Anonym (GG) skrev 2025-08-18 19:19:54 följande:
Vem är det som skräms egentligen? Om du menar att folkomflyttning skulle vara skrämselpropaganda så håller jag helt med. Problemet är bara att det är propaganda och ingenting annat.
I S förslaget finns ingenting som ens kan tolkas som folkomflyttning, detta är det andra som skräms med.
De som inbillar sig att det bara är bidragstagare som röstar på S kommer att få ett bryskt uppvaknande efter nästa val. De som tror på ett fortsatt segertåg för SD likaså.
De moderata krafterna i svensk politik har kraschlandat och den trovärdighet de en gång hade har SD, KD och L lyckats trolla bort.
När SD inför förra valet utsåg Liberalerna till alla samhällsproblems upphov så bet de sig själva i svansen. Nu har det uttalat liberala partiet nästintill utraderats och vart går de väljarna tro? Knappast till SD,eller KD, några få går kanske till M men mest troligt väljer de något parti på andra sidan.
Den propaganda svans som envist håller kvar tron på en SD regering kommer nog att se sig själva som besegrade av det Svenska folket i nästa val.
Vår nuvarande regering har med stor beslutsamhet visat sig inkompetenta att regera vårt land.
Jag lider med de gamla moderaterna och liberalerna som har fått se och uppleva detta.
Jag tror att S och SD kommer att göra ett bra val och blir de två största partierna. L kommer att åka ur riksdagen. M kommer backa rejält och Kristersson petas.
Om inte S gör bort sig för mycket så blir det en S regering, med stöd av något eller några samarbetspartier.