IKEA-shoppa, tips tack
Jag har mängder av billigaste alternativen från IKEA och sakerna brukar hålla bra. Kudde har jag gått upp från billigaste till typ näst billigaste men i övrigt inte. Det enda som slits ut ibland är sängkläderna men då har jag även haft djur i sängen och allt har hållit i flera år ändå.
Håller med, billigaste kuddarna är inte bra.
Mitt senaste köp på IKEA var 2 tunna plastskärbrädor för 19kr, dom är väldigt bra. Har även köpt billiga slevar, kastruller, glas som varit bra.
Förutom alla saker som skänks bort, finns det företag som tar hand om hela dödsbon och säljer saker till väldigt låga priser. Kanske bättre att hitta väldigt billiga serviser, bestick, kastruller och kökshanddukar på ett sådant ställe för att får mer pengar över för handling på IKEA. Tex bestick slits inte mycket och har man väl en uppsättning köper man sällan fler, dvs billigt i second hand affärer. Många hushåll samlar på sig alldeles för många tex kökshanddukar så det är lite använt och billigt second hand, billigare än IKEA. Då får man mer pengar till en bra lampa på IKEA.