Att leva tillsammans med en introvert...
Det var en som skrev om skuldbeläggning och jag tyckte jag var noggrann med att poängtera att det inte handlar om skuld eller värdering utan mina känslor som extrovert sambo och mitt perspektiv. Min sambo är fantastisk och har funnits där när många extroverta vänner inte gjort det, ex vid sorg och kriser. Hon är lojal, djup och inte som de flesta andra kvinnor i hennes ålder. Vart hittar man liknande idag ? Så det är inte bara att lämna...
men det jag upplever i vardagen är smärtsamt eftersom jag hela tiden saknar uppmärksamhet och bekräftelse. Och det måste vara lika jobbigt för henne att känna pressen och förväntan från mig. Men frågan återstår - varför är man inte singel eller särbo när man har så stort behov av egentid ? Det skulle jag varit om jag känt så och på samma sätt känner jag behov av en annan person och är därför i en relation.
Jag är singel av just den anledningen. Jag orkar inte ta ut mig fullständigt socialt för att vara någon till lags eller vara någon annans ständiga besvikelse.
Det jag inte förstår är varför du är med henne när du menar att hennes fina egenskaper inte är tillräckliga för dig.
Jag var helt öppen med mitt senaste ex om hur jag är som person för att han skulle få en chans att tacka nej. Han kommenterade till och med själv att jag är som en öppen bok.
Ändå försökte han förändra mig och ville att jag skulle följa med på diverse tillställningar, vilket jag gjorde fast jag var tvungen att vila hela dagen efter.
Jag lämnade honom till slut för när jag sa ifrån blev han sur och besviken. Jag har kämpat ett helt liv med att vara mer extrovert för att inte göra andra besvikna eller sårade, trots att jag förklarar gång på gång att det handlar om mig. Jag orkar inte mer nu.
Jag är också lojal. djup, ärlig och en klippa när det stormar. Det säger mina vänner, som accepterar mig som jag är, ofta till mig. Jag är någon man kan lita på, som finns där när de behöver mig och som går genom eld och vatten för mina närmaste.
Jag har så mycket kärlek och omtanke att ge men det verkar inte spela någon roll om man inte klarar att leva upp till de sociala normerna.
Du måste ju ha förstått att hon är så här redan i början eller tänkte du också att du skulle förändra henne?