Ångesten är total
Skrev otydligt. Jag har inte fått prova ssri då symptomen bara kommer ibland. Jag har inte ångest hela tiden. Kan Gå veckor utan. Ej atarax. Kan Man höra av sig till VC för att få detta tro?. Eller vart vänder man sig??
jag tror nu i efterhand at jag träffade en psykolog som inte passade mig. Hur träffar man ens en bra psykolog? Kan man prova Mindly? Eller vad det heter.
och nej, mindfullsness har ingen jäkel pratat om. Andas i fyrkant ja. Men att andas i en fyrkant utan att förstå vad det gör är knepigt.
I första hand är det vårdcentralen där du är listad du vänder dig till och beskriver din problematik. Ångest kan bero på väldigt många olika saker och när det är ihållande, alltså som du beskriver har varit i över ett års tid kan det vara en god idé att undersöka vad det beror på eller iallafall utesluta vissa orsaker,
Att hitta en psykolog som funkar bra handlar ofta om personkemi och hur bra eller dåligt den du träffar lyckas skapa en allians med dig men framför allt är det ju en väldig kostnadsskillnad mellan att betala ett eget alternativ helt själv och att få det genom vården. På de flesta vårdcentraler finns det också personal som kan hjälpa dig bedöma om du kan vara hjälpt med remiss för ytterligare kartläggning. En vanlig orsak hos många är neuropsykiatriska svårigheter i botten, men då har man oftast en erfarenhet att man alltid känt vissa symtom även om de inte alltid varit lika påverkande.