Inlägg från: Anonym (Bv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bv)

Vuxna kvinnor som mobbar och utseende

Man blir mobbad av många olika anledningar.

Har varit mobbad av äldre grupp av kvinnor på grund av hur jag brukar klä på mig. Vet inte exakt varför de blev så mot mig men jag tror de trodde att jag ville visa att jag har en fin kroppstemperatur på att jag använder rätt storlek på arbetsplatsen. Det var skönare för mig att ha de där storleken på mig men på grund av de började jag ha större kläder på mig och knyta byxorna istället. Tröjan gör kanske inget även om den är lite större.

Även när jag har mina vanliga kläder tittar de varandra och skrattar, pratar skit. Jag vet att de flesta sorter av kläder passar mig fint och jag har aldrig haft korta byxor eller liknande men jag hamnar iallafall i problem. 

Vissa kvinnor är väldigt avundsjuka!!

Jag slutade länge sedan därifrån men jag brukar ha en stor tröja och byxor på mig nu för det fastnar fortfarande på mitt huvudet det de gjorde på mig. 

Jobbar inom boende och ni vet hur kläderna är.

• Anonym (Bv)
    Anonym (mobboffer) skrev 2025-07-10 17:05:39 följande:

Jag blir alltid mobbad, väldigt öppet. I alla skolklasser jag har gått i och på alla arbetsplatser jag varit på. Fint område eller sämre förort, låglönejobb eller akademiska. Skillnaden är mobbingens karaktär, enbart. Både män och kvinnor har mobbat mig, och om män inte mobbar så blir det istället sexuella trakasserier eller liknande. Kvinnor har varit både av det vackrare och mindre vackra slaget.

Det är uppenbart något fel på mig, som drar till mig mobbing.

Vad tror du som utsättas dig till mobbing? Kan vara till ex. Att du är duktigare än de. Tycker du att du inte har gjort något fel då kan det vara svårt att göra något mer åt det. Jag beklagar att det har hänt dig hela livet 
  • Anonym (Bv)
    Anonym (Hobbyobservatör) skrev 2025-07-11 12:25:49 följande:
    Det där var ett äldreboende. En av boendets demensavdelningar. Det var mestadels på "min" avdelning med vad skall vi säga? Ganska mycket spill? In på avdelnimgen på samma våningsplan.

Mestadels vårdjobb. Men även vart entrevärd "dörrvakt" "utkastare" på nattklubb och sett samma vland bartender, servitriser och dansare (strippor. Bland dem var det här väldigt tydligt. De "ganska snygga" mobbade de riktigt snygga)
    Ja, det är så inom detta yrket, mådde väldigt dåligt av en group kollegor?  Toksiga de var? Hade och Har fortfarande rädslan att jag kommer hitta någon annan mobbare överallt jag jobbar.
  • Anonym (Bv)

Det du har beskrivit om dig både på jobbet och skolan händer inte bara på dig.

Du är inte själv och tänk aldrig att du har fel om du använder dina begåvningar med ödmjukhet. 

Har man inte ödmjukhet fast man är väcker och smärt då kan det inte vara så klokt.

• Anonym (Bv)
    Anonym (Hobbyobservatör) skrev 2025-07-11 19:28:43 följande:
    Mig? Jag är man, och varken vacker eller smart så jag känner mig förskonad från det här personligen. 
    Du så att du var duktig och viste allt. Därför skrev jag om intelligens.

Av min erfarenhet:-

Att du är tystlåten och osocial kan också utsätta dig till mobbning, speciellt om du inte brukar inblandad med de när dina kollegor pratar bakom andras ryggar. Då tror de att du bara lyssnar och tar det vidare till den människa de pratar om bakom sin rygg, även när du inte är en sån människa. 
  • Anonym (Bv)
    Anonym (Petronella) skrev 2025-07-11 20:13:59 följande:
    Du blandar ihop TS med signaturen mobboffer, tror jag. 
    Oj ursäkta mig!
    Ja, jag blandade ihop de två. Allt jag skrev trodde jag för mobboffer.
  • Anonym (Bv)
    Anonym (mobboffer) skrev 2025-07-11 16:03:52 följande:
    Det är nog olika saker. I skolan handlade det nog mycket om just att jag var duktig och "visste allt". Jag tror helt ärligt att jag aldrig öppnade en lärobok och det märktes så klart på olika sätt. Sedan också när man kommer i nya skolor och ryktet går före så blir det gärna "hon kommer från x-skolan, snobbigt värre" i de sämre skolorna, och "hon kommer från y-skolan, vilket pack" i de bättre skolorna.

Som vuxen på arbetsplatser har det nog varit mycket för att jag har en egen stil på utseendet/kläderna som inte riktigt passar in någonstans, att jag är ganska tystlåten och aldrig säger något jag inte är säker på är rätt, vilket igen bidrar till att jag ses som "duktig" på ett negativt sätt, jag är rätt osocial vilket inte gillas mm.

Jag har säkert gjort massor med fel genom åren. 
    Det du har beskrivit om dig både på jobbet och skolan händer inte bara på dig.

Du är inte själv och tänk aldrig att du har fel om du använder dina begåvningar med ödmjukhet. 

Har man inte ödmjukhet fast man är väcker och smärt då kan det inte vara så klokt.
Svar på tråden Vuxna kvinnor som mobbar och utseende