• Jimmy75

Bli bjuden av pojkvän

Jag hade tackat och tagit emot eftersom det verkar vara något han verkligen vill göra. Precis som du säger kanske du till och med gör honom besviken om han inte får göra det när han kan. Om jag hade tjänat dubbelt så mycket som min partner hade jag velat göra samma sak. Jag hade naturligtvis respekterat ifall hon  tyckte det var väldigt viktigt att själv betala, men grejen är den att om du är väldigt envis med den saken bara för att, då blir ju relationen ändå om pengar. Missförstå mig rätt nu, men om det är helt centralt för dig att själv betala, trots att du kanske inte är i ett läge där det är det bästa, medan han med lätthet (som det verkar) kan bjuda på det, då blir det lätt märkligt att det är så viktigt och riskerar att skicka signalen att du minsann kan själv fast på fel sätt, som om det är viktigt att bevisa. Eftersom han erbjuder sig står du inte i skuld till honom. Det där handlar bara om dig och dina tidigare erfarenheter och möjligen din relation till det där med pengar.

Ta erbjudandet 😊 Det låter som att ni har det fint ihop och har en klok grundfilosofi om livet. Det är ingen självklarhet att hitta en sån person.

Svar på tråden Bli bjuden av pojkvän