• Anonym (M)

Med annat par

En kompis och jag snackade om att vi skulle träffas tillsammans med våra fruar och ha sex allihop.
    Jag tycker att det låter som en jättekul grej och är väldigt sugen på det.

Det är ett par som vi umgås mycket med.
    De har gjort sånt förut så han sa att hans fru lätt skulle vara med på det. Jag är tveksam till om min fru skulle vilja det men hon tycker mycket om dem.

Hur tar man ens upp en sån grej? Hon kanske blir sårad bara av att jag föreslår det. Om hon inte vill är det väl risk att det blir rätt konstig stämning när vi umgås med dem.

• Svar på tråden Med annat par
  • Anonym (6)

Kanske skulle fråga din fru lite allmänt hur hon ser på partnerbyten och andra sexuella saker utan att
    nämna din kompis och dennes fru. Är hon positiv till det så kan du ju försiktigt fråga om det är nåt ni ska testa på och är hon med på det fråga om din kompis med fru.
    Men om det skulle ske, hur skulle du känna i för
    umgänfe med din kompis efter att han varit med din fru? 

Ibland kan ju en fantasi bäst stanna som en fantasi 

• Lynx123

Så du vill ligga med din kompis och hans fru? Jag hade förmodligen inte stannat i relationen om min man föreslagit det. Men alla är ju olika!

• Anonym (Linda)

Börja först med att prata generellt om sexuella fantasier och önskemål och vad hon tycker om att kanske ha trekant eller liknande.  Kolla gensvaret du får . Är hon positiv så nämn försiktigt detta par - men utan att säga att du redan pratat om saken!  

Något att ha med i bakhuvudet är hur vänskapen kan förändras efter en sån här sak , att olika sorters känslor kan uppstå - både i form av svartsjuka och skam och att ni kanske inte kan umgås på samma sätt längre.. samt den potentiella risken att ER relation krackelerar..

• Vi är två

Prata om trekanter o partnerbyte med din fru och hör hur hon ser på det.

Lämna din kompis och hans fru uhanför detta, både i samtalet med din fru och i verkligheten.
    Det blir inte bra med vänner, och risken är stor att er relation emellan inte blir som tidigare

• Anonym (Bocken)
    Anonym (M) skrev 2025-07-06 03:01:24 följande:
    Med annat par

En kompis och jag snackade om att vi skulle träffas tillsammans med våra fruar och ha sex allihop.
    Jag tycker att det låter som en jättekul grej och är väldigt sugen på det.

Det är ett par som vi umgås mycket med.
    De har gjort sånt förut så han sa att hans fru lätt skulle vara med på det. Jag är tveksam till om min fru skulle vilja det men hon tycker mycket om dem.

Hur tar man ens upp en sån grej? Hon kanske blir sårad bara av att jag föreslår det. Om hon inte vill är det väl risk att det blir rätt konstig stämning när vi umgås med dem.

Kan ni inte börja med att ha sex i samma rum? 
  • Mandel

Jag tror att det är skillnad på att bli vänner med människor genom "sexäventyr" ex swingersklubb osv, mot att riskera en genuin och långvarig vänskap med att ev dra in sex. 

Att som vänner däremot tillsammans åka till en klubb, men ändå inte aktivt ha sex med varandra tror jag är en annan femma som skulle kunna funka.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • KimLinnefeldt
    Mandel skrev 2025-07-07 09:57:49 följande:

Jag tror att det är skillnad på att bli vänner med människor genom "sexäventyr" ex swingersklubb osv, mot att riskera en genuin och långvarig vänskap med att ev dra in sex. 

Att som vänner däremot tillsammans åka till en klubb, men ändå inte aktivt ha sex med varandra tror jag är en annan femma som skulle kunna funka.

Ja, ska man nog vara försiktig med. Eller vara medveten om att det kan vara slutet på en bra vänskapsrelation. 

Om du vill testa, börja med att försiktigt säga att du läst en artikel om det i en tidning. Fördjupa samtalet om hon verkar nyfiken. Hon kanske till och med blir upphetsad av tanken. Kanske ha rollspel om det i sängkammaren. Ta det steg för steg och avbryt om hon inte verkar intresserad.
  • PorterPelle

Nej nej nej!
    n
    Ni ska inte ha sex med era vänner om ni inte ens pratat ihop er själva alls om att ha sex med andra. Prata först igenom det bara du och din fru och kom fram till om ni överhuvudtaget vill ha med fler i sängen. Är ni nyfikna rekomdenrar jag att besöka en swingersklubb, inte för att knulla med allt som rör på  sig där, utan för att känna in miljön och se andra ha sex och hur det är att ha sex när andra är vid sidan om. Bjud in andra i ert sex om det känns bra där. Känns det okej, grattis. Känns det inte bra, gå därifrån och prata igenom hur det kändes och varför det inte kändes bra. Vill ni gå dit igen och göra något annorlunda eller var det inget för er? 
    Att gå på klubb har inget med att man är en fullfjädrad swinger från start att göra, man gör det för att man gillar sex. Där finns möjlighet att träffa andra i samma sits, att få prata med andra, knyta kontakter, ses öga mot öga istället för via en annons. Att inte köpa grisen i säcken. 
    Att göra det med kompisar och sen efter tio minuter upptäcka att allt känns fel för någon går kanske inte att reparera om det känns fantastiskt för de andra tre. Om ni efter ett antal flersamma upplevelser med andra gemensamt tycker att era vänner skulle vara spännande att knulla med så kan ni prata om den delen igen. 

• Swedman

Man ska undvika och låna ut pengar till vänner och inte heller pippa varandras fruar.  Jag skulle akta mig lite även om lusten fanns. Kanske bättre och prova ett annat par som ni inte är vänner med? Finns såna siter...

• Anonym (Manne)

Börja prata med din fru om ev sexuellt fantasier som involverar fler än ni två. Av egen erfarenhet vet jag att det kan ta tid, så boka inte in era kompisar riktigt ännu. Jag berättade min fantasi för min fru, vilket var att se henne ha sex med någon annan. Det togs inte emot jättebra och hon blev både lite besviken men fick även 100-frågor. När jag besvarat de flesta och försäkrat att jag inte berättar detta för att jag vill ligga med någon annan så lämnade jag det utan att nämna det igen. Fröet fick gro så att säga. Några veckor senare nämnde jag det igen, typ du minns väl vilken fantasi jag har och vi pratade om det igen ganska länge. Jag försäkrade att jag inte berättade detta för att jag vill ligga med någon annan utan min igångsättning är att se henne njuta. 

Nu, några år sedan första samtalet är hon trygg med att jag har denna fantasi och hon själv kan fantisera om liknande saker. Exempelvis att vi har en trekant och det är nog hennes fantasi just nu. Vi har ännu inte tagit steget att träffa ett annat par ännu men om månen står rätt mm så tror jag att vi är redo - hon är redo. 

Så för att sammanfatta- boka inte in något med era kompisar än utan kolla med din fru först hur hon ställer dig till att byta kroppsvätskor med någon annan.

Du kör tåget just nu och hon står kvar på perrongen - du måste se till att hon också kommer med på tåget. 

Svar på tråden Med annat par