Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Vill inte

Min kille vill att jag går ner på honom men jag vill verkligen inte det. Det är inget personligt mot honom men det är bara att jag inte är bekväm att ge oralsex. Att ha ett könsorgan i och stimulera det med munnen. Känns bara fel. Har aldrig gjort det på någon innan heller och är inte så erfaren av sex. Däremot har han gett mig oralsex några gånger som förspel men alltid på sitt initiativ. Skulle aldrig velat kräva eller be om det eftersom jag själv inte velat ge. Men känner nästan att jag inte vill få oralsex heller längre för det kan vara orättvist mot honom. Han brukar även fråga då och då om jag inte vill prova ge oralsex men har sagt nej. Vad tycker ni? Tänker ifall jag går med på det och sedan bara ångrar att jag gjorde det och mår dåligt i efterhand 

• Svar på tråden Vill inte
  • Anonym (Lisa)
    Kanonen56 skrev 2025-07-16 23:28:11 följande:

Gissar på att ni är ganska unga? Det är helt okej att inte gilla oralsex om du inte känner dig bekväm med det. Gillar du inte oralsex ska du aldrig någonsin ge sånt. Sånt gör man när man själv vill och är redo..

Jag själv som man skulle aldrig vilja att en flickvän skulle gå ner om hon faktiskt inte själv kände att hon ville det.

Hans frågor, är nog för att han är ung själv och oerfaren och undrar hur det skulle kännas för honom, då han har sett något sånt på film. 

Men när man har sex så är det viktigt att kunna lyssna på sin partner. Det betyder att stanna upp om kvinnan inte vill. Och det är förmodligen det ditt system testar nu om han är lyhörd. 

Vi är i tidiga 20 års åldern. Skönt att du håller med mig

Skulle inte heller känt så mycket glädje av att en kille går ner på mig om han ogillat det. Man ska själv välja vad som känns bra och bekvämt och inte bli övertalad

Han själv har haft ett par sexpartners innan mig och alla de hade gått ner på honom självmant så han tyckte det var oväntat när jag inte ville göra det. Han säger att han gillar känslan av det.

Hur menar du att mitt system testar om han är lyhörd?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2025-07-17 07:02:04 följande:

Vi går ner på varandra varje gång vi har sex. Härom dagen frågade jag henne om hon gillar det - aldrig frågat förut på 25 år! - och hon sa att hon inte ttyckte det var WOW men att hon gjorde det för att det får mig att njuta. Så hon ogillar det inte direkt, och gör det för att hon njuter av att jag njuter. 

Själv älskar jag att gå ner på henne.

TS ska förstås inte göra det om hon inte vill, men kanske öva sig lite på att njuta av att han njuter, att hon ger honom en kärleksgåva. Eller så kanske du kan runka honom, smeka hans k*k med handen och din våta springa utan att släppa in den. Det finns fler sätt att njuta och ge njutning. Utforska!

Hade jag inte tyckt det var jobbigt hade jag kanske gjort det ibland för hans skull men nu är detta något jag verkligen inte vill. Jag gör gärna annat som han tycker är skönt. vill ju också få han att njuta. Tex smeka är inget problem 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (J) skrev 2025-07-17 09:38:28 följande:

Gör inte något du inte vill.

Men att vilja vara där nere har för min del kommit naturligt. Jag gillar det. Och jag gillar när killarna gillar det. 

Om du ändå är nyfiken kan du prova att pussa honom på magen, låren, osv. Då märker du hur det känns. Och det kan räcka långt. Du kan använda händerna annars. Du måste ingenting. A

Att pussa honom på magen skulle inte vara jobbigt för mig. Däremot har han inte frågat om det. Hoppas bara inte han ser det som ett steg närmare oralsex för mig 
  • Anonym (Lisa)
    Queen81 skrev 2025-07-17 11:13:59 följande:

Det givna svaret är att du inte ska ge oralsex om du inte vill det. Du ska aldrig göra något du inte är bekväm med! Bra att du stått upp för dig själv.

Men sen kan man fundera lite. Om detta är viktigt för honom. Vad är det som gör att du inte vill ge oralsex? Har du provat lite någon gång?

Vill betona att jag fortfarande absolut inte tycker att du ska göra något du inte vill, absolut inte.

Gillar inte att ha ett könsorgan i munnen eller känslan av att stimulera någon med min mun. Det känns mentalt fel. Sedan tycker jag det är äckligt med försats och vätskor i munnen som kan komma från penis. 

Jag provade slicka han där lite en gång men när jag åkt hem ångrade jag mig och ville inte göra något sånt igen

• Anonym (Lisa)
    Anonym (T) skrev 2025-07-17 11:21:03 följande:

Man borde ta upp udda saker när det kommer till sex redan innan man blir tillsammans tänker jag.
    Så väl fetisch för gummikläder som ovilja till samlag eller oralsex.

Vi har ändå pratat lite ibland. Vi hade sex innan vi blev ihop. Då sa jag att jag inte gjort mer än petting sexuellt med en kille innan honom eftersom han frågade. Så han tog hänsyn till att jag var oskuld. Sa även rätt tidigt typ tredje gången vi låg att jag inte är bekväm att ge oralsex.

Är det förresten ovanligt att folk inte vill ge oralsex och räknas som udda?

Svar på tråden Vill inte