• Anonym (TS)

Är detta verkligen okej?

Din partner föreslår att alla era barn ska träffas för första gången. Det är även första gången din partner ska träffa dina barn. Ni har varit ihop länge och har ett stabilt förhållande, men har avvaktat med att låta barnen träffas och så. Partnern föreslår plats och aktivitet och ni bestämmer er för att ses. Utan att informera så att man har något val väljer hen att släpa med sitt ex, som du dessutom inte gillar. Min partner förstår inte alls att det för mig känns dåligt att exet var med när våra barn träffades för första gången. Och jag vill ärligt inte att hen umgås med mina barn. Är det jag som är känslig eller är det min partner som är oförstående? 

• Svar på tråden Är detta verkligen okej?
  • Vi är två

Din partner borde prata med dig, och att ni två är överens om hur en sådan träff ska funka

• Anonym

Han låter sitt ex styra och bestämma

• Anonym (Jag)

What?! Varför släpade han med exet?! Det är något han definitivt borde pratat med dig om INNAN

• Aliona

Men varför gjorde hen det? Vad tusan var tanken? Det är en ärlig undran för jag förstår verkligen inte vad exet gjorde där. 

• Anonym
    Aliona skrev 2025-07-16 21:44:35 följande:

Men varför gjorde hen det? Vad tusan var tanken? Det är en ärlig undran för jag förstår verkligen inte vad exet gjorde där. 

Jag tror det var exet som ville träffa personen som kommer vara hennes barns styvmor
    Men det är inte ok att ts visste om mötets förutsättningar
  • Anonym (TS)

Nej nej, exet var inte med för att träffa mig och se så att jag är okej. Jag har träffat både exet och min partners barn tidigare och allt är lugnt där. Jag förstår ärligt inte hur min partner kan tycka att exet har där att göra. Ett ganska stort och viktigt steg i vår relation, enligt mig.

• Jårdi

Varför var exet med då? Var det för att trygga upp barnen? I så fall tycker jag det är okej, då det är viktigast i en sån situation att det känns bra för dem. men han borde ha förvarnat dig innan så du visste om det. 

• Anonym (TS)

Barnen är väldigt trygga med mig, så jag tror inte det handlade om det. Jag och min partner brukar ju umgås utan hens ex och det går alltid jättebra. Jag tror bara exet ville följa med. Nyfiken kanske. Men jag tycker det är påträngande och jag tycker min partner borde avstyrt. Eller åtminstone gett mig ett val. 

• Anonym

Din kille prioriterar sitt ex. Hon först, du kommer sen

• Anonym (TS)

Jag har också den känslan, att vi prioriterar olika. 

En nyfiken fråga. Varför utgår de flesta från att jag är kvinna och min partner en kille? 

Svar på tråden Är detta verkligen okej?