Anonya skrev 2025-07-15 20:26:32 följande:
Grattis till första lägenheten! Hoppas att du kommer att trivas bra.
Du har sovit där en natt. Då måste du väl haft kudde, täcke och lakan? Och någon tallrik och glas? Är bra om det finns något från förut.
När ska ni handla? Har du några pengar alls utöver de 2500? Om, finns det någon loppis du kan besöka före IKEA och se vad du kan fynda för nästan inget alls? Om det finns någon bakluckeloppis eller liknande är det allra bäst, speciellt lite innan stängningsdags då många vill bli av med så mycket som möjilgt för att de inte kommer att sälja fler gånger.
Hurdana behov har just du? Hur många tror du kommer äta samtidigt där? Studerar du? I så fall kanske du behöver en bordslampa om det inte är tillräckligt mycket ljus från tex kökslampan.
Nej, jag använde en jacka som kudde och täcke behövs inte när det är så här varmt. Inga tallrikar eller glas heller, jag har ätit mackor med skinka och mjukost på tub på, och druckit mjölk och juice ut paketen, och ätit frukt och morötter.
På torsdag ska vi handla. Jag har just nu 1000 kr till mat också från soc, de har jag på mitt egna kort. Jag kommer få mer pengar i slutet av månaden. Det finns en loppis en bit härifrån men den är bara öppen på torsdagar och lördagar, annars vet jag inte.
Jag har bara mig själv, så en tallrik och ett glas osv räcker just nu. Kanske två utifallatt?
Jag är inskriven på arbetsförmedligen. Jag ville egentligen söka till universitet/högskola men jag orkade knappt med sista året på gymnasiet pga olika saker så alla tyckte att jag skulle ta ett år ifrån, även min läkare. Jag är faktiskt "sjukskriven" just nu men ska börja ta itu med saker nästa vecka om det går pga alla har semester.