• Anonym (8988)

svårt att hitta en partner, råd?

Hej,

jag undrar var är de bästa platserna ni tjejer tycker att man ska hitta en partner? Jag är en kille i 30 års åldern som är högutbildad och har ett stabilt jobb i en mellanstorstad. Jag har en utländsk bakgrund och talar utan brytning och har bott här nästan hela mitt liv. Det verkar som att de flesta människorna hittar sina dejter via appar? Men den fungerar inte alls för mig, jag får inga matchingar alls trots att mina vänner(tjejer och killar) tycker att bilderna och texten ser vettig ut och även när jag har jämfört min presentation med andra killar. Har det med min bakgrund att göra att vissa blir lite mer försiktiga eller har jag inte testat tillräckligt med många plattformar? Kom med förslag hur ni tycker att man borde träffas? Fungerar det att ragga upp på danslektioner, drejning etc? Min känsla är att de människorna i dessa lektioner är bara fokuserade på sina mål och är inte där för att lära känna nya, det gäller såklart inte alla.

Tacksam för förslag :) 

• Svar på tråden svårt att hitta en partner, råd?
  • Anonym (Me)

Tror att det är svårt att få ärliga reaktioner från sina vänner. En idé kan ju vara att du kör in din presentation i någon ai tjänst och ber den om ärlig kritik. 

Min uppfattning är att tjejer vill lära känna någon på ett otvunget, lättsamt sätt för att se om det finns en attraktion och något att leda vidare på. Du kanske har en alltför seriös framtoning i din presentation? Kanske poserar i kostym? Det du skriver framstår som "korrekt" kanske stelt. Såna saker kan uppfattas som att du är ute efter ett arrangerat äktenskap. Tjejen får inget utrymme att kunna känna om du är den rätta.

Håll saker flörtiga, du är ju inte ute efter villa volvo och vovve på första dejten, framstå inte på det sättet i presentationen heller. Framställ dig som en kul, äventyrlig person som vill hitta någon att dela allt kul med.

• Anonym (J)

Du ska inte ragga på kursdeltagare, kollegor, vänner, grannar mm

Men genom ett socialt liv lär du då och då lära känna någon som du tycker är lite extra attraktiv, kul, spännande. Bjud ut henne på något oskyldigt, en träningsrunda, något gemensamt intresse och ta allt därifrån. 

• Anonym (..)

Kanske är du inte tillräcklig attraktiv utseendemässigt. Det är en smaksak förstås men det kan ju dröja olika länge innan någon nappar.

• Anonym (Me)

Enda sättet du kan ragga på t ex en danskurs är om du har intresset i första rummet. Du vill åka på den och den träffen, bjuder med dig en bunt från kursen, ni kanske umgås på kvällen, äter mat och skrattar tillsammans som grupp, en attraktion kanske börjar spraka. Saker händer organiskt. 

Inte att ni går på kurs några gånger och att du bjuder ut på dejt.

Vilken kurs det än gäller så gäller intresset först. Det lyser igenom om du enbart är där för att ragga. Du uppfattas då som creepy 

• Anonym (ejts)

Stanna aldrig längre än typ 1 mån på en dejtsite. Byt till en annan. Rotera mellan dem. Nya kvinnor tillkommer.  

• Anonym (Lika barn leka bäst)

Om nu apparna inte fungerar ta hjälp av din bakgrund.
    Har du släktingar eller sk landsmän som bjuder till fest var öppen berätta att du söker en blivande fru.
    Finns det kulturföreningar eller liknande att gå till.

• Anonym (..)
    Anonym (ejts) skrev 2025-07-08 20:04:24 följande:

Stanna aldrig längre än typ 1 mån på en dejtsite. Byt till en annan. Rotera mellan dem. Nya kvinnor tillkommer.  

Om du har rätt i att det tillkommer nya kvinnor så är det väl dumt att lämna sidan
  • Anonym (Tuva)

Det är olika för olika kvinnor. Själv har jag bara blivit kär i män jag först lärt känna i neutrala sammanhang. Vi har pluggat ihop, setts för att vi har en grmensam kompis eller liknande. 

Så om man ska träffa en sån som mig gäller det att träffa mycket folk. Lär känna dina vänners vänner, dina syskons och kusiners kompisar, dina grannar mfl. 

• Anonym (ejts)
    Anonym (..) skrev 2025-07-08 21:12:47 följande:
    Om du har rätt i att det tillkommer nya kvinnor så är det väl dumt att lämna sidan
    Om du byter sida så har du nya direkt. Medans du är där så fylls det på med nya på den sida du nyss lämnade. Nu visste du vad jag menade...
  • anonym9899

Tack för tipsen. Det finns inga lätta lösningar och mycket är slumpmässigt känns det som. Jag upplever att många lämnar över ansvaret att träffa någon på appar och kanske inte anstränger sig lika mycket i det vardagliga att faktiskt träffa någon.

Svar på tråden svårt att hitta en partner, råd?