• Anonym (Kär&galen(M))

Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

• Svar på tråden Rakar sig inte
  • Anonym (Kvinna)

Väv in det i en komplimang och fantasi. Få henne att känna sig sexigast i världen och berätta att du drömmer om att ge henne oralsex när hon är ansad. 

• Anonym (Fredagstråden)

Ännu en fredag med ett inlägg om hår.. antar att det inte finns någon partner och du nu försöker fiska in kvinnor som inte rakar sig att skriva! 

Men för humorns skull, att kommunicera i en relation om smått som stort är viktigt. Är just detta en deal breaker för dig ta upp deT, kommunicera!! 
    Hur du väljer att formulera är upp till dig, men detta är petitesser egentligen. Skulle hon ta så illa upp att det tar slut över könshår är ni inte rätt för  varandra ändå.

• Anonym (Kär&galen(M))
    Anonym (Fredagstråden) skrev 2025-07-11 12:15:26 följande:

Ännu en fredag med ett inlägg om hår.. antar att det inte finns någon partner och du nu försöker fiska in kvinnor som inte rakar sig att skriva! 

Men för humorns skull, att kommunicera i en relation om smått som stort är viktigt. Är just detta en deal breaker för dig ta upp deT, kommunicera!! 
    Hur du väljer att formulera är upp till dig, men detta är petitesser egentligen. Skulle hon ta så illa upp att det tar slut över könshår är ni inte rätt för  varandra ändå.

Det är på riktigt. 

Det är absolut ingen dealbreaker. 

• Anonym

Varför ska du få henne att tänka om?

Om hon klagar på uteblivet oralsex så kan du säga anledningen. Och ta diskussionen därifrån.

Avråder ifrån att på eget initiativ lägga dig hur hon väljer att göra med sitt könshår. 

• Anonym (Rak-svararen)
    Anonym skrev 2025-07-11 18:17:15 följande:

Varför ska du få henne att tänka om?

Om hon klagar på uteblivet oralsex så kan du säga anledningen. Och ta diskussionen därifrån.

Avråder ifrån att på eget initiativ lägga dig hur hon väljer att göra med sitt könshår. 

Varför menar du att du avråder TS från att ta upp att han tycker att hon borde raka sig?
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-11 19:14:10 följande:
    Varför menar du att du avråder TS från att ta upp att han tycker att hon borde raka sig?
    Ja, vad har han med det att göra? 
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Kär&galen(M)) skrev 2025-07-11 13:18:14 följande:

Det är på riktigt. 

Det är absolut ingen dealbreaker. 

Varför ska hon då tänka om? Jag menar, om du respekterar henne så låter du henne bestämma över sin egen kropp. 
  • Anonym
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-11 19:14:10 följande:
    Man kan anta att hon känner till att man kan raka / ansa sig. Hon har alltså gjort ett val hur hon vill göra. 
    Om hon vill ha hans synpunkter angående det valet så kommer hon fråga honom. Hon har inte frågat honom och efterfrågat hans synpunkt.
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym skrev 2025-07-11 19:30:49 följande:
    Man kan anta att hon känner till att man kan raka / ansa sig. Hon har alltså gjort ett val hur hon vill göra. 
    Om hon vill ha hans synpunkter angående det valet så kommer hon fråga honom. Hon har inte frågat honom och efterfrågat hans synpunkt.
    Om TS anser att hon borde raka fittan så skall han säga det rakt ut. 
    En öppen och ärlig kommunikation är den bästa förutsättningen för att relationen skall hålla. 

Menar du att föredrar en man som håller inne med vad han tycker och tänker?
    (Antar att du är en heterosexuell kvinna då).
  • Kirenaj68
    Anonym (Kär&galen(M)) skrev 2025-07-11 11:14:34 följande:
    Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

Du har uppenbarligen inget hum om vad respekt innebär trots att du använder ordet  ofta i din TS. Om du respekterar hennes val som du säger varför ska du då försöka få henne att tänka om?
Svar på tråden Rakar sig inte