• Anonym (TS)

En sann historia

Hon skulle flyga till mig i april-2023. Hon blev häktad vid mellanlandning i 1 år pga souvenirer i bagaget. Deporterad till mellanöstern efter drygt 1 år. På väg till flygplatsen, genom fientligt terrirorium blev hon misshandlad nästan till döds. Jag betalade blodtransfusionerna. Hamnade tillsist i USA där hon genomgick rehab. Utskriven i full snöstorm i rullstol. Hon har blivit mager. Nu, i juli 2025 kan vi förenas. Jag ska ta hand om henne. Hon behöver vila. 

• Svar på tråden En sann historia
  • Anonym (tråden är scam, jag menar tr)
    felicityporter skrev 2025-07-12 22:20:35 följande:
    Efter alla screenshotade konversationer, ljuduppspelningar och fan och hans moster jag fick skickat till mig av denna desperata stackars kille med psykiska problem. Samt att jag följt hans konto på en internationell app dedikerad till olika intresseforum under flera år.

Med detta sagt anser jag inte att denna killen är dum i huvudet på något vis eller att han får skylla sig själv. Skulden ligger helt och hållet på bedragaren.

Ok, då kan jag köpa den historien men inte denna... Redan med rubrriken får man märkliga vibbar.

Konstigt också att allt verkar vara borta från FL om "Susanna"

• EpicF
    Anonym (tråden är scam, jag menar tr) skrev 2025-07-12 23:37:27 följande:

Ok, då kan jag köpa den historien men inte denna... Redan med rubrriken får man märkliga vibbar.

Konstigt också att allt verkar vara borta från FL om "Susanna"

Tråden tror jag togs bort. Med medlemmen som var "tillsammans" med "Susanna" finns kvar. 
  • Anonym (TS)
    Louice12 skrev 2025-07-12 21:55:47 följande:

Om Ts (mot förmodan) läser detta så kan du göra en "omvänd bildsökning" ofta kallad "bildgoogling".

Du laddar då upp bilden på personen på Googles bildsök, eller någon annan sökmotor, för att ta reda på om andra webbsidor använder samma bild. Då kan du undersöka ursprunget för bilden, och se om den är äkta.

Inledningsvis de första månaderna använde jag all tillgängliga tekniska verktyg för att fastställa äktheten (jag jobbar med datorer och programvaror). Vi har hållit kontakten med mail, foton och ibland videochat kontinuerligt. Jag förstår ropen om att det är ett scam för jag har blivit scammad förut. Detta är inget scam. Jag återkommer.
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2025-07-14 21:28:15 följande:
    Inledningsvis de första månaderna använde jag all tillgängliga tekniska verktyg för att fastställa äktheten (jag jobbar med datorer och programvaror). Vi har hållit kontakten med mail, foton och ibland videochat kontinuerligt. Jag förstår ropen om att det är ett scam för jag har blivit scammad förut. Detta är inget scam. Jag återkommer.
    Det är ett klassiskt romantisk scam. Men du är väl kär, så du ser inte det eller vill inte se det. 
  • Anonym (Kram)
    Om man måste syna något så här så är det absolut inte äkta. Varför fortsätta hålla kontakt när det finns så många tecken på scam? Försök träffa någon i verkliga livet istället för att bli lurad online.
  • Anonym (Patricia)
    Och hur vet du att det är samma person du pratar med som får dina pengar?  Och hur vet du att det inte finns flera personer i rummet bakom bakom kameran som deltar i scammen?  
    Dokument kan enkelt förfalskas så att du får läsa screenshots etc säger ingenting alls om äktheten i kvitton, polisrapporter  etc. 
    Har människan du pratat med på något sätt legitimerat sig och kunnat styrka sin identitet?  
  • Anonym (Hin Håle)
    Din stackare...
  • Fjäril kär
    Starta gärna en livesändning från Arlanda när du står där och väntar på hon som ska komma... legitimera dig själv i videon så vi vet att du är du och visa en bild på henne och filma sen ert möte när hon kommer ut från tullen och möter dig. 
  • Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2025-07-15 07:19:37 följande:
    Starta gärna en livesändning från Arlanda när du står där och väntar på hon som ska komma... legitimera dig själv i videon så vi vet att du är du och visa en bild på henne och filma sen ert möte när hon kommer ut från tullen och möter dig. 
    Jag kanske gör det. Lägger upp en länk till clippet som är sparat på typ Google Foto. Skulle va kul.
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (TS) skrev 2025-07-15 09:16:48 följande:
    Jag kanske gör det. Lägger upp en länk till clippet som är sparat på typ Google Foto. Skulle va kul.
    Nej, det kommer inte bli kul alls. Detta då det inte kommer komma någon alls och du kommer bli ledsen men tro på nya lögner och skicka mer pengar. 

Det är den SANNA historien tyvärr Rynkar på näsan
Svar på tråden En sann historia