Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hur slippa kluvna toppar?

Det är riktigt bra att du inte fönar håret och inte stylar håret..

Jag minskade mina hårproblem genom att jag drog ned på hårtvättandet till max 1 gång i veckan. Skulle jag behöva fräscha upp håret mellan tvättarna så använder jag mig av balsammetoden, d.vs  blöter upp håret och använder bara balsam och låter det sitta någon minut och sköljer ur håret.
    Det många inte tänker på är att schamponering sliter faktiskt på håret, då schampot tar bort hårets naturliga försvar/skydd.. Även om man använder balsam/inpackningar så kan de aldrig kompensera upp helt schamponeringen.

Undvik att kamma/borsta håret när det är blött, utan använd gleskam och tangle teezer nr håret är fuktigt till torrt istället.

Sedan som den förgående skrev, använd en riktigt tät borste och borsta med. Det behöver faktiskt nödvändigtvis inte vara "100 tag", men tillräckligt många tag så att du känner att det är borstat.

Finns ett ordspråk.. "För lite eller för mycket skämmer allt"..
    För mycket av något kan skapa problem, eller om man få för lite av något så kan det också skapa problem.  Det gäller att hitta ett bra fungerande mellanläge.
    Det är något man kan applicera  på en rad olika områden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur slippa kluvna toppar?