Inlägg från: Jassan123 |Visa alla inlägg
  • Jassan123

Bf Mars 2026 🌸

Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-07-05 22:35:32 följande:
    Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

Hej ! Vill gärna följas åt . Är  i vecka 6 (5+3) , bf 4 Mars om allt går bra !🤗
  • Jassan123
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-06 15:40:09 följande:

Hur mår ni & har ni starka gravidsymtom än? 💕

Inte jätte starka symtom .. Har lite smått spända bröst och ömma bröstvårtor . Har mått lite illa igår och idag . Hur mår ni? 🤗
  • Jassan123

Gud vad skönt för er som lyckas få till ett tidigt ultraljud ! Verkar vara väldigt svårt att hitta tid för det i sommar 😣 Hade ett MA i mars som upptäcktes på ultraljud vecka 7+4. Hade mer gravidsymtom den gången än vad jag har nu. Har så svårt för att ta till mig att jag är gravid och har inga större förhoppningar på att de ska finnas något hjärtslag denna gången heller. Vill kunna glädjas åt att vara gravid men är bara ständigt orolig . Vi har varit ofrivilligt barnlösa i 3 år och genomgår ivf. Vår klinik har semesterstängt hela juli men har fått tid för ultraljud 4/8. Kommer då vara 9+4. Känns som en evighet till dess ! 😣

• Jassan123
    Monki19 skrev 2025-07-06 17:08:54 följande:
    Det var supersvårt att hitta en tid nu i juli!! Så dum tid att bli gravid på 😅😅❤️  men jag lyckades boka ett VUL i Lund i samband med vår semester i Skåne (amnionkliniken). Puh!
    Fattar verkligen att det känns som lång tid, håller tummarna 💕
    Ja det känns som om jag kollat varenda klinik runt om , finns inga tider 😅  ååh vilken tur du har . Hoppas att allt ser bra ut för er 🤗🌸
  • Jassan123
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-08 17:45:33 följande:

Är det förresten någon här i tråden som fått Utrogestan (progesteron) utskrivet? Eller som kanske har använt det förut under tidig graviditet?

Jag ska börja med dem idag och tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig av. Biverkningar?  Något som kan vara bra att tänka på? 

Har aldrig tagit utrogestan . Dock har jag cyklogest. Har inte haft några direkta biverkningar av progesteronet förutom svullen mage 😅
  • Jassan123
    Anonym (AndraBarnet) skrev 2025-07-08 20:51:46 följande:

Funderar en del på KUB/NIPT även om det är tidigt ännu. 

Med första barnet gjorde vi bara KUB som ingick, låg sannolikhet och minns inte att jag var orolig. Nu funderar jag lite på att göra även NIPT, även om det inte ingår, utifrån dels ålder (34 år, mannen 46) men även för att stilla oro med ev säkrare test. Verkar som att man kan göra nipt tidigare än kub också? 

Vad är er erfarenhet? Hur har ni valt att göra? 

Har också funderingar kring KUB/NIPT . Om det går vägen så är det vårat första barn .
    Är så kkluven över vad vi ska göra . Inget kommer ingå för oss , vi får bekosta det själva om vi vill göra något av det . 
    Har hört dåligt om KUB , att de ofta oroar mer för att siffrorna är så osäkra ? 
  • Jassan123
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 18:40:42 följande:
    Har också ett X i bagaget. Nej brukar inte ha mens värk.
    Är på gyn akuten nu. Väntar på undersökning av en läkare.
    Har molandevärk och det finns bruna fläkar på trosskyddet
    Hoppas allt går bra 💖
  • Jassan123
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-11 07:37:49 följande:

Välkommen nya 🥰 

Jobbig resa för dig 5ebarnet, känner med dig och hoppas att det går bra 🥰 

Hur går det för alla med era symptom? Här tycker jag att det kommer och går lite. Börjar känna oro inför tisdagens VUL, vill så gärna att det ska finnas en frisk liten med pickande ❤️ därinne. Bulan är här, lättare illamående när jag är hungrig (vilket jag inte är så ofta nu). Ser jättegravid ut efter maten 😅 Brösten är större men inte lika spända som i början, bröstvårtorna ömmar men inte ständigt styva som förut.

Tänker att vi kan göra en lista med BF, lägg gärna till er så kan vi ändra efter tiden när datumet ev ändras 😍 

3 mars - Tingeling

6+1 idag . Har ömma bröst , svullen mage speciellt på eftermiddagen middag/kväll. Har mått illa sedan förra lördagen , inte spytt men det ligger ett konstant illamående och gror 😣 dom senaste dagarna har jag även blivit yr om jag står för länge , lutar mig fram eller reser mig för fort . Antar att det är blodtrycket som är lite lågt 😣

25 feb/början på mars - Rosen3

27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart

• Jassan123

Så roligt att det är så många som fått positivt på på vul! 
    Stort Grattis till denna milstolpe 🥰🌸

• Jassan123
    Anonym (Marsbebis) skrev 2025-07-17 09:12:20 följande:
    Jag är i 6+0 idag och mår så fruktansvärt illa på morgnarna😭 precis dom du skriver så ligger det konstant och gror. Imorse fick jag springa ut och kräkas, hann inte ens till toan, men det var första gången jag rent spydde. Annars får jag blodsockerfall, blir yr. Och känner mig mer andfådd. Hoppas inte illamåendet ska hålla i sig i allt för många veckor då det är så himla påfrestande 😅 
    Men välling/gröt funkar bra som lugnande för mig på morgonen. Har en ettåring, och tjuvade nån klunk av hans välling då jag mådde illa och det var typ super-så nu är vuxen välling och fiberhavregryns gröt inhandlat för morgnarna 😆
    Åh lider med dig ! Har faktiskt inte spytt men har allt hängt över toa några gånger 😅 Jag har haft en banan bredvid sängen som jag ätit precis innan jag går upp på morgonen vilket har hjälpt ! Är 7+0 nu och illamåendet har faktiskt varit bättre dom 2 sista dagarna . Tacksam för att jag mår bättre men orolig när symtomen lättar😅
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸