Inlägg från: Anonym (Oempatiskt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oempatiskt?)

Oempatiskt?

Ikväll skulle jag på en första dejt.

Han smsade och sa att han har något som han måste berätta. Jag frågade vad det var och han svarade att jag måste be snällt om jag vill veta vad det är. Jag bad honom att snälla berätta och då säger han att det han hade att berätta var att han måste ställa in vår dejt.

Visst, det är väl ett harmlöst skämt på ett sätt, men jag vet inte vad jag ska svara honom nu. Det är ju tråkigt att vår dejt inte kommer bli av, men kunde han inte skrivit det på ett schysstare sätt istället för att typ... göra en lek av det? Jag trodde ju att han skulle skriva något fint.

Överreagerar jag?

• Svar på tråden Oempatiskt?
  • Anonym (Oempatiskt?)
    Anonym (M) skrev 2025-07-18 16:12:16 följande:

Så barnsligt. Så om du inte hade bett snällt, hade han då inte berättat att dejten var inställd?

Nu i efterhand undrar jag också vad som hänt om jag svarat "nej, säg istället"
  • Anonym (Oempatiskt?)
    Anonym (M) skrev 2025-07-18 16:50:07 följande:
    Tydligen blev en omogen kille kränkt och gjorde tummen ner. 
    Kanske är han...
  • Anonym (Oempatiskt?)
    Anonym (123456) skrev 2025-07-18 17:54:19 följande:

Kanske var det hans sätt att försöka bli av med dig. Att han ångrade sig men är för feg för att avsluta så han körde med detta istället och hoppas du avslutar eller inte hör av dig mer.

Då hade han ju kunnat skriva att han måste ställa in och sedan blocka mig. Måste man alltid göra allt så komplicerat?
  • Anonym (Oempatiskt?)
    Anonym (L) skrev 2025-07-20 00:11:56 följande:

Det låter som ett spel för att visa att han har kontroll. Han kan få dig att göra som han skriver (be snällt) och han testar om du kommer att höra av dig igen när han har gjort dig stött. Då vet han att han har övertaget. 

Eller så är han bara otroligt omogen och socialt inkompetent. 

Det finns i alla fall ingen positiv förklaring så block och gå vidare. 

Ja, det kan ju säkert vara alltihop. 

Jag är väldigt ledsen just nu i alla fall, men hellre det än att vara ledsen under ett helt förhållande.
Svar på tråden Oempatiskt?