• Anonym (Blirgalen)

Upphetsad av minnena

Ja g var otrogen och mådde så dåligt över att jag bedrog min livspartner. Jag berättade?.Jag verkligen krossade honom och jag har verkligen varit ärlig och jag har jobbat på mig själv. Vi går i terapi och vi har det bra. Jag saknar inte något i mitt liv med honom, jag valde honom. 
    Jag har tur som har honom kvar i mitt liv.
    Mannen jag hade en affär med visade sig ha andra kvinnor även om han säger att han inte hade det. Han smittade mig med klamydia och det var från honom det kom. Min man fick testa sig och han hade inte smittats.
    Han har försökt kontakta mig ett par ggr igenom året men jag har avfärdat honom.
    Men helt plötsligt kan jag inte sluta tänka på sexet som var fantastisk och känner mig upphetsad hela tiden när jag tänker på honom och hur det var.
    Jag kommer inte att träffa honom igen?.Samtidigt som jag snokar, kollar på bilder  av denna vackra man. Men jag minns vilket helvete jag utsatte min man för. Jag blir också äcklad av honom och mig samtidigt. Men jag undrar va fan är det som händer. Det har gått ett år nu. Jag vill verkligen inte känna så här.

Sexet var fantastisk och jag blev upphetsad av hela honom, hur han lät och hade sex med mig. Herregud.

jag har inte bearbetat det som jag gjorde utan har fokuserat 100% på min man. 
    Jag vet att jag har gjort fel och står för allt jag har gjort. 
    Är det någon som känner igen sig och hur hanterar man detta?
  • Svar på tråden Upphetsad av minnena
  • Anonym (hmm)

En fantasi överträffar alltid verkligheten, och ju mer du försöker förtrycka minnen och glömma bort vill hjärnan det motsatta. 

Jag tror att du fantiserar så mycket eftersom det är förbjudet för dig. Då blir det mer spännande och sexuellt laddat. Det är väl därför många kan ha sexuella fantasier som inte är så passande, och som kanske aldrig bör omsättas till verklighet.

Vet inte om det finns någon terapi, kanske KBT som kan hjälpa dig styra dina tankar på rätt väg. Risken är kanske annars att du faller dit igen?

• Anonym (D)

Gissar där fanns mer känslor än du vill erkänna för den du var otrogen med och att praktiska och moraliska skäl kanske påverkade ditt val. Man kan bara ljuga för sig själv for so long. Jag kan ha fel absolut, men en tanke.

• Eurydike

Sluta mata dina minnen med att snoka och kolla bilder på honom. Skaffa dig lite självkontroll. Nej, du har inte fokuserat 100% på din man, utan har fortsatt att glutta på och fantisera om den andra.

• Anonym (Blirgalen)
    Eurydike skrev 2025-07-12 21:25:31 följande:

Sluta mata dina minnen med att snoka och kolla bilder på honom. Skaffa dig lite självkontroll. Nej, du har inte fokuserat 100% på din man, utan har fortsatt att glutta på och fantisera om den andra.

Nej det stämmer inte. Jag har varit målmedveten men det har ploppat upp denna veckan 
  • Eurydike
    Anonym (Blirgalen) skrev 2025-07-12 22:33:47 följande:
    Nej det stämmer inte. Jag har varit målmedveten men det har ploppat upp denna veckan 
    Då får du jobba hårdare och sluta kolla på bilderna oavsett när du började med det! Din man förtjänar någon som drömmer om honom.
  • Anonym (orion)

Din version av historien verkar lite tillrättalagd. Varför skulle du tex. bry dig om att mannen du hade affär med också hade andra kvinnor bakom din rygg? Om det bara var det fantastiska sexet du var ute efter skulle du väl inte bry dig, när du ju inte själv var särskilt monogam.

Om det gått ett år sedan affären blev uppenbarad, skall du kanske räkna med att det är ett år kvar innan relationen till din man definitivt tar slut. Det brukar vara två år, som är den tid som folk orkar att ¨kämpa' med terapi och annat, innan någon av dem ger upp och inser det är kört.

• Anonym (Blirgalen)
    Anonym (orion) skrev 2025-07-13 07:41:58 följande:

Din version av historien verkar lite tillrättalagd. Varför skulle du tex. bry dig om att mannen du hade affär med också hade andra kvinnor bakom din rygg? Om det bara var det fantastiska sexet du var ute efter skulle du väl inte bry dig, när du ju inte själv var särskilt monogam.

Om det gått ett år sedan affären blev uppenbarad, skall du kanske räkna med att det är ett år kvar innan relationen till din man definitivt tar slut. Det brukar vara två år, som är den tid som folk orkar att ¨kämpa' med terapi och annat, innan någon av dem ger upp och inser det är kört.

Jag hör dig?Samtidigt så känner du inte oss eller vet något om vår relation.
    tillrättalagd? för att han smittade mig och kanske hade affären inte uppdagas om han inte hade flera. 

Men konstigt Nog är vår relation bättre idag än förut. Jag tror inte på det där med två år men tiden får utvisa. Som sagt du känner inte oss.

Men jag ska skärpa mig. Fantasi är fantasi.

• Anonym (m)
    Eurydike skrev 2025-07-12 23:04:08 följande:
    Då får du jobba hårdare och sluta kolla på bilderna oavsett när du började med det! Din man förtjänar någon som drömmer om honom.
    Det vet vi väl inte vad han förtjänar, kanske är han ett riktigt as?

Blir alltid lika förbryllad av dessa påstående om helt anonyma människor, hon förtjänar bättre, du förtjänar bättre osv. Helt okända människor handlar det om och vi kan inte döma vad de förtjänar!
  • Eurydike
    Anonym (m) skrev 2025-07-13 18:02:12 följande:
    Det vet vi väl inte vad han förtjänar, kanske är han ett riktigt as?

Blir alltid lika förbryllad av dessa påstående om helt anonyma människor, hon förtjänar bättre, du förtjänar bättre osv. Helt okända människor handlar det om och vi kan inte döma vad de förtjänar!
    Mitt svar baserar sig på informationen som står i trådstaren och eftersom det är den enda information vi har tillgång till så får vi utgå från den. En partner som har valt att förlåta sin otrogna partner, utan någon mer info, förtjänar enligt mig någon som drömmer om hen. Blir alltid lika oförbryllad av att någon blir förbryllad av någons subjektiva åsikt.
  • Anonym (K)
    Eurydike skrev 2025-07-13 18:34:18 följande:
    Mitt svar baserar sig på informationen som står i trådstaren och eftersom det är den enda information vi har tillgång till så får vi utgå från den. En partner som har valt att förlåta sin otrogna partner, utan någon mer info, förtjänar enligt mig någon som drömmer om hen. Blir alltid lika oförbryllad av att någon blir förbryllad av någons subjektiva åsikt.
    Håller med dig helt. TS beskriver sin man som sin livspartner och inte som en skitstövel, i så fall hade TS knappast haft ångest. Det ät TS som är skitstöveln här och ingen annan.
Svar på tråden Upphetsad av minnena