Inlägg från: Anonym (Tyss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyss)

Reaktion på graviditet

Min man hade inga såna stora reaktioner. Men vi skaffade ju barnen tillsammans och han var lika delaktig i det som jag. Så något överraskningsmoment fanns inte, han var ju lika medveten som jag om att något kunde vara på gång och att få varn var ett gemensamt beslut. Jag har aldrig fattat hur det går till i de familjerna där kvinnan överraskar mannen med att hon är gravid. Han vet väl om att de har oskyddat sex? 

• Anonym (Tyss)

Ville han ha barnen eller var det något du fixade genom att  på eget bevåg sluta äta piller eller liknande? Det låter lite på din text som att alla era barn blev till av misstag. Sa han någonsin till dig typ: jag längtar efter en ny liten bebis, kan du inte gå och ta ut spiralen? Eller liknande

• Anonym (Tyss)
    Anonym (Missmod) skrev 2025-07-09 12:28:17 följande:
    Han var väl medveten att jag inte hade något skydd o inte heller han
    .
    Men planerade ni aldrig? Räknade på om ni hade tid, ork, råd, plats? 
  • Anonym (Tyss)
    sillson skrev 2025-07-09 13:14:39 följande:

Regisserade fakeöveraskningar på tiktok ska man inte låta ha så mycket påverkan på sina egna känslor. Det mår man inte bra av.

Jag tror också att många av de där klippen är mest teater. Det är ju en jättekonstig grej bara att hålla på och rigga mobilen för att filma innan man säger det. I många fall är nog mannen fullt medveten om fruns galna bekräftelsebehov och spelar med för att han vet att det blir ett h-vete hemma sen om hon inte får till sin perfekta film. Känner en kvinna som gifte sig på det viset. Allt var liksom en fond för att hon skulle kunna skapa foton till en perfekt fotobok. Hon älskar sin man, absolut, men själva bröllopet var mer som teater som hon regisserade. 
Svar på tråden Reaktion på graviditet