Vill inte
Vill man inte så vill man inte. Det är den enkla kardinalregeln när det handlar om sex.
Vill man inte ha sex så har man inte. Vill man exempelvis inte utföra, eller ta emot, oralsex så räcker det så. Gillar man inte vissa typer av sex, diverse ställningar så får det vara så. Sen skall man aldrig tvinga sig själv, låta sig "tvingas" eller övertalas eller bli tjatad på....
Sen kan man absolut kommunicera kring det, och bör så göra, för att undvika missförstånd och misstolkningar.
Men låt oss också prata klarspråk. Det finns gott om människor, såväl män som kvinnor som uppskattar oralsex, både att ge och att få ta emot. Har man ett hälsosamt sex-och samliv så finns det inget konstigt med det. För många så är det en del av ens sex-och samliv med sin partner, inte minst som en del av ett förspel innan penetrerande sex, och få ser det (oralsex) som "udda" vågar jag påstå.
Och att det skulle vara nedvärderande?!? Näää, anser man det så har man i mitt tycke ett lite skevt synsätt, alternativt gör kopplingar som man kanske inte bör göra. Samt att jag anser kanske inte att man bör använda den termen när man talar med personer som är unga och sexuellt oerfarna.
Jag nervärderar inte de kvinnor som har gått ner på mig, ej heller så har jag känt mig nedvärderad de gånger jag har gått ner på kvinnor.
Sen får man ha full förståelse att alla inte gillar det, varken att få eller att ge. Så är det bara.
Vill man inte så vill man inte, det räcker så.