Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad ska jag göra

Fast jag läser inte det du verkar se om dig själv. Jag ser en person som fortfarande är väldigt ung och som kan byta spår många gånger till utan att se det som ett misslyckande. Många sadlar om vid 30, 40 eller 50 och byter ny riktning. Att du pluggar på högskola, även om du bytt Kurs, är en bedrift i sig. 

Jag ser också någon som försöker, även när det känns sjukt tufft. Det gör inte en person som har gett upp. Du fortsätter att kämpa, ha ett socialt liv, umgås, hitta en relation och ta vara på både den mentala och fysiska hälsan. Långt långt ifrån alla med depression eller nedstämdhet har kraft att ta de stegen. Ytterligare en stor bedrift. 

Appr som tinder och Hinge är oftast helt värdelösa om man inte är extremt fotogenisk eller har den sociala förmåga som internet kräver med all sin konkurrens. Det är aldrig en rättvis bild av vem du är. 

Att du ser att kompisarna har fina jobb och flickvänner betyder inte att de inte kämpar. Ni kämpar bara på olika sätt, men alla har vi laster, hinder och berg och dalbanor. Jag tycker du är alldeles för ung för att vara så hård mot dig själv. Ditt liv har bara börjat och du verkar hinna med bra mycket mer än många andra i din ålder har gjort! 

Svar på tråden Vad ska jag göra