Inlägg från: Anonym (Lk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lk)

Tappat livslusten

Ja, bra råd om löpning. Jag är också ensam, och jag har ingen att prata med. Jag springer ett varv i parken varje dag, och gör flera övningar med 10 repetitioner på utomhusträningsmaskiner. Det är inte svårt och stämningen efter klasserna är bra.

• Anonym (Lk)

Själv har jag en språkbarriär. Jag kom till Sverige för sex månader sedan och har ännu inte lärt mig att tala svenska. Därför lider jag av ensamhet och upprätthåller faktiskt min moral genom sport.

• Anonym (Lk)

Det stämmer, jag skriver via Google Translate. Jag talar inte engelska. Jag är en rysktalande ukrainare. Tack för dina vänliga ord.

• Anonym (Lk)

Det är en bra idé att bli volontär. Även jag, utan att kunna språket, hittade kommunikation när jag åkte till Erikshjälpen som volontär. Jag vet också att kommunen har en tjänst som heter "Svensk vän" eller något liknande. Det är när en migrant söker en "vän" för att öva sin svenska. Kommunen har säkert någon slags databas med personer som går med på att kommunicera med någon för att få hjälp att behärska svenska. Allt som återstår är att skicka in en ansökan))) Dessutom finns det många intressanta personer bland migranterna, alla med sitt eget modersmål. Även användbart för självutveckling.

• Anonym (Lk)
    Anonym (Loka) skrev 2025-07-14 19:13:17 följande:
    ???????, ???? :) ? ?????????, ??? ?? 6 ??????? ?? ????? ??????????? ???? ? ????????????, ??????????????? ? ??????? ? ?.?., ???????? ?? ???????? ??????. 

????? ????????, ?? ???????? ?? ????? ??? ????????? ?????? ?? ????????, ???? ?? ??????. ??? ?????? ?????????. :)
    Jag är 34. Jag lever på bidrag som betalas ut av migrationsverket. Så det är inte direkt toppen))) Sedan jag kom har jag på något sätt försökt kila in mig i livet, eftersom det är obehagligt att vara beroende, även om det är påtvingat. Idag har jag äntligen kommit överens om ett jobb. Arbetsplatsen ligger cirka 700 kilometer från där jag bor. Jag ska åka dit om ett par dagar, så jag blir glad om ni önskar mig lycka till))) Jag ger mig ut i det okända. Allt vi kom överens om är bara ord för tillfället. Jag vet inte exakt vad som kommer att hända där. Så en önskan om lycka skulle inte skada.
  • Anonym (Lk)
    Anonym (Loka) skrev 2025-07-15 09:52:59 följande:
    Åh, grattis! Spännande att åka dit och höra mer. Hoppas det känns bra. 

7 mil låter lite långt, men kan gå att pendla. 

Jag håller tummarna att jobbet känns bra. :) Behöver du tacka ja även om det känns som att jobbet inte passar dig? 
    Jag skrev 700 kilometer. Det är ungefär 450 mil))) Jag tycker att jag borde tacka ja till vilket jobb som helst. Sedan tidig barndom har jag inte varit beroende av någon och är van vid att ta hand om mig själv. Jag kom till Sverige i januari, fick tillfälligt skydd och med det månatligt ekonomiskt stöd. Jag hoppades snabbt hitta ett jobb och leva på min inkomst. Men allt drog ut på tiden i sex månader, och det skadar min stolthet. Därför är jag redo att ta mig an vilket jobb som helst.
  • Anonym (Lk)

Allt är bra. Jag ser inte att den föregående kommentaren skrevs i syfte att förolämpa. Detta är också ett slags stöd. Ja, jag har en utbildning, men jag kunde inte arbeta i Ukraina inom mitt yrke, eftersom detta område är i djup nedgång (bevattning och vattenhantering). Och i Sverige kommer jag inte att åta mig att arbeta inom mitt yrke, eftersom jag tog examen för 11 år sedan och jag har ingen arbetslivserfarenhet. Med tanke på att utbildningen inom bevattning i Ukraina är föråldrad och följaktligen är min kunskap också föråldrad. Och arbetet som jag hittade är skogsröjning. Jag tittade på en video där arbetare i skogen klipper unga snår med en trimmer. Jag har redan blivit varnad för att arbetet är mycket hårt och att man måste arbeta i alla väder, men jag kan göra det. Och jag gillar generellt skogen, så jag tror att jag kommer att få lite glädje av arbetet. Tack för stödet!)))

Svar på tråden Tappat livslusten