Att leva tillsammans med en introvert...
Hon har rätt. Du får acceptera henne. Eller lämna.
Ni är inte kompatibla, det borde du förstå efter så många år.
Hon har rätt. Du får acceptera henne. Eller lämna.
Ni är inte kompatibla, det borde du förstå efter så många år.
Sedan är det inte klädsamt att du lägger skulden på henne.
Ställ samma fråga till dig själv, varför lever du med någon som är introvert om det for dig att mp dåligt? Var är ditt ansvar för ditt liv?
Det var en som skrev om skuldbeläggning och jag tyckte jag var noggrann med att poängtera att det inte handlar om skuld eller värdering utan mina känslor som extrovert sambo och mitt perspektiv. Min sambo är fantastisk och har funnits där när många extroverta vänner inte gjort det, ex vid sorg och kriser. Hon är lojal, djup och inte som de flesta andra kvinnor i hennes ålder. Vart hittar man liknande idag ? Så det är inte bara att lämna...
men det jag upplever i vardagen är smärtsamt eftersom jag hela tiden saknar uppmärksamhet och bekräftelse. Och det måste vara lika jobbigt för henne att känna pressen och förväntan från mig. Men frågan återstår - varför är man inte singel eller särbo när man har så stort behov av egentid ? Det skulle jag varit om jag känt så och på samma sätt känner jag behov av en annan person och är därför i en relation.
Men varför mår du då dåligt om din sambo är så fantastiskt?
Hon klarar inte av att ge dig det du behöver och du har ett eget ansvar för ditt liv.
När du skriver att du undrar varför hon är tillsammans med någon så extrovert så lägger du skulden på henne. Varför ställer du inte frågan tvärtom? Varför valde du en introvert när du behöver så mkt bekräftelse och uppmärksamhet? Svara gärna på den frågan.
Bara du kan förbättra ditt liv. Lägg inte det ansvaret på henne.
Finns inget värde i att stanna i en relation där man inte mår bra.
Självklart ska TS lämna och hitta någon som vill tillbringa ha tid med honom.
Vi är flockdjur och behöver varandra, i olika stor grad.
De är inte kompatibla. Alla är inte det, det är inte farligt.
Jag har inte sagt att hon är problemet. Men hon är inte rätt för honom. Man ska inte behöva göra avkall på sig själv och sina behov.