Inlägg från: Anonym (Grannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grannen)

Hur mycket lägger ni på er partners födelsedagspresent?

Det är ju svårt att jämföra engagemang bakom presenten, så det får bli en ekonomisk sådan.

Jag fyllde år för någon vecka sen och min fru gav mig en t-shirt. Det fick jag även i fjol. Själv brukar jag lägga ner mer möda än pengar på presenten. Det kan tex vara ett personligt smycke. Sakerna jag köper bär hon ofta både på arbetet samt till fest. Om hon är missnöjd så döljer hon det väl. 

Svarsalternativen avser ditt kön och hur mycket du ungefär spenderar totalt på presenter vid en normal födelsedag till din partner? Med normal menas ej jämna födelsedagar, typ 30, 40, 50 års present. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er partners födelsedagspresent?
  • Anonym (Grannen)
    Alessia skrev 2025-07-14 01:49:40 följande:

Min man samlar på glas från några av de små, numera nerlagda glashyttorna i Småland. Glas från 40-50-60-talen ofta av formgivare som då inte var kända men blev det senare. Det är skålar, kannor, vaser fat, dricksglas Unika och signerade. Ibland hittar en pjäs på loppis för 20-30 kr ibland i antikaffär för flera hundra eller mer. Han blir lika glad varje gång. Jag är nämligen bättre på snoka reda på glaspjäserna... Men så gott som allt glas används i till vardags och står inte bara til  lyst på några hyllor

Låter som den perfekta presenten. Alla blir nöjda. Hoppas din källa är outtömlig och att han inte tröttnar.
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Linda) skrev 2025-07-14 01:13:13 följande:

Omöjligt att svara på då jag köper det jag anser passar just där och då när jag snubblar över det.  Det kan lika gärna vara en knäpp o onödig  pryl från Teknikmagasinet för 75 spänn för att den bara är såååå han  likväl som en uttänkt och beställd pryl för en tusenlapp som jag vet att han önskar sig .  

Senast fick han en badrock från Rusta , inte pga dålig fantasi utan för att den råkade passa hans önskemål och behov . Vilket dyrare varianter inte gjorde. 

Året före fick han 5 pack t-shirts från Jula att ha på jobbet då han själv inte unnar sig nya tröjor utan helst använder dom tills dom ramlar av i strimlor...   istället köpte han en Cadillac...  😅

Låter som jag har fog för att köpa en 60-tals sportbil. Tack för tipset. Men än bättre är att jag nu kan börja köpa t-shirts till henne i present så kan även hon unna sig något hon drömmer om.
  • Anonym (Grannen)

Spelar det någon roll om man har gemensam ekonomi? Tänker att då är det än viktigare att presenten är personlig, vilket inte fjolårets eller årets t-shirt var. 
    Jag har heller inte så stort behov heller då jag går på mycket konserter och har därmed en garderob med bandtröjor utöver de otryckta som ligger bland mina vanliga kläder?
    Hur fan vänder man detta, ska jag kontra med en extremt bra present eller ska jag ge en T-shirt tillbaka, rent av samma?

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på er partners födelsedagspresent?