• Anonym (Lisa)

Vill inte

Min kille vill att jag går ner på honom men jag vill verkligen inte det. Det är inget personligt mot honom men det är bara att jag inte är bekväm att ge oralsex. Att ha ett könsorgan i och stimulera det med munnen. Känns bara fel. Har aldrig gjort det på någon innan heller och är inte så erfaren av sex. Däremot har han gett mig oralsex några gånger som förspel men alltid på sitt initiativ. Skulle aldrig velat kräva eller be om det eftersom jag själv inte velat ge. Men känner nästan att jag inte vill få oralsex heller längre för det kan vara orättvist mot honom. Han brukar även fråga då och då om jag inte vill prova ge oralsex men har sagt nej. Vad tycker ni? Tänker ifall jag går med på det och sedan bara ångrar att jag gjorde det och mår dåligt i efterhand 

• Svar på tråden Vill inte
  • Kanonen56

Gissar på att ni är ganska unga? Det är helt okej att inte gilla oralsex om du inte känner dig bekväm med det. Gillar du inte oralsex ska du aldrig någonsin ge sånt. Sånt gör man när man själv vill och är redo..

Jag själv som man skulle aldrig vilja att en flickvän skulle gå ner om hon faktiskt inte själv kände att hon ville det.

Hans frågor, är nog för att han är ung själv och oerfaren och undrar hur det skulle kännas för honom, då han har sett något sånt på film. 

Men när man har sex så är det viktigt att kunna lyssna på sin partner. Det betyder att stanna upp om kvinnan inte vill. Och det är förmodligen det ditt system testar nu om han är lyhörd. 

• Anonym (Lisa)
    Kanonen56 skrev 2025-07-16 23:28:11 följande:

Gissar på att ni är ganska unga? Det är helt okej att inte gilla oralsex om du inte känner dig bekväm med det. Gillar du inte oralsex ska du aldrig någonsin ge sånt. Sånt gör man när man själv vill och är redo..

Jag själv som man skulle aldrig vilja att en flickvän skulle gå ner om hon faktiskt inte själv kände att hon ville det.

Hans frågor, är nog för att han är ung själv och oerfaren och undrar hur det skulle kännas för honom, då han har sett något sånt på film. 

Men när man har sex så är det viktigt att kunna lyssna på sin partner. Det betyder att stanna upp om kvinnan inte vill. Och det är förmodligen det ditt system testar nu om han är lyhörd. 

Vi är i tidiga 20 års åldern. Skönt att du håller med mig

Skulle inte heller känt så mycket glädje av att en kille går ner på mig om han ogillat det. Man ska själv välja vad som känns bra och bekvämt och inte bli övertalad

Han själv har haft ett par sexpartners innan mig och alla de hade gått ner på honom självmant så han tyckte det var oväntat när jag inte ville göra det. Han säger att han gillar känslan av det.

Hur menar du att mitt system testar om han är lyhörd?
  • Kanonen56
    Anonym (Lisa) skrev 2025-07-17 00:02:11 följande:
    Vi är i tidiga 20 års åldern. Skönt att du håller med mig

Skulle inte heller känt så mycket glädje av att en kille går ner på mig om han ogillat det. Man ska själv välja vad som känns bra och bekvämt och inte bli övertalad

Han själv har haft ett par sexpartners innan mig och alla de hade gått ner på honom självmant så han tyckte det var oväntat när jag inte ville göra det. Han säger att han gillar känslan av det.

Hur menar du att mitt system testar om han är lyhörd?
    Om du känner att hela kroppen skriker att du verkligen inte vill det, så är det helt normalt, i alla fall så som jag upplever det. Många tjejer funkar så. 
    Det handlar om trygghet till den killen som du träffar och känna att han respekterar ens gränser utan att försöka övertala eller pressa in något. 

Precis som du själv också sa där nyss. 

Jag gissar att om din kille visste att verkligen känns så starkt för dig, så skulle han inte vilja att du gjorde det då heller. Utan då kan man göra något annat en liten stund... Sen kommer det där med att kanske pröva något nytt i din egen takt och om du känner för det..

Det jag menar med att ditt system testar om han är lyhörd, är lite svårförklarat. Men jag menar att många kvinnor ibland kan vilja stanna upp.. Hon vill veta om han kan backa utan att göra en grej av det. Det bygger tillit, och när det finns så kan resten bli otroligt skönt.
  • Jimmy75

Kan bara instämma med föregående skribent. Du ska såklart bara göra sådant som du känner dig bekväm, trygg och har lust med. Att din kille ger oralsex har ju förmodligen med honom att göra och förhoppningsvis för att han tycker om det och inte att han förväntar sig det tillbaka. Det låter ju som att du har gjort det klart för honom hur du tänker och känner. Sex ska bygga på lust och nyfikenhet. Det som inte känns bra låter man bli 🙂

• Anonym (Nightstride)

Min fru suger inte av mig och jag förstår henne. Hon har provat att ta den i munnen en gång för länge sen, men efter det ville jag inte kyssa henne. 

Däremot går jag gärna ner på henne. Det viktigaste för mig är hennes njutning och det händer att jag ber henne om att jag ska få slicka henne. Och det gör jag helt utan förväntan eller förhoppning om "återbetalning". 

Så, nej, gör inget du inte vill. Det finns så många andra sätt att göra sex riktigt nice, utan att kvinnan ska nedvärdera sig och ta ett könsorgan i munnen. 

• Anonym (Conny Lingus)

Vi går ner på varandra varje gång vi har sex. Härom dagen frågade jag henne om hon gillar det - aldrig frågat förut på 25 år! - och hon sa att hon inte ttyckte det var WOW men att hon gjorde det för att det får mig att njuta. Så hon ogillar det inte direkt, och gör det för att hon njuter av att jag njuter. 

Själv älskar jag att gå ner på henne.

TS ska förstås inte göra det om hon inte vill, men kanske öva sig lite på att njuta av att han njuter, att hon ger honom en kärleksgåva. Eller så kanske du kan runka honom, smeka hans k*k med handen och din våta springa utan att släppa in den. Det finns fler sätt att njuta och ge njutning. Utforska!

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2025-07-17 07:02:04 följande:

Vi går ner på varandra varje gång vi har sex. Härom dagen frågade jag henne om hon gillar det - aldrig frågat förut på 25 år! - och hon sa att hon inte ttyckte det var WOW men att hon gjorde det för att det får mig att njuta. Så hon ogillar det inte direkt, och gör det för att hon njuter av att jag njuter. 

TS ska förstås inte göra det om hon inte vill, men kanske öva sig lite på att njuta av att han njuter, att hon ger honom en kärleksgåva. Eller så kanske du kan runka honom, smeka hans k*k med handen och din våta springa utan att släppa in den. Det finns fler sätt att njuta och ge njutning. Utforska!

Hade jag inte tyckt det var jobbigt hade jag kanske gjort det ibland för hans skull men nu är detta något jag verkligen inte vill. Jag gör gärna annat som han tycker är skönt. vill ju också få han att njuta. Tex smeka är inget problem 
  • Anonym (J)

Gör inte något du inte vill.

Men att vilja vara där nere har för min del kommit naturligt. Jag gillar det. Och jag gillar när killarna gillar det. 

Om du ändå är nyfiken kan du prova att pussa honom på magen, låren, osv. Då märker du hur det känns. Och det kan räcka långt. Du kan använda händerna annars. Du måste ingenting. 

• Anonym (J)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2025-07-17 07:02:04 följande:

Fast hur kan du njuta av något hon inte gillar riktigt? Som tjej hade jag aldrig gjort något om inte killen gillat det. Då gillar man ju inte det själv heller. Hade känts som att att tvinga sig på. Lite mysko att du frågar första gången efter så lång tid med. Men men. 

Vad är det hon inte gillar? Är det inte skönt så kanske ni kan prova annat vis. Är det att det känns obehagligt att du är där ner, osäkerhet för tex lukt eller utseende? Isåfall kan ni väl öva på det  

Men som sagt, hon ska ju inte gå med på saker bara för du gillar det 

• Anonym (J)
    Anonym (Nightstride) skrev 2025-07-17 01:22:43 följande:

Min fru suger inte av mig och jag förstår henne. Hon har provat att ta den i munnen en gång för länge sen, men efter det ville jag inte kyssa henne. 

Däremot går jag gärna ner på henne. Det viktigaste för mig är hennes njutning och det händer att jag ber henne om att jag ska få slicka henne. Och det gör jag helt utan förväntan eller förhoppning om "återbetalning". 

Så, nej, gör inget du inte vill. Det finns så många andra sätt att göra sex riktigt nice, utan att kvinnan ska nedvärdera sig och ta ett könsorgan i munnen. 

Ville du inte kyssa henne efter? Men hon ska kyssa dig när du varit nere på henne? 

En killes kön är inte blött iallafall. Du har väl duschat innan. 

Men du får ju såklart bestämma själv vad du vill göra och inte , jag blev bara lite nyfiken på det där. Det är väl ingenting att nedvärdera sig, att man har den i munnen? Isåfall är det väl lika nedvärderande att en kille går ner på en tjej.

Svar på tråden Vill inte