Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?
Haha
Haha
Det värsta är ju inte att Forsells som drogs till Nazismen utan att Kristersson hakade på ..
www.tv4.se/artikel/6wDKBkVaxJcT4UEavexyhy/moderaterna-staenger-ner-ai-tjaenst-efter-haelsning-till-adolf-hitler
Jimmie Åkesson är bara för ömklig. Han blev inte anklagad för att vara nazist, men ändå drog han på sig offerkoftan när Per Bolund använde begreppet blåbruna om oppositionen (SD, M och KD).
Det är du som har fel när du påstår att Bolund har riktat en direkt nazistanklagelse mot Åkesson i en debatt. Det har aldrig hänt.
Det är den ömklige Åkesson som drog på sig offerkoftan efter att Bolund kallat oppositionen för blåbrun, ett uttryck som ofta används för att beskriva konservativa partier som börjar samarbeta med högerpopulistiska partier.
Faktum är att Bolund aldrig kallade Åkesson för nazist. Han använde begreppet blåbrun för att beskriva oppositionen, ett etablerat uttryck för när konservativa partier samarbetar med högerpopulister.
Men Åkesson kastade sig ändå in i offerrollen. Han är så patetisk, den där Åkesson.
PS. Hade du inte insinuerat att Bolund skulle ha kommit med en direkt nazistanklagelse mot Åkesson, vilket han bevisligen inte har, hade vi sluppit ödsla tid på den här meningslösa debatten.
Jag läste precis på sociala medier att den vänsterextrema sagotidningen Expo vetat om denna femtonårings förehavanden i ett år.
Sagotidningen väntade alltså ett helt år på vad en förvirrad femtonåring skulle skriva om, istället för att rapportera det direkt.
Nu verkar det ändå som att stormen är över förutom för de sista fanatiska vänstermänniskorna, som lär älta detta några dagar till!
Det här inlägget innehåller många felaktigheter:
Att avfärda detta som en storm skapad av "fanatiska vänstermänniskor" är både okunnigt och respektlöst mot det allvarliga i att en ministerson har kontakter med nazistiska och terroranknutna miljöer.
Vi har sett det förr och nu händer det igen.
www.expressen.se/nyheter/sverige/skma-kristersson-forminskar-hotet-mot-judarna/
En bild av ett svek.
Erik Helmerson slår huvudet på spiken i debatten om Johan Forsell.
www.dagen.se/ledare/gangbarnens-foraldrar-kanske-forsoker-lika-hart-som-ministern/9857686
Citat:
"Forssell sitter i en regering som driver en hård linje mot unga kriminella och deras föräldrar. Han har själv ofta poängterat ansvaret med ord som: "Vi måste även ställa ökade krav på föräldrar att ge sina barn sunda normer."
- - -
"Problemet blir bara om vi utgår från detta vanliga psykologiska fenomen: Att vi själva försöker och att andra inte gör det. Hos sig själv ser man intentionerna, hos andra bara utfallet. Mitt barn gick med i ett gäng trots att jag ansträngde mig. Ditt barn för att du inte gjorde det"