Anonym (Intresseklubben) skrev 2025-07-10 19:46:16 följande:
Nja, det är en sanning med modifikation. Sett och läst en del, så nej det är inte bara svaga som utnyttjas. Många är giriga och vill tjäna snabba pengar.
Men tyvärr har många äldre barn som inte hjälper dom. Idag ska ju alla fläka ut sitt liv på FB, ha BankID osv. Varför sitter äldre damer och chattar med utländska män?
För att de är ensamma, kanske känner sig övergivna, eller motsatsen, känner sig fria och kan göra lite som de vill.
Som min mamma till exempel. Hon höll också på att trilla dit, 56 år gammal, och hade just lämnat min pappa efter nästan 30 år, varav egentligen de senaste 20 var ganska kärlekslösa. De var ihop för att vara ihop och "för barnen". Någon kärleksuppmärksamhet hade hon inte fått av min pappa på åratal.
Hon sökte inte egentligen efter något, men var ganska engagerad på twitter och facebook, det här var för 6 år sedan. Men när hon började få uppmärksamhet av en "amerikansk militär" som likeade inlägg och kommenterade och så, så fick hon något annat än tråkig vardag, någon som "såg henne", som inte var ett surt ex, vuxna och halvvuxna barn som hade olika känslor om att hon skiljdes från vår pappa (min bror pratar fortfarande inte med henne för han tycker att hon "övergav" pappa), eller kollegor . Som gjort offer för dessa "romansbedragare". Hon skulle till och med flytta till USA.
Som tur är kom min mamma på bättre tankar innan några pengar bytte fickor, men hon var verkligen redo att "hoppa".