• Anonym (M)

Ångesten är total

Sådär hade jag det också, från att ha levt ett bra liv till att knappt kunna gå ut. Skakade av ångest, den kunde sitta i, i flera dagar. Kände att detta inte var psykiskt. Gick till läkaren efter flera år och hade svår järnbrist. Idag mår jag bra. Men 10 år förstörda av mitt liv. Hade dock flera symtom på järnbrist som blek, minnes och koncentrationsproblem, värk i kropp och huvudet.

Har du varit hos läkare och kollat dina värden? Annars råder jag dig till att göra det.  

• Anonym (M)
    Anonym (Gro) skrev 2025-07-19 10:38:36 följande:
    Ja, och det är därför det gäller att öva hjärnan på att klara av jobbiga och obekväma situationer. 
    Så du är en sån som tror på KBT och annat påhitt? Idag är min ångest hanterbar och det beror verkligen inte på att jag exponerat mig, för det har jag gjort vilket ofta gjorde min ångest värre när den den höll mig i sitt jänrgrepp. Nä det var annan hjälp jag fick för att få balans i kroppen, vitaminer och mineraler. Det slår all KBT och psykolog kontakt i världen. Sånt är bara nonsens och inget att ödsla sin tid på.
  • Anonym (M)
    beli skrev 2025-07-20 12:49:25 följande:
    Fast vad menar du med att psykologkontakter är nonsens? Att få prata med nån som kan sin sak hjälper ju otroligt mycket. Jag gick i terapi i fem år och det hjälpte mig hantera vissa situationer mycket bättre (även om de fortfarande är jobbiga).
    Det jag menar är att det är långtifrån alla som får hjälp av psykolog eller KBT. Det vore ju en enkel och bra lösning om det var så. Jag har testat båda och inget hjälpte mig. Jag vet flera som inte blivit hjälpte heller trots år av psykologkontakt. Man mår lite bättre de 45 min man pratar, men sen mår man lika dåligt ändå. 
Svar på tråden Ångesten är total