Inlägg från: Anonym (Dino) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dino)

Tappat livslusten

Anonym (deppigsingel) skrev 2025-07-13 19:22:48 följande:
    Tappat livslusten

Hej forumfolk. Jag är en man som verkligen har tappat livslusten den senaste tiden. Egentligen har den funnits i många år men nu känner jag att den blivit ordentligt stark. Det blir såhär på sommaren ofta.

Jag har typ inga vänner jag träffar längre förutom typ en gång om året. Jag har aldrig haft så många vänner. Aldrig haft en flickvän. Insett att jag aldrig kommer få uppleva min första flickvän.

Jag har funderat senaste dagarna på att bara ge upp allt. Säga upp mig från jobbet. Flytta utomlands och när pengarna är slut dränka mig i havet eller något. Har gått till läkaren till och från under några år men det hjälper inte riktigt. Anledningarna till att jag mår dåligt finns kvar.

Hur ska jag tänka här? :/

Skaffa en flickvän och familj. 

Det är liksom det livet handlar om 35+
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Verkligen inte) skrev 2025-07-14 12:44:01 följande:
    Nej det är det livet handlar om ifall man vill att det ska göra det.
    Att skaffa barn bara för att låter väldigt sorgligt.
    Du förstår inte. Man skaffar inte barn bara för att, utan för att det ger livet en djupare mening. 

Och jo, det är det livet handlar om. Att det några mentala fjortisar säger emot förändrar inte det.
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Lk) skrev 2025-07-15 12:23:23 följande:
    Jag skrev 700 kilometer. Det är ungefär 450 mil))) Jag tycker att jag borde tacka ja till vilket jobb som helst. Sedan tidig barndom har jag inte varit beroende av någon och är van vid att ta hand om mig själv. Jag kom till Sverige i januari, fick tillfälligt skydd och med det månatligt ekonomiskt stöd. Jag hoppades snabbt hitta ett jobb och leva på min inkomst. Men allt drog ut på tiden i sex månader, och det skadar min stolthet. Därför är jag redo att ta mig an vilket jobb som helst.
    Helt rätt! Det är de värsta jobben som är mest utvecklande. 

Sett en bortskämd ungdom på att städa toaletter i 3 månader och han växer upp.
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Aktivitet) skrev 2025-07-15 20:35:40 följande:
    Som sagt, du resonerar konstigt. Och det är ingen som pratat om en "massa" kompisar. Men att ha ett fungerande socialt liv är oerhört viktigt för hälsan.
    Ääh du snackar.

Lyssna på TS. Han vill ha närhet.

Som jag tidigare skrev TS.

Satsa på att skaffa en flickvän och därefter familj.

Det du behöver är att bli vältränad, vårdad, bra yrke och gott om pengar. Det är bara att börja jobba på det.
  • Anonym (Dino)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-07-16 09:00:01 följande:
    Men HUR ska jag skaffa mig en flickvän? Jag har ju liksom inte lyckats skaffa en på nästan 40 år. Det är SJUKT svårt. 

Jag är inte vältränad men jag är vårdad, har ett bra välbetalt jobb. Hur ska tjejerna ens veta att jag har pengar? (som jag inte tror har någon betydelse).
    Du måste kontakta fler då helt enkelt. Hur många kvinnor har du bjudit ut det senaste decenniet?

Att få kvinnor handlar nästan enbart om att ta mod till sig och fråga 
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Aktivitet) skrev 2025-07-16 14:48:46 följande:
    Om det är nån som snackar så är det ju. Du tycker att TS som inte haft någon på 40 år nu plötsligt ska "skaffa" en. Och sedan satsa på familj?! Var ska han "skaffa" denna flickvän och familj? Beställa hem en på nätet eller? En ensam medelålders man helt utan erfarenhet kommer inte att fixa det hur mycket han än tränar.
    Skitsnack! Han behöver tro på sig själv.

I nödfall åker han till Indonesien eller nåt men i första han ska han försöka på hemmaplan.
Svar på tråden Tappat livslusten