-
Ja, vad har han med det att göra?Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-11 19:14:10 följande:Varför menar du att du avråder TS från att ta upp att han tycker att hon borde raka sig?
-
Varför ska hon då tänka om? Jag menar, om du respekterar henne så låter du henne bestämma över sin egen kropp.Anonym (Kär&galen(M)) skrev 2025-07-11 13:18:14 följande:
Det är på riktigt.
Det är absolut ingen dealbreaker.
-
Fast det är ingen dealbreaker för honom. Så varför riskera att fördärva relationen?Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-11 20:27:24 följande:Om TS anser att hon borde raka fittan så skall han säga det rakt ut.
En öppen och ärlig kommunikation är den bästa förutsättningen för att relationen skall hålla.
Menar du att föredrar en man som håller inne med vad han tycker och tänker?
(Antar att du är en heterosexuell kvinna då). -
Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-11 21:15:08 följande:Om din man plötsligt började odla talibanskägg, skulle du då respektera detta eftersom du inte har med det att göra?
Skulle du kunna hålla dig från att kommentera det?Du tycker inte det är skillnad på att man kommenterar något hos någon man är gift med (och känt länge) och någon man precis träffat?
Du tycker inte det är skillnad på att kommentera något som ändras hos en partner man är gift med och kommentera något som redan finns hos en ny partner?
-
Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:07:33 följande:Rakade musar är också det vanligaste.
Jag vänder mig mot att några i tråden tycker det är så tabu att prata om dessa saker då det är deras val etc. Själv anser jag att man pratar om det mesta om man är ihop, även om att man gillar rakat.Ja, är det en dealbreaker så ska man berätta och sedan göra slut.
Men att bara berätta och sedan ändå acceptera känns konstigt. Varför vill man vara så respektlös? Vad är syftet, att få henne att ändra sig? Att få henne att känna sig otillräcklig?
-
Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:13:51 följande:Jo, det är skillnad. Men personen skulle kunna skaffa skägg i dejtingfasen?
Sen tycker jag att det är märkligt att man kan slicka på någons kön, det är ju vad TS pratar om, men man kan inte prata om vad man gillar för frisyr på musen.Om man träffar någon och gillar den personen och vill inleda en relation med den, varför då sitta och berätta vad du gillar i utseendeväg men som saknas hos denna?
Som sagt, varför vill du få någon att känna sig otillräcklig? -
Ja. och det ser man ju ganska tidigt, om någon börjar odla skägg. Passar inte det kan man göra slut. Men om man vill fortsätta träffa personen trots skägget, då säger man inget om han inte ber om åsikter. Eller rättare sagt. man säger inget negativt. Positiva kommentarer är ok.Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:13:51 följande:Jo, det är skillnad. Men personen skulle kunna skaffa skägg i dejtingfasen?
Sen tycker jag att det är märkligt att man kan slicka på någons kön, det är ju vad TS pratar om, men man kan inte prata om vad man gillar för frisyr på musen. -
Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:37:27 följande:Om det var något som man inte kunde ändra på, så skulle jag inte sagt något. Men att trimma könshåren gör alla, utom TS tjej typ.
Oj, där tog alltså argumenten slut.
-
Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-12 08:56:20 följande:Varför så ängslig? Tycker att man ska kunna prata om allt i en relation. Onödigt med attraktion eller relation som dör om det finns så enkla lösningar som ett samtal
Ja, är det en dealbreaker så ska man så klart säga det.
Men det är ingen dealbreaker för TS. Så varför inte respektera henne istället för att få henne att känna sig otillräcklig?
-
Visst, vill män göra så så varsågod. Men hoppas du är man nog att ta konsekvensen också. Du vet, de flesta kvinnor är hellre ensamma än tillsammans med en idiot. .Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 09:22:10 följande:
Milla!
Män skall vara män och därför skall män inte tveka att säga till sin kvinna:
"Jag vill att du rakar fittan!"
Sen vet jag att du försöker bortförklara att det är respektlöst och att hon kanske känner sig otillräcklig. En man som är rädd och mesig kommer dock aldrig att vinna respekt hos sin kvinna, okey!
Kvinnor skulle aldrig hålla inne med kommentarer eller synpunkter om en man t.ex skaffar skägg, så det finns naturligtvis ingen anledning att män att hålla inne med sina synpunkter.
-
Ok, ha en bra dag.Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 09:35:26 följande:De flesta kvinnor kommer att vara glada att de har en man som vågar säga vad han tycker.
Om en man inte ens vågar framföra sin synpunkt till sin kvinna, hur i h-e skall han då våga försvara dig när andra människor attackerar dig (verbalt eller fysiskt)? -
Relationer brukar vara svaga i början. De har nästan precis träffats. Att då komma med önskemål som inte ens är en dealbreaker känns konstigt.Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-12 09:50:01 följande:Fast det handlar ju om något som är enkelt att göra och även växer tillbaka. Varför skulle man känna sig otillräcklig av en sådan önskan? Lite som att önska att ens partner bär ett visst plagg som man tänder på. Låter som en svag relation om man inte kan dela med sig av vad man vill och önskar sexuellt.
Men självklart är det viktigt hur man säger det.