• Anonym (Lisa)

Vill inte

Min kille vill att jag går ner på honom men jag vill verkligen inte det. Det är inget personligt mot honom men det är bara att jag inte är bekväm att ge oralsex. Att ha ett könsorgan i och stimulera det med munnen. Känns bara fel. Har aldrig gjort det på någon innan heller och är inte så erfaren av sex. Däremot har han gett mig oralsex några gånger som förspel men alltid på sitt initiativ. Skulle aldrig velat kräva eller be om det eftersom jag själv inte velat ge. Men känner nästan att jag inte vill få oralsex heller längre för det kan vara orättvist mot honom. Han brukar även fråga då och då om jag inte vill prova ge oralsex men har sagt nej. Vad tycker ni? Tänker ifall jag går med på det och sedan bara ångrar att jag gjorde det och mår dåligt i efterhand 

• Svar på tråden Vill inte
  • Anonym (J)
    Kanonen56 skrev 2025-07-17 01:03:10 följande:
    Om du känner att hela kroppen skriker att du verkligen inte vill det, så är det helt normalt, i alla fall så som jag upplever det. Många tjejer funkar så. 
    Det handlar om trygghet till den killen som du träffar och känna att han respekterar ens gränser utan att försöka övertala eller pressa in något. 

Precis som du själv också sa där nyss. 

Jag gissar att om din kille visste att verkligen känns så starkt för dig, så skulle han inte vilja att du gjorde det då heller. Utan då kan man göra något annat en liten stund... Sen kommer det där med att kanske pröva något nytt i din egen takt och om du känner för det..

Det jag menar med att ditt system testar om han är lyhörd, är lite svårförklarat. Men jag menar att många kvinnor ibland kan vilja stanna upp.. Hon vill veta om han kan backa utan att göra en grej av det. Det bygger tillit, och när det finns så kan resten bli otroligt skönt.
    Detta! Bra skrivet. Om inte tjejen vill fullt ut gör man inte det. Och man tjatar inte hellre 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (J) skrev 2025-07-17 09:38:28 följande:

Gör inte något du inte vill.

Men att vilja vara där nere har för min del kommit naturligt. Jag gillar det. Och jag gillar när killarna gillar det. 

Om du ändå är nyfiken kan du prova att pussa honom på magen, låren, osv. Då märker du hur det känns. Och det kan räcka långt. Du kan använda händerna annars. Du måste ingenting. A

Att pussa honom på magen skulle inte vara jobbigt för mig. Däremot har han inte frågat om det. Hoppas bara inte han ser det som ett steg närmare oralsex för mig 
  • Queen81

Det givna svaret är att du inte ska ge oralsex om du inte vill det. Du ska aldrig göra något du inte är bekväm med! Bra att du stått upp för dig själv.

Men sen kan man fundera lite. Om detta är viktigt för honom. Vad är det som gör att du inte vill ge oralsex? Har du provat lite någon gång?

Vill betona att jag fortfarande absolut inte tycker att du ska göra något du inte vill, absolut inte.

• Anonym (T)

Man borde ta upp udda saker när det kommer till sex redan innan man blir tillsammans tänker jag.
    Så väl fetisch för gummikläder som ovilja till samlag eller oralsex.

• Anonym (T)

Läste nu att ni är unga. Då kan man inte upplysa innan om man i princip är oskuld. Så ts kan bortse från mitt svar. Men står fast vid att det gäller när man är mer erfaren.

• Anonym (Lisa)
    Queen81 skrev 2025-07-17 11:13:59 följande:

Det givna svaret är att du inte ska ge oralsex om du inte vill det. Du ska aldrig göra något du inte är bekväm med! Bra att du stått upp för dig själv.

Men sen kan man fundera lite. Om detta är viktigt för honom. Vad är det som gör att du inte vill ge oralsex? Har du provat lite någon gång?

Vill betona att jag fortfarande absolut inte tycker att du ska göra något du inte vill, absolut inte.

Gillar inte att ha ett könsorgan i munnen eller känslan av att stimulera någon med min mun. Det känns mentalt fel. Sedan tycker jag det är äckligt med försats och vätskor i munnen som kan komma från penis. 

Jag provade slicka han där lite en gång men när jag åkt hem ångrade jag mig och ville inte göra något sånt igen

• Anonym (Lisa)
    Anonym (T) skrev 2025-07-17 11:21:03 följande:

Man borde ta upp udda saker när det kommer till sex redan innan man blir tillsammans tänker jag.
    Så väl fetisch för gummikläder som ovilja till samlag eller oralsex.

Vi har ändå pratat lite ibland. Vi hade sex innan vi blev ihop. Då sa jag att jag inte gjort mer än petting sexuellt med en kille innan honom eftersom han frågade. Så han tog hänsyn till att jag var oskuld. Sa även rätt tidigt typ tredje gången vi låg att jag inte är bekväm att ge oralsex.

Är det förresten ovanligt att folk inte vill ge oralsex och räknas som udda?

• Queen81
    Anonym (Lisa) skrev 2025-07-17 11:37:39 följande:

Gillar inte att ha ett könsorgan i munnen eller känslan av att stimulera någon med min mun. Det känns mentalt fel. Sedan tycker jag det är äckligt med försats och vätskor i munnen som kan komma från penis. 

Jag provade slicka han där lite en gång men när jag åkt hem ångrade jag mig och ville inte göra något sånt igen

Ja men känns det så pass fel så ska du inte göra det. Du har provat och du gillade det inte, end of discussion.

Jag personligen har inga problem med det, givet är ju att hygienen är god. Men jag tyckte nog det kändes lite märkligt precis i början när jag började ha sex. Främst för att jag tyckte det kändes ofräscht på nåt sätt. Var nog orolig för hygienen, eller att det på något sätt skulle komma nån liten droppe urin. 
    Men jag kände aldrig absolut nej, som du gör.

Du får säga åt honom att respektera hur du känner och sluta tjata om det. Och kan han inte det så kan ni inte fortsätta ihop.
  • Anonym (Hin Håle)

Jag tycker inte att du ska göra något sexuellt som du inte vill, det kan bli fel på så många sätt.
    Det är en helt annan sak om man kanske inte vågar men ändå är nyfiken....
    Men du har ju till och med en oro för att du kan komma att ångra dig, nej avstå. 

• Anonym (Nightstride)
    Anonym (J) skrev 2025-07-17 09:43:27 följande:

Ville du inte kyssa henne efter? Men hon ska kyssa dig när du varit nere på henne? 

En killes kön är inte blött iallafall. Du har väl duschat innan. 

Men du får ju såklart bestämma själv vad du vill göra och inte , jag blev bara lite nyfiken på det där. Det är väl ingenting att nedvärdera sig, att man har den i munnen? Isåfall är det väl lika nedvärderande att en kille går ner på en tjej.

Hon vill inte kyssa mig när jag slickat henne heller. 

För mig handlar sex om att tillfredsställa min fru så bra jag bara kan. Jag har inget intresse av att hon ska göra något äckligt bara för att det känns lite skönt för mig. 
Svar på tråden Vill inte