Inlägg från: Anonym (Granbarr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Granbarr)

Bonusbarn

Enda gången jag tycker kompensation är rimlig är om båda barnen skulle fått resa men en blev sjuk och inte kunde åka. Då har jag tyckt kompensation varit på plats men då också i motsvarande rimlighet. Att syskonet mycket väl kunnat få en resa också vid tillfälle.  Sådana kompensationer är fullt okej . 

I övrigt är jag totalt anti till kompensation.  Det är ungefär som att ge alla syskon presenter för att det inte ska bli orättvist bara för att EN av dom fyller år denna dag.  .. va fan liksom..  kan inte Lisa få ha sin födelsedag ifred liksom utan att syskonen ska snylta på den.. 

Och även om din sambo och hans ex pratar om kompensation så känns den idén inte helt okej och i synnerhet inte när det finns en ny familj inblandad . 

Jag tror inte ditt eget ex är så sugen på att börja kompensera din partners barn bara för att ett av era barn får en present/upplevelse..  

Kompensation för mig känns som att snylta pengar på nån annans bekostnad,  inte en charmig egenskap direkt. 

Barn måste få lära sig att man inte kan få allt . 

Svar på tråden Bonusbarn