Inlägg från: Anonym (jo jag tackar ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jo jag tackar ja)

Rakar sig inte

Anonym (Milla) skrev 2025-07-11 19:28:52 följande:
    Varför ska hon då tänka om? Jag menar, om du respekterar henne så låter du henne bestämma över sin egen kropp. 
    Om din man plötsligt började odla talibanskägg, skulle du då respektera detta eftersom du inte har med det att göra?

Skulle du kunna hålla dig från att kommentera det?
    Anonym (Jo) skrev 2025-07-11 21:23:49 följande:
    Det är något helt annat.
    Utveckla gärna. Hur är det så annorlunda? Båda har hårväxt som man inte riktigt går igång på.
    Jimmy75 skrev 2025-07-12 01:08:04 följande:
    Nu var inte frågan ställd till mig. Men skägg ser du ju precis hela tiden. Du riskerar inte få svamp eller andra problem av att raka av ditt skägg. Snarare tvärtom krävs det nogsam vård av skägg för att du inte ska få hygienrelaterade besvär. Att raka könshår däremot kan leda till följdproblem för att inte tala om obehaget när det börjar växa ut igen. Jag är visserligen för självbestämmande alldeles oavsett vart håren sitter, men att det är skillnad på skägg och könsbehåring är svårt att säga emot.
    Rakade musar är också det vanligaste.

Jag vänder mig mot att några i tråden tycker det är så tabu att prata om dessa saker då det är deras val etc. Själv anser jag att man pratar om det mesta om man är ihop, även om att man gillar rakat.
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 06:43:46 följande:

Du tycker inte det är skillnad på att man kommenterar något hos någon man är gift med (och känt länge) och någon man precis träffat? 

Du tycker inte det är skillnad på att kommentera något som ändras hos en partner man är gift med och kommentera något som redan finns hos en ny partner?

Jo, det är skillnad. Men personen skulle kunna skaffa skägg i dejtingfasen?

Sen tycker jag att det är märkligt att man kan slicka på någons kön, det är ju vad TS pratar om, men man kan inte prata om vad man gillar för frisyr på musen.
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:30:20 följande:

Om man träffar någon och gillar den personen och vill inleda en relation med den, varför då sitta och berätta vad du gillar i utseendeväg men som saknas hos denna?

Som sagt, varför vill du få någon att känna sig otillräcklig? 

Om det var något som man inte kunde ändra på, så skulle jag inte sagt något. Men att trimma könshåren gör alla, utom TS tjej typ.
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:34:37 följande:
    Ja. och det ser man ju ganska tidigt, om någon börjar odla skägg. Passar inte det kan man göra slut. Men om man vill fortsätta träffa personen trots skägget, då säger man inget om han inte ber om åsikter. Eller rättare sagt. man säger inget negativt. Positiva kommentarer är ok. 
    Själv anser jag att man ska kunna prata om det mesta i en relation. Att bara ta upp bra saker och aldrig gå in på ett ämne som eventuellt skulle kunna leda till att den andra känner sig otillräcklig för att den inte passar in i detta till 100% tycker jag är enormt överdrivet hänsynstagande.

Om min tjej går och funderar på något så vill jag att hon säger det till mig.
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:39:58 följande:

Oj, där tog alltså argumenten slut. 

Hur tänker du då? Det är ju jättevanligt med rakat och ansat. Inget konstigt alls.
    Anonym (m) skrev 2025-07-12 07:44:27 följande:

Själv hade jag inte ens haft sex med personen. Är kvinna och gillar mest män men kvinnor också och kroppsbehåring på kvinnor äcklar mig. 

Så ja eftersom du ändå låg med henne så var det ju inte så illa för dig ändå.

Ligga ja, men han vill gå ner på henne och då gillar han inte en stor buske. Men hon kanske har det för att hon inte gillar att någon går ner på henne. Vem vet?

Att gå runt och gissa hur den andra tänker och visa överdriven hänsyn fungerar inte i längden. Man måste kunna prata med varandra.

Anonym (m) skrev 2025-07-12 07:56:05 följande:
    Och han låg med henne ändå även om det inte blev något oralsex?så tydligen är det sexet något han kunde tänka sig eller hur.
    Menar du att han får vara nöjd med det eftersom han ändå låg med henne?
Svar på tråden Rakar sig inte