän!! ❤️ skönt att din partner verkar stöttande i detta. Är ju så individuelt och jag hoppas inte jag påverkar åt fel håll genom att berätta hur jag/vi har det. Vi myser ungefär som innan, däremot är jag inte lika sugen/våt från början men när vi kommit igång blir jag mer sugen och vi använder glidmedel ibland. Som du säger kan självkänslan också sätta stopp för suget men jag tror det beror på hormoner också. Innan graviditeten så kände jag sån stor skillnad innan mens, inte alls samma sug och det har väl dels med höga progesteronvärden att göra? Du kanske har högre nivåer av det? 
    Har ni andra intima stunder som inte leder till mys? 🥰
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-09-19 17:57:37 följande:

Åh vilken lyx med doppler🥹  Hehe ja min sambo skickar alltid Som första sms vilken det frukt det är med massa utropstecken på onsdagarna när det är veckobyte♥️ 

Skönt! Men jobbigt med alla förkylningarna 🙃 Min kollega sade att hon var sjukt hela tiden när hon var gravid med, jag har peppar peppar bara haft en halsmandel som var lite svullen i några dagar. Sen vaknar man ju lite snorig, men läst att alla hormonerna påverkar ju slemhinnorna så vant mig vid att vara lite snuvig hela tiden 😂 
    Jag tycker det är jätte konstigt att dem inte följer upp de?! Inte i min region heller. Ja på testmottagnigen kostade det inte jätte mycket vad minns. 

Nä borde verkligen inte de och som du säger är han väldigt förstående♥️♥️ I vanliga fall, som ogravid, kan det vara trögt ibland med för jag vill inte alltid vara den som initierar, samt min ADD gör att jag är lite för mycket uppe i mitt huvud och inte stunden, samt min sambo vill inte vara för på pga en viss historik. Han är verkligen så gullig! 
    Härligt att ni gör de 🥰 Ah sedärja! Kan vara beredd på att det är samma för mig, som du säger med allt progesteron. 
    Alltså inte mer än vardagligt pussade och lite gosande, men jag är som sagt uppe i mitt huvud och ^osäker^ på hur det var man gjorde nu igen pga så länge sen sist 😂  Även nojig att  kroppen inte kommer ^prestera^ som den ^ska^ också. Vilket är en så dum tanke 😅 För jag har ändå känt lite sug och använde leksak för mig själv häromveckan, så tror bara jag måste våga inleda något♥️  Blunda och inte titta ner på magen 😂 

Vad gulligt 🥹 ja det känns som att snuvan kommer på köpet 😄 jaa jag får kolla upp det! 

Åh jag förstår, du ska göra det som känns bäst för dig❤️ om det är att våga testa, ta det försiktigt, och se om tankarna försvinner eller vänta ut detta och hoppas suget kommer tillbaka. Förstår att man börjar tvivla och jag hade nog också haft svårt att bryta mönstret/tankarna ❤️
    jaa alltså sista veckan har jag också börjat få lite hjärnspöken kring magen, känns inte ännu som en ?gravidmage? mer bara uppsvälld 😩 men kan också vara för att jag inte tränat på ett tag pga förkylningarna, brukar må bättre i huvudet av att få träna

• Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-09-30 19:34:39 följande:

Känner inget :( Moderkakan låg ju  fram på KUB så ska väl inte förvänta mig något.. men fortfarande 😩 RULet nästa vecka får gärna komma fortare än fort! Vecka 19 imorgon.. ♥️ 

samma här, tror inte heller jag känt något än, vecka 20 imorgon ☹️Längtar så till fredag när vi har RUL ❤️ tiden går låååångsamt 
  • Anonym (Önskan97)
    Motherofninjas skrev 2025-10-02 22:30:39 följande:
    Om det kan vara en tröst.. jag är gravid för tredje gången och har två krabater där inne, är i vecka 17.. känner absolut ingenting heller. Jag kände det mycket tidigare min förra graviditet och hade trott att jag skulle känna det ännu tidigare den här gången. 

Men alla graviditeter är olika, det är så mycket som kan inverka på om man känner något eller inte.. moderkakans läge, hur bebisen ligger (kan ju ligga och sparka mot ryggen) osv. Även om det är otroligt jobbigt att inte få de där små bekräftelse-sparkarna och tiden sniglar sig fram, så försöker jag att lugna mig med att det inte finns något som talar för att något skulle ha gått på tok heller. 

Skönt att ni har RUL på fredag, hoppas att allt ser fint ut! Vi har vårt först den 20e, längtar! ❤️
    Tack ❤️ alltså jag är faktiskt inte orolig att det ska vara något fel, jag vet ju att hjärtat slår ❤️ för mig handlar det mer om att det är tråkigt att inte känna än, längtar ju så mycket till det 🙈 åh vi är snart vid 20e också! 
  • Anonym (Önskan97)

Grattis Rosen3! ❤️

Vi var också på RUL i morse, allt såg bra ut också och det var så mysigt att få ligga och titta😍 troligen en flicka, hon ville inte helt visa sig där nere men inget tydde på pojke 😂 moderkakan var i framvägg som jag tänkte!
    de hitta något 2x3 cm som de inte kunde säga om de var myom, liten biplacenta eller förtätning av moderkakan så det skulle skickas till doktor för konsultation. Men jag är inte orolig för det 😊

• Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-10-03 12:42:39 följande:
    Åh så skönt att det gick bra för dig med! 🥰 Mysigt! Vår barnmorska pratade på en massa medans hon visade så det var bara att hänga med, men det var skönt för tystnad för mig har alltid inneburit att något varit fel tidigare 😘 Okej, det är säkert inget problem med det. Ska du på ytterligare ultraljud då? 
    Haha ja samma här, tycker det är så häftigt att hänga med och se allt så mycket tydligare 🥰 

De skulle skicka det till läkare, så får se om det kommer undersökas på nytt eller inte. Tror jag skulle få höra det från barnmorskan isåfall😊 
  • Anonym (Önskan97)
    Hejåhoj skrev 2025-10-03 13:56:43 följande:

Hej!! Allt såg bra ut på nip-svaret fick jag veta idag !! Herregud vilken lättnad! 😅😍 är i 15+3 idag så nu får man väl försöka slappna av lite mer och börja berätta för folk?! Vet inte om jag kan dölja det fyra veckor till då vi ska på rul! har blivit rätt tjock om magen då jag äter ofta 😆 har läst allt ni skrivit sen jag va inne sist och härligt å höra att det verkar gå bra för alla och ni som väntat på egna provsvar och gjort jobbiga tester skönt att det visat sig bra!

Åh vad skönt! Grattis till dig med! 😍 ja det var så mysigt att berätta (vi började göra det efter KUB) och det blev mer verkligt efter det 😄
  • Anonym (Önskan97)

Vad skönt att RUL såg bra ut Siripiri! ❤️

Och välkomna in till tråden alla nya 🥰 har haft gravidkudde sedan ett tag tillbaka, tycker det är skönt. Under natten kan den dock försvinna ut från sängen😅 har tagit veckobilder på magen sen start, tyckte störst förändring för mig hände runt v14 och sen v20. Kul att ha för sig själv tänker jag!

Jag har nog börjat känna bebis nu 🥹 känts som spark/dutt ibland men mer som bubblor som spricker. Längtar till det är mer tydligt haha

• Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-10-13 08:16:07 följande:
    🥰♥️ 

Jag kör med en vanlig kudde jag kramar och en annan mellan benen, sedan hotellkudden som huvudkudde ☺️ Får se om det blir en gravidkudde. Änsålänge har jag inte större problem med höften. Körde hoj långt igår så hade några ischiasstötar på kvällen, men bättre Idag, men är istället hemma för mina fötter måste få vila. Väntar på att VC ska svara 🙃 

åh va mys med bilder och att du känt av bebis 🥹🥰  Längtar till jag gör de med! 
    Segt med ischiasstötar och jag hoppas du får bukt med dina hälar! Låter väldigt begränsande 😩 Jag har haft som bortdomningar i vänster lår sen drygt en vecka och kan ev bero på foglossning, hoppas att fysioterapeut kan hjälpa mig senare i månaden 🙏

jaa däremot osäker fortfarande haha, bara känt när jag vilat och legat på sidan🥰
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-10-14 09:44:19 följande:

Ja det är bättre idag 🙏🏼♥️ Fick äntligen svar från VC och måste avlasta mina fötter iallafall en vecka 🙃 Känner mig så dum mot min arbetsgivare.. 
    Uschda.. det låter inte bekvämt 🥲 För att träffa en fysio med inriktning kvinnohälsa i min stad behöver jag betala 1000 🙃 Hoppas jag inte kommer behöva de. 

Jag tror jag kände någon imorse när jag låg i sängen 🥹♥️ 

Vad bra! Skönt att få svar, hade också känt dåligt samvete men det kan ju hända vem som helst oavsett graviditet och såklart ska du vara hemma och läka 😊 hoppas det hjälper att vila ❤️
    nej det är rätt obehagligt och kan ibland få lite ont i nedre delen av ryggen så antar att det är någon nerv som hamnar i kläm! Oj det var dyrt, här är det privat men de arbetar för regionen så ska inte kosta så mycket 👍

åå mys! Vi får vänta några veckor till, då kommer det säkert inte vara otydligt 😄❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸