Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

Bf Mars 2026 🌸

Äntligen var det någon som gjorde en BF mars-tråd ☺️

Har BF 2/3 om jag går efter min ägglossning, är 5+6 idag så in i vecka 7 imorgon ♥️ Inte vart ett helt rak resa, plussade för första gången för över 1,5 år sedan vid på första försöket. Men sen kom mensen bara några dagar senare, sen pausade vi till sommaren, sen fick jag en till kemiskt, följt av att jag nästan klarade mig till vecka 7. Sedan gravid igen på ÄLen i oktober men det slutade med ett utomkveds så jag fick operera bort äggledaren på min dominanta äggstock i dec🥲 Sen tog vi paus till typ april, missade en ÄL pga den kom tidigt efter en spolning. Sedan blev jag gravid trots att jag verkligen inte trodde det innan BIM, blev så förvånad när mensen inte kom och tempen höll sig uppe. 

Symtom har vart: efter pluset till typ fredag, nästan 2v av väldigt mycket molvärk och som mensvärksattacker. Såpass att jag behövt äta Alvedon. Ömmande bröst och lätt halsbränna på kvällarna. ^Tack^ vare att jag hade så ont i början så fick jag till slut komma in på en VUL och fröet satt på ställe 🥹 Dock tyvärr på en liten bula i livmodern, som läkaren inte visste var de var men en snabb googling ledde mig till chorionic bump. Lite oklart om det medför risker, men jag kommer att försöka att inte dra för stora växlar kring de utan vara positiv och hoppas att fröet stannar denna gången♥️

• Siripiri
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-07 15:01:17 följande:

Hej 👋🏼 
    Följer gärna med här. Bf 3 mars och har precis gått in i v. 7 🥰 Har fått två tidiga mf (v.5) under våren så oron finns här med. Har dock kommit längre nu samt fått 3+ vilket jag inte fått innan ✨ 

Mina symtom har varit trötthet, lättare halsbränna som kommer och går, svullen mage och ömma bröst. Idag och igår har brösten inte ömmat och känts lika svullna vilket väckte orostankar jag egentligen inte haft denna graviditet. 

Vi har bokat in ett privat VUL 15 juli och hoppas se ett pickande litet hjärta ♥️ 

Har inte heller haft speciellt ömmand bröst idag, samt livmodern har knappt känts av heller 😩♥️ Vecka 7 för mig imorgon
  • Siripiri
    Evylin skrev 2025-07-07 19:42:47 följande:

Ändå väldigt skönt att se att många delar den oron man själv går runt med hela tiden. Vi har försökt i 2 år och har ett MA i bagaget. Jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig men så fort jag inte tycker brösten ömmar lika mycket och jag inte känner något annat så kommer oron direkt. Jag hoppas att det ska gå snabbt tills 12 veckor. Vi gjorde tidigt ultaljud v8 förra gången och fick se ett litet hjärta som slog men vid v12 hade graviditeten avstannat v8-9, så vi har bestämt oss för att inte göra ett tidigt ultaljud denna gången. 

Låter ändå sunt på något sätt♥️ att inte göra ett tidigt vul. 

Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-07 20:01:13 följande:
    Visst blir man nojig 🙃 Försöker att inte oroa mig och tänka logiskt men ibland är det svårt. Tycker de ömmar på lite mer nu på kvällen 😃

Hoppas vi alla får behålla våra graviditeter och njuta av mysiga Mars-bebisar ♥️ 

Ja 🥲 Mina med faktiskt  och drog i livmodern innan middagen, så kändes genast lite mer positiv igen 😄  Det är lite av bergodalbana hehe.

Ja hoppas jag med ♥️

• Siripiri
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-08 17:45:33 följande:

Är det förresten någon här i tråden som fått Utrogestan (progesteron) utskrivet? Eller som kanske har använt det förut under tidig graviditet?

Jag ska börja med dem idag och tänkte höra om någon har erfarenheter att dela med sig av. Biverkningar?  Något som kan vara bra att tänka på?  

Jag tar cyclogest, mest att det blir kladdigt där nere 😂 Hello trosskydd! Sen i början av graviditeten kanske det gav mig lite extra molvärk men jag vet faktiskt inte. Ladda upp med trosskydd är enda jag kan säga 😎 i övrigt tror jag inte du kommer märka av det så mycket, för progesterontillskottet har ju biverkningar som är som gravsymptom. 
  • Siripiri
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 11:46:45 följande:

Inatt mellan 2-5 hade världens växtvärk/ligamentsvärk trodde jag skulle dö. Asså fyfan vilken smärta det drar hugger krampar. Ingen ställning hjälpte. La på värme dyna som hjälpte lite. Sen har jag somnat.

Hände exakt likadant på 1 vecka sedan då var jag inne på gyn och allting såg bra ut. 

Kan det vara tvillingar elr är det för att jag är 4föderska.

Nu på toaletten såg jag att det fanns en brun fläck på bindan. Är orolig men så längde det onte är färskt är det ingen fara väl.
    Kam dela bilden här om ni inte äcklas

Också vaknat av såna megasmärtor så jag behövt sitta i duschen i väntan på alvedonen skulle kicka in, fick till slut VUL, då jag haft ett X innan. Det lilla man kunde se såg ju bra ut, förutom att jag antagligen hade en chorionic bump (som läkaren inte visste vad det var utan jag sökte upp i efterhand).

har du problem med mycket mensvärk när du har mens annars? typ endometrios-problem?
  • Siripiri
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-09 18:40:42 följande:
    Har också ett X i bagaget. Nej brukar inte ha mens värk.
    Är på gyn akuten nu. Väntar på undersökning av en läkare.
    Har molandevärk och det finns bruna fläkar på trosskyddet
    Hoppas du får svar! ♥️ 
  • Siripiri

Nu har jag skrivit in på kvinnohälsovården, första mötet nästa onsdag och på måndag ska jag på VUL för att se om något lever där inne på min lilla livmoderbula😅 Fortfarande rädd att det är ett MA för det är vanligare när man har en chorionic bump + att jag går på progesteron.. Tycker jag mår alldeles för bra, blev glad när jag vaknade natten till igår och hade ont i livmodern så jag fick ta Alvedon vilket jag typ inte haft på en vecka. Sen igår och idag morse har det legat ett lätt lock av illamående nere i strupen men mest så att det påverkar min aptit bara. Blir fort mätt typ, 6+2 idag, så helt klart fortfarande väldigt tidigt. En kompis började inte må dåligt förens vecka 8, så det är ju bara vänta och se 😊 

• Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-10 11:17:39 följande:
    Håller tummarna att det går bra! 😃 Men vet precis oron. Jag känner mig väldigt orolig. Har haft lite lätt illamående då och då (mestadels kvällstid) men tycker ändå att det inte känns tillräckligt och att jag oxå mår alldeles för bra. Gick in i vecka 8 idag så man tycker ju att det bör bli mer. Usch, hatar denna tid fram till VUL och så kanske det ändå sliter sig 😔
    Tack💕 Ja precis! Det enda man ser på socmed är hur dåligt alla mår i första trimestern, så klart man blir nojig när man rätt bra 🙃 
     Mmm det är en väldigt jobbigt tid metalt.. När har du VUL?♥️  
    TridentHeart skrev 2025-07-10 11:30:41 följande:

Hoppas att allt går bra! 

Då allt sånt här med graviditet är nytt för mig, kan man boka in VUL innan inskrivningsbesöket? Eller är det endast pga din livmoderbula som du får göra det? ☺️

För mig är det 5+5 idag och jag känner inte av något illamående alls. Har bara kramper i magen som jag haft sedan vecka 4, samt är jag så sjuukt trött hela tiden. Men man kanske ändå ska vara tacksam att inte vara illamående 😅

Tack♥️ 

Jag ska göra det på privat klinik, läkaren som gjorde VULet förra veckan när jag hade väldigt ont visste inte ens vad den lille bulan i livmodern var. Fick googla fram det efteråt 😅 Men bokade VUL för två veckor sen för haft X innan och sjukhuset sade först att dem inte hade tid att ge mig ett tidigt VUL förens i början på vecka 10 då jag ska på återbesök för cellförändringar. 

Hade också mycket kramper varje dag där i början, började lägga dig för en vecka sen, men gjorde riktigt ont ibland, därav sjukhuset till slut erbjöd ett VUL. Jaa man får tacksam för att man är ganska symtomfri men det skapar också oro i en😅 

• Siripiri
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-10 14:07:47 följande:

Uppdatering;

Åkte in till akuten 4/7 med smärtor i livmodern mest på höger sida. Det drar, hugger,krampar. Läkaren gjorde vul fanns fosterhinna men att det är förmodligen en tidig graviditet. Äggstockarna var normal stora höger sida hade ägglossnings cysta vilket var bra. Äggledarna såg bra ut. Ingen misstanke om X. Har Xgraviditet i bakgrunden med oklar lokalisering. Fick cellbehandling.

Åkte in på kvällen samma dag med smärtor som var ohanterbara och missfärgade flytningar. En annan läkare gjorde vul men såg ingenting. Bara ägglossnings cysta på höger sida. Läkaren sa antingen det är en mycket tidig graviditet eller början på en missfall. Inga tecken på Xgraviditet .De tog första hcg prover som låg på 169 den 4/7.

Var åter 48 timmar senare för nya prover den hade ökat till 516 den 6/7. Läkarrn ringde och sa att det är en normal frisk graviditet men tidig.

Igår 9/7 på natten fick jag kraftiga smärtor trodde skulle dö. Kunde inte röra mig eller andas. Smärtan var i livmodern men på höger sida bak till ryggen. Fick nån timme senare först en brun flytning som sedan var röd mycket slem men vid 1 tillfälle sen ficl jag inget mer. Kanske nån brun flytning.
    Samma läkare som gjorde vul 6/7 gjorde vul igen. Såg nu en större förstjockning i livmodern som tyder på en tidig graviditet plus att hcg har ökat jättebra. 
    Men sen tittade han vidare i livmodern äggstockarna. Såg något mellan livmoder och äggstocken som han inte såg förra gången. Ungefär 1 cm stor. Det första han sa var att det kam vara Xgraviditet och att han är osäker . Men att man kan behöva operera bort högra äggledaren eftersom mitt tidigare X var tydligen på samma sida.
    Han ringe bakjouren som sa att de skulle ta nya hcg prover utifrån det ska de göra en plan. De ringde idag hcg har ökat till 1090. Läkaren som ringde sa atg det är tecken på tidig frisk normal graviditet. Att han vill vänta till tisdag göra nytt ultraljud. Då frågade jag vad det var som den andra läkaren såg. Han sa det kan vara ingenting. Ultraljud är svåra att läsa av, de gräver mycket sen hittar de något som dom inte vet vad det är. Smärtan jag har kan vara växtvärk/ligamentsvärk, gaser/förstoppning vad som helst. Inga tecken på blödning på undersökningarna sa han.

Men om jag får smärtor som tidigare ska jag åka in akut igen sa han.

Vad tror ni om detta? Jag blir knäpp. Vet inte vad jag ska hoppas på

Gud vad jobbigt :( 

läkaren nämnde inget om hematom? Låter nästan lite som de, dem sitta på olika ställen, kan ge bruna flytningar och smärta. 

• Siripiri
    Anonym (5e barnet) skrev 2025-07-10 15:53:09 följande:
    Nej ingenting. Vad är det för något?
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸