Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-26 16:42:53 följande:

Kub idag, första ultraljudet för mig och det var ett litet pyre där inne som sprattlade runt 🥹🥹 lägsta sannolikheten så känner mig trygg ändå, men inte bestämt 100 om vi ska göra nipt eller inte.

Jag är nästan i chock att det var en bebis där inne. Mått så illa trots lergigan senaste veckorna men inte kunnat ta in att det ska vara en bebis på riktigt. Blev alldeles tårögd idag och lättnaden att se hjärtat slå 🥹 

Nu blir det att smälta lite och våga drömma lite❤️

Åh va skönt att höra 🥰♥️ 

Det svårt att stå emot när det sprattlas och känns så verkligt 🥹  Hur länge hade ni försökt? ♥️ 
  • Siripiri
    Jassan123 skrev 2025-08-27 11:41:44 följande:
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 dock så svårt att ta in att den lilla bebisen på skärmen är i min mage?!
    Så skönt 🥰♥️  visst är det knas? har också svårt att tro På de 
  • Siripiri
    mimbyn skrev 2025-08-28 11:52:57 följande:

Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️

Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?

Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️

Härligt att höra! 🥰 Visst är det sjukt med en liten minimänniska där inne som redan har en extremt liten urinblåsa och allt annat🙈 Gjorde också kub idag, fick väldigt låg risk på allt med 🙏🏼 Dock hade hon väldigt problem att få till en bra mätning, då den lille rackaren, låg lite vriden och inte i helt i profil. Hon höll på i 45min, fick köra höftlyft, stå på alla fyra och jucka och hoppa runt😂 Sen fick vi ta en paus och komma tillbaka 30min senare och gick inte speciellt mycket bättre då. Men hon fick se ultraljudsfilmen från när jag var 10+5 med den låg jätte bra och hon tyckte spalten såg liten ut då med.  
    Så jag är glad att tog nipt med även om nackspalten verkade liten så är det skönt med nästintill 100 % rätt svar 😊 Samt att få veta kön 🙈♥️ 

• Siripiri
    mimbyn skrev 2025-08-28 21:15:16 följande:
    Ja, jättekonstigt! oj vilken cirkus, en blyg liten idag alltså 😂🥰 skönt, grattis till er!! 🥰 hmm, jag har nu googlat runt lite och pratat med ett par olika runt mig som jag har förtroende för och tror att jag kanske ska göra NIPT ändå också.. är ju trots allt bara ett blodprov och så vet man nästan 100%igt som du säger, istället för bara 85-90% som jag nu förstått att KUB är 🤔 så kan man släppa funderingen på hur det eventuellt ligger till oavsett resultat ❤️ jag är dock rädd att resultatet ska presenteras tillsammans kön och det vill jag ju inte veta, men man kanske aktivt måste klicka sig fram till könsinfo?! 🙈
    Verkligen 😂♥️ trodde jag skulle vara hemma tidig efm, men nä, blev sent 😂
    Ja alltså känner man att man vill lägga pengarna så tycker jag att det är värt ☺️ På Babyscreen måste man klicka sig fram till de, säkert så på andra ställen med ♥️ Går såkert att fråga kliniken du planerar att göra det på! 
  • Siripiri
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-08-29 10:40:32 följande:

jag är i vecka 13 nu och mår fortfarande superilla. Mådde hur bra som helst min förra graviditet men nu är det som ombytt. Har det inte så stressigt och äter vanlig mat och dricker mycket vatten. Tar Lergigan Comp på dagtid med koffein i och utan koffein inför natten sedan 6 veckor och det hjälper lite grann men mår fortfarande väldigt illa.

är det någon som också mår väldigt illa? Vad har ni för knep? Vet att många har det värre och är Såå tacksam att inte ha tex hyperemesis men börjar lessna på att inte mår bra 😅 🤢 <~ det där är typ jag på dagarna.

Jag har inte verkligen inte mått jätte  dåligt/illa, men det som har hjälpt har vart att starta dagen med en redig portion protein, typ 2-3 stekta ägg + lite kolhydrater. Då har förmiddagen vart mycket bättre sen. Även dem nätterna när jag vaknade, kissade och inte kunde somna om så jag sedan blev hungrig så sambon hittade mig tuggandes på en kall kycklingfile mitt i natten så mådde jag bättre på morgonen/förmiddagen. Inte lika klökig som om jag typ väntade att äta efter jag gått upp eller om jag låg kvar i sängen för länge 🙃🙃 
  • Siripiri
    HejAnon skrev 2025-09-01 16:05:51 följande:

Idag var jag inbokat för KUB-ultraljudet. Kom dit och då visade det sig att jag inte var i vecka 13 som barnmorskan trodde... utan vecka 10+1. Skrattande Har oregelbunden cykel så det var aldrig solklart det där med veckorna, men var såå inställd på att jag var i minst vecka 12. Så fick boka om KUB-testet till om två veckor istället.

Fick i alla fall se bäbisen för första gången och allt såg fint ut med pickande hjärta och allt. Nu känns allt lite mer verkligt! 

Skönt att allt såg bra ut 🥰
  • Siripiri
    Monki19 skrev 2025-09-06 07:55:00 följande:

Här är en till som är nervös inför kommande ultraljud nästa vecka. Trots att vi sett den lille två gånger och allt varit normalt i vecka 8 och vecka 11 samt NIPT. Hoppas oron släpper när jag får se honom igen nästa vecka❤️ Då är jag i vecka 15. 
    Det är något triggande med ultraljud för mig(och säkert många av er andra), troligen delvis pga tidigare erfarenheter. Jag har dock passerat min egen milstolpe vecka 11 nu med råge och försöker intala mig själv att varje dag att idag är jag gravid och kommer fortsätta vara det❤️
    Håker tummarna att alla kommande ultraljud för oss i tråden går bra! 

✊🏼♥️♥️♥️
  • Siripiri

Fick äntligen svar på nipt seeent igårkväll och hade låg risk på alla tre 🥰 Så imorgon blir det en cool gender reveal precis i min stil 😁♥️ 

• Siripiri
    Monki19 skrev 2025-09-06 10:46:38 följande:
    Grattis!! Och vad kul! Hur genomför ni avslöjandet? Vet ni eller är det någon annan som ska titta först? 😃
    Vi ska avslöja könet för våra familjer om två-tre veckor i samband med annat firande 🥰 Men då ska vi bara berätta, inget konfetti eller så
    Min bror ska få burna med hojen 😁 jag kör själv hoj sen över 10 år tillbaka så det ligger mig varmt om hjärtat. Och nej vi vet inte utan har skickat qr-koden med länken till vad är för kön till brorsan så vi får reda på det vid själva avslöjandet 😍♥️ 

Jasså låter som ett ypperligt tillfälle 🥰 
Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;