Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?

Tja, 

Jag var tillsammans med en smart tjej som tog sitt phD inom kemisk engineering vid 26 på KTH. Hon skulle få jobb på CERN.

Hon var rolig och charmig men framför allt mycket kärleksfull. men jag tyckte att hon inte var så snygg som jag hade velat att en tjej skulle vara. Hon var en 6a utseendemässigt. 

Är jag en fubbick som dumpade henne pga utseendet? 

Skulle du varit tillsammans med en 6a?

• Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-07-08 23:23:26 följande:

Är det så att du ångrar dig och börjar förstå att du gjorde ett misstag?

Om du var säker på att du gjorde rätt så hade du aldrig ställt frågan utan vandrat vidare som ingenting... 

Det stämmer. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bubblan) skrev 2025-07-08 22:32:36 följande:

Jag blir oftast tillsammans med 6:or och 7:or för att jag finner dom mycket mer attraktiv än rena snyggingar.. helt enkelt för att det krävs mer än yta att få mig attraherad och kär på riktigt. 
    Den man älskar är alltid vacker..  

Jag tycker att en tjej ska vara åtminstone en 8a som man är tillsammans med.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (sköldmö) skrev 2025-07-09 07:25:43 följande:

Vad är en 8:a? Supersnygg? Eller bara ganska snygg?

Vad är en 6:a? Medelmåttig? 

Utseendet är inte oviktigt, men de flesta killar skulle aldrig dumpa en tjej som ser helt ok ut, om hon var perfekt (eller näst intill perfekt) i övrigt. Smart, rolig, omtänksam osv.

Är det därför du ångrar dig?

Men gjort är gjort och var du inte attraherad så var du inte. Förhoppningsvis hittar hon någon som uppskattar alla hennes positiva egenskaper och även hennes utseende.

Rent krasst beror det också på hur attraktiv killen själv är och vad han har för valmöjligheter i övrigt. Som partnermarknaden ser ut skulle många vanliga, genomsnittliga män inte bara ?nöja? sig med en tjej som ditt ex, utan hon skulle vara drömtjejen.

Om det du skriver inte är hittepå utan sant, tolkar jag det som att du är eftertraktad, har lätt att få snygga tjejer. Då kanske du och ditt ex ändå inte var rätt för varandra.

Släpp det och gå vidare. Det har förhoppningsvis hon gjort.

7a är snygg. 8a är väldigt snygg. 9a är supersnygg.

Exakt mitt beslut var inte fel heller. Om jag inte var attraherad så var jag inte det.

Ja hon har gått vidare. Bra för henne.
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-07-09 09:41:20 följande:
    Låter som en eftehandskonstruktion för att försöka rättfärdiga ditt beslut som du ändå ångrar. Nu har hon gått vidare, hoppades du på att hon skulle ångra sig?
    Jag hoppades inte på något. 

Jag ångrar i efterhand att jag dumpade henne. Hon var varmare än många tjejer jag träffat.
  • Anonym (Anonym)
    Kirenaj68 skrev 2025-07-10 20:50:03 följande:
    En skåning som som pekar fingret åt tjejer.
    Inte riktigt.

Det handlade mer om att jag enkelt fick brudar när jag raggade och tappade greppet om verkligheten och vad jag ska värdesätta att jag enkelt dumpade en toppentjej utan eftertanke.

Vilket nu i efterhand var mycket dumt gjort av mig, får se om jag lyckas hitta liknande tjej i framtiden.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (C) skrev 2025-07-10 22:58:03 följande:

Vilken tur att du dumpade henne. För hennes skull. Vad har du att erbjuda i en relation då. Utbildning och jobb är hög standard men om du enbart går efter utseendet så hoppas jag du hittar en hjärndöd bimbo för att matcha ditt intellekt. 

Skratta på ni, jag fick spatial IQ 145 respektive 147 (SD 15 skalan) på två tester genomförda samma dag.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-11 15:11:21 följande:
    Kan vara så du fick, men glöm inte att du fortfarande är inte smärt. Eller så alla sort av människor gör fel oavsett hur smärt man är men lär dig iallafall nästa gång du ska träffa en ny. Henne har du redan förlorat.
    Instämmer. Gjort är gjort och får lära mig av det. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nick) skrev 2025-07-09 06:24:47 följande:
    Du gjorde rätt om du har hyffsat lätt att få kvinnor! Gjorde liknande sak med en tjej när jag var ung. Hon hade verkligen allt men såg ut som  en fröken i ansiktet. Gick bara inte. Har aldrig ångrat det beslutet. Däremot tyckte jag synd om henne.
    Håller ändå med. 

Kan fixa en ny sen. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Elin) skrev 2025-07-10 21:28:08 följande:
    Bra att du vet bättre nu då. Kanske söker du spänning hela tiden? Trygghet och lojalitet behövs också. Vågar du släppa in någon nära dej?
    Nej jag släpper inte in några nära mig. Jag brukar stöta på tjejer jag aldrig sett förut. Tycker det blir bäst så. 
Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?