mimbyn skrev 2025-08-28 11:52:57 följande:
Så kul att höra om allas positiva upplevelser med ultraljud, KUB mm hittills! 🎉 och skickar kramar till er som det gått mindre bra för, håller tummarna för er framåt ❤️
Jag var på KUB igår och blev helt chockad över hur bra man såg allt (mitt första barn). 🤯 det är ju en liten minimänniska redan!! Den sprattlade på som en tok, helt otroligt att den är där inne men att jag inte känner något alls?! Allt såg superbra ut och väldigt låga risker på hela testet. 🥹 känns skönt att äntligen kunna lägga den största missfallsoron bakom mig nu ❤️ firade med att köpa det första lilla bebisplagget, en overall med kaninöron 🥹 jag har varit helt inställd på att betala för NIPT också, men nu är jag mer osäker när det var så positivt igår. Känns onödigt, eller? Någon med input?
Är det någon som inte kommer ta reda på kön? Jag vill absolut inte veta innan, känns så kul och spännande att få reda på det när plutten kommer! ❤️
Härligt att höra! 🥰 Visst är det sjukt med en liten minimänniska där inne som redan har en extremt liten urinblåsa och allt annat🙈 Gjorde också kub idag, fick väldigt låg risk på allt med 🙏🏼 Dock hade hon väldigt problem att få till en bra mätning, då den lille rackaren, låg lite vriden och inte i helt i profil. Hon höll på i 45min, fick köra höftlyft, stå på alla fyra och jucka och hoppa runt😂 Sen fick vi ta en paus och komma tillbaka 30min senare och gick inte speciellt mycket bättre då. Men hon fick se ultraljudsfilmen från när jag var 10+5 med den låg jätte bra och hon tyckte spalten såg liten ut då med.
Så jag är glad att tog nipt med även om nackspalten verkade liten så är det skönt med nästintill 100 % rätt svar 😊 Samt att få veta kön 🙈♥️