Inlägg från: Anonym (r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (r)

Är mitt barn understimulerad?

Vi har ingen aning om ditt barns behov, omöjligt att gissa.

• Anonym (r)
    Anonym (N) skrev 2025-07-11 19:47:27 följande:
    Men utifrån vad jag beskriver, skulle du generellt säga att barn MÅSTE gå på förskola och träffa andra barn flera gånger i veckan för att må bra?
    tror du det själv? verkar ditt barn må dåligt?
  • Anonym (r)

Vad gör ni hemma då?

Att bara åka på utflykter och lekplatser på helger låter lite men ni kanske har mycket hemma, vad vet vi du säger inte så mycket 

• Anonym (r)

Hur kommer det sig att ni är ute så sällan mer än ev egen uteplats?

• Anonym (r)
    Anonym (N) skrev 2025-07-11 21:05:18 följande:
    Det är förstås olika hur ofta vi är ute men ibland är det dåligt väder och ibland kommer vi oss helt enkelt inte för att gå ut.

Sedan är vi ute på gården ibland också så även om vi  bara besöker en lekplats en gång i veckan är vi ute mer än så. 
    Ibland är ett svårtytt mått. Det går att vara inomhus på aktiviter även om vädret är dåligt och ibland...på helger etc låter verkligen inte som att ni gör mycket ute. Så det skulle jag öka drastiskt på.
  • Anonym (r)
    Anonym (N) skrev 2025-07-12 16:57:45 följande:
    Nu skrev jag inte det i min trådstart men vi är faktiskt i skogen ibland också.

Och jag skriver ju att han träffar andra barn. Det är inte som att han är helt isolerad.
    Det enda du kan upprepa är ibland...  Allt är så troligt och utan reflektion alls. Trist.
  • Anonym (r)
    Anonym (N) skrev 2025-07-12 17:07:26 följande:
    Jag har inte ett detaljerat schema över när vi har varit ute och hur länge. Har du det?

Men lågt räknat blir det väl utevistelse minst varannan dag (antingen på gården eller på lekplatser) och skogsutflykt kanske en gånPlg i månaden. 

Så nu är det oftare än i från början i tråden... intressant...

Det vanliga är daglig utevistelse. Såklart. Vem är gjord för att vara inne hela tiden? Inte ens jag som älskar att vara inne

Svar på tråden Är mitt barn understimulerad?