Inlägg från: Anonym (Rak-svararen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rak-svararen)

Rakar sig inte

Anonym skrev 2025-07-11 18:17:15 följande:

Varför ska du få henne att tänka om?

Om hon klagar på uteblivet oralsex så kan du säga anledningen. Och ta diskussionen därifrån.

Avråder ifrån att på eget initiativ lägga dig hur hon väljer att göra med sitt könshår. 

Varför menar du att du avråder TS från att ta upp att han tycker att hon borde raka sig?
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym skrev 2025-07-11 19:30:49 följande:
    Man kan anta att hon känner till att man kan raka / ansa sig. Hon har alltså gjort ett val hur hon vill göra. 
    Om hon vill ha hans synpunkter angående det valet så kommer hon fråga honom. Hon har inte frågat honom och efterfrågat hans synpunkt.
    Om TS anser att hon borde raka fittan så skall han säga det rakt ut. 
    En öppen och ärlig kommunikation är den bästa förutsättningen för att relationen skall hålla. 

Menar du att föredrar en man som håller inne med vad han tycker och tänker?
    (Antar att du är en heterosexuell kvinna då).
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:06:28 följande:

Ja, är det en dealbreaker så ska man så klart säga det. 

Men det är ingen dealbreaker för TS. Så varför inte respektera henne istället för att få henne att känna sig otillräcklig? 

Milla!

Män skall vara män och därför skall män inte tveka att säga till sin kvinna:

"Jag vill att du rakar fittan!"

Sen vet jag att du försöker bortförklara att det är respektlöst och att hon kanske känner sig otillräcklig. En man som är rädd och mesig kommer dock aldrig att vinna respekt hos sin kvinna, okey!

Kvinnor skulle aldrig hålla inne med kommentarer eller synpunkter om en man t.ex skaffar skägg, så det finns naturligtvis ingen anledning att män att hålla inne med sina synpunkter.

• Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:29:17 följande:
    Visst, vill män göra så så varsågod. Men hoppas du är man nog att ta konsekvensen också. Du vet, de flesta kvinnor är hellre ensamma än tillsammans med en idiot. . 
    De flesta kvinnor kommer att vara glada att de har en man som vågar säga vad han tycker. 

Om en man inte ens vågar framföra sin synpunkt till sin kvinna, hur i h-e skall han då våga försvara dig när andra människor attackerar dig (verbalt eller fysiskt)?
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Q) skrev 2025-07-12 15:25:32 följande:
    De har bara varit ett par en kort tid, hade jag fått det kravet på mig så hade jag gjort slut.

Skulle aldrig någonsin raka mig där nere. Om min man inte vill ha mig med hår så får han vara utan. Hej då.
    Mognad som en 5-åring då alltså. 
    "Får jag inte precis den glassen jag vill ha så vill jag inte ha någon glass. Sådetså!!!"
Svar på tråden Rakar sig inte