Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf
    Postman skrev 2025-07-19 09:13:37 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-07-18 21:58:14 följande:

Vill du förklara mer detaljerat vad som är efterblivet?

Är det som i denna artikel?
    Att tävla om vem som är bäst på att förlöjliga män är inte feminism
    www.gp.se/debatt/att-tavla-om-vem-som-ar-bast-pa-att-forlojliga-man-ar-inte-feminism.eaeb2fec-eac8-43bb-a844-f4e9d8844f78

Klockrent 👍🏻
    TS har inte skrivit något i sin tråd
    Kan lika gärna vara någon som fick ideer till en fredagstråd när jag länkade till artikeln i en annan tråd
  • ClumsySmurf
    Anonym (?) skrev 2025-07-19 10:12:50 följande:
    Vissa tjejer är helt efterblivna.  De är så kåta på kärlek och familj att de tar första bästa kille direkt ifrån mamma.  Sen försöker de boa in och få honom att trivas genom att inreda, fixa mat, städa och gulla med honom när han byter däck.  Efter ett tag inser hon att det behövs barn för att verkligen få honom fast.  Övertalar med att hon minsan kommer ta all fl och sköta ungen.

Så fort han försöker bidra med barn, städ, mat eller annat pikar hon honom för att han gör fel

Fyra år senare blir hon sen sur för att hon får göra allt och han bara spelar tvspel och jobbar.

Kan det vara så att killen tar tjejen med genusdiplom direkt ifrån hennes ensamstående mamma som varken har några söner eller bil så hon får lite ångest när hon inser att killen inte bara, inte gör som hennes mamma, han är inte ens som tjejer.

Klagar på facebook
    Han är så jävla dum att vaxar biljäveln men inte golvet i bostaden, det är ju så jävla onödigt att vaxa en bil. Han organiserar sina verktyg men sorterar inte sina strumpor. Han kan laga tvättmaskinen men kan inte sortera tvätt.

eller så var det bara så att hon trodde att killen med genusdiplom skulle bry sej om att det låg en handduk på golvet och vara nogrann med att rengöra torktumlaren.

• ClumsySmurf
    Anonym (Håller med) skrev 2025-07-19 10:16:30 följande:

Jag själv som en man, snart 40 år, håller med dig i ditt inlägg till viss del. Jag utesluter dock ordet efterbliven då jag anser det är malplacerat. Jag tycker ur egen tolkning att ditt inlägg skildrar bilden av en pojke, alltså ett barn av manligt kön som saknar eller brister i nödvändiga livskunskaper så som matlagning etc. (ej riktiga definitionen)

Jag personligen anser att progressionen från pojke till man utgörs inte utifrån ålder utan istället genom kvalitéer som exempel: Ansvarstagande, emotionell intelligens, trygghetsskapande och hur vida man är kapabel med mera.

Jag känner igen mig i det TS skriver då jag har unga vuxna kollegor som många är handfallna och saknar grundläggande kunskaper man bör ha i vuxenlivet. Och här sätter jag ribban väldigt lågt.

Jag växte upp med endast min mor som förälder och har genom hennes goda prägel och en fiktiv manlig förebild skapat mig några huvudkategorier för var jag personligen anser lägger grunden till en god manlig förebild.

1. Hälsa:
    Regelbunden fysisk aktivitet, ät och drick till majoriteten hälsosamt. Engagemang inom någonting både roligt och utvecklande. Prioritera tid med familjen.

2. Ansvar:
    Bidra till en trygg miljö fri från t.ex. aggression, fördomar och onödig negativitet. Äg dina misstag, arbeta på och förbättra dina brister. Var både emotionellt och fysiskt tillgänglig för din familj. Ansvara för familjens ekonomiska trygghet genom t.ex. transparent budgetering, planering och ekonomiska mål. Ansvara för att du själv är en förebild för dina barn och skapa rätt förutsättningar för att de ska lyckas. Värt att nämna här är att ett ekonomisk ansvar inte innebär att man köper/äger sin fru utan tvärtom. Genom mitt ansvar har min fru t.ex. haft friheten att påbörja, genomföra och till vintern avsluta en treårig universitetsutbildning utan att vi behöver ta lån, tumma på vår levnadsstandard eller att hon behöver ta ett extrajobb vid sidan om studierna.

3. Hushåll:
    Ansvara kravlöst för majoriteten av alla hushållssysslor inklusive barnen. Jag åstadkommer det genom att investera i saker som spar mig tid, t.ex. robotdammsugare, planeringsverktyg (app), hemleverans/upphämtning av veckohandling, träna tillsammans med barnen och laga storkok som går att frysa in.
    Jag personligen tycker om att skämma bort min fru, inte med märkesväskor eller smycken utan genom att kravlöst överraska henne med spa, middagar, masssagesalong, frisörsalong etc.

Vad får jag i gengäld av detta? Jag får en utomordentligt bra hälsa, fantastiska barn med goda förutsättningar att växa upp till ansvarsfulla vuxna. Jag får en sammansvetsad familj, en trygghet och ett syfte. Jag får en livspartner, en bästa vän och en fru som får både män och kvinnor att bli avundsjuka på mig.

Slutsats:
    Jag tror grunden till att samhället består av en stor del ?vuxna pojkar? som TS beskriver i sitt inlägg är p.g.a. två anledningar.
    1) Föräldrar gör sina barn en björntjänst genom att curla dem.
    2) Barn har inga bra förebilder.

Jag tycker ur egen tolkning att ditt inlägg skildrar bilden av en pojke, alltså ett barn av manligt kön som saknar eller brister i nödvändiga livskunskaper så som matlagning etc. (ej riktiga definitionen)
    [...]
    Jag känner igen mig i det TS skriver då jag har unga vuxna kollegor som många är handfallna och saknar grundläggande kunskaper man bör ha i vuxenlivet. Och här sätter jag ribban väldigt lågt.

men om någon kvinna blir tillsammans med någon av dessa vuxna pojkar och efter 1-2 år som sambo börjar klaga på han är som han alltid har varit, då kan man ju undra om mannen tänker dåligt relationen kommer att fungera dåligt men kvinnan verkar ju tänka lika dåligt.

En man som inte har ordning på sitt och inte tar ansvar blir bortvald eller dumpad
    men att ha ordning på sitt och att ta ansvar innebär ju också att vara selektiv när man väljer partner och att ta ansvar för sina val. Så jag tänker att en kvinna som har ordning på sitt inte väljer en man som det inte är någon ordning på, det blir i alla fall inte särskilt långvarigt.
    Slutsats:
    Jag tror grunden till att samhället består av en stor del ?vuxna pojkar? som TS beskriver i sitt inlägg är p.g.a. två anledningar.
    1) Föräldrar gör sina barn en björntjänst genom att curla dem.
    2) Barn har inga bra förebilder.
    Påminner om klippet nedan men om det stämmer så finns det ju både många "vuxna pojkar" och "vuxna flickor"
    Nara Smith & the effects of infantilizing young adults

">

Time Stamps:
    0:00? Intro
    1:18? How young adults are infantilized today
    6:28? The case study of Nara Smith
    10:42? The brain matures from experiences
    14:10? How to balance the paradox?
  • ClumsySmurf

Ezmeraldah skrev 2025-07-20 10:44:58 följande:
    Core skrev 2025-07-20 09:32:43 följande:

Oj, jag är ledsen om jag träffat en öm punkt.

I sak har du så klart rätt, är det viktigt för dig kan du kontrollera hur en potentiell partner behärskar grundläggande grammatik, och kanske skulle inte jag uppnå den nivå du önskar, vilket jag är helt okej med.

Men även om du försöker gå till angrepp helt utanför ämnet, kvarstår ändå faktum. Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan hur duktig du än är på att vara konsekvent i användningen av pronomen på ett forum.

Det är du som går till angrepp utanför ämnet och antyder att TS har låg intelligens. Jag hakade bara på ditt resonemang.

Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera. 

Har du nåt belägg för påståendet nedan? 

"Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan "

Jag håller inte alls med om att det generellt sett är kvinnor med låg intelligens som lever med strategiskt inkompetenta män. Och vad jag vet finns ingen forskning som styrker att så skulle vara fallet. Om man tror att det finns ett sånt samband så förstår jag om man gärna vill framhålla att man själv minsann valt en jämnställd partner. Som om det låg nån sorts prestige i det. DET tycker jag personligen tyder på lägre intelligens eller åtminstone bristande analytisk förmåga, ointresse eller brist på allmänbildning. 

"Det är du som går till angrepp utanför ämnet och antyder att TS har låg intelligens."

Ämnet är "män är efterblivna", men att det kommer att glida OT med att folk undrar vilka kvinnor det är som väljer efterblivna män och varför man kallar sin partner efterbliven är en självklarhet.

"Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera."

Det krävs två för en tango är inte att skylla kvinnan, det är att skylla på båda och 
    när det handlar om relationer mellan män och kvinnor måste man kunna diskutera både mäns och kvinnors del i det hela, det är sällan bara den enes fel att en relation fungerar dåligt, när det ska skyllas på det ena könet är det något som inte inte stämmer.

TS har inte nämt något om varken strategiskt inkompetenta män eller "strukturer" (som ofta används för att säga något utan att säga något), men du gjorde också gjorde till artikeln jag länkade.

Vet inte hur "
    skylla på kvinnorna så finns det strukturer" ska tolkas men det är lätt att göra en koppling till denna artikel.

Kvinnor måste sluta skylla allt på männen
    amelia.expressen.se/kvinnor-maste-sluta--skylla-allt-pa-mannen/

Männen som valt kvinnor som hånar dem på sociala medier verkar inte heller gjort så bra val och jag misstänker att om män gjort samma sak hade man sett det som ett rött flagg för destruktiv relation.

• ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 10:55:56 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-07-19 16:31:52 följande:
    TS har inte skrivit något i sin tråd
    Nej, det är ju konstigt med tanke på vilka trevliga och intressanta svar hon får... Ärligt talat fattar jag att hon inte lägger tid på det här tramset. 
    vilka trevliga och intressanta svar tror du den hypotetiska tråden "kvinnor är efterblivna" får?
  • ClumsySmurf
    Core skrev 2025-07-20 11:30:54 följande:

En en trådstart du står bakom påstår OP att män, helt utan avgränsning, är efterblivna. Men du efterfrågar en djuplodande analys från mitt håll? Och vetenskapliga artiklar på att korkade människor tenderar att träffa andra korkade? Vem ska forska på det? Finns det studier på att raggare träffar andra raggare, eller att adeln träffar adeln?

Det finns ingen forskning på sunt förnuft, saker som säger sig självt. 

Jag problematiserade ett påstående med ett motargument, du påpekar mina grammatiska brister. Vem är det som inte håller sig till ämnet?

Jag är ledsen, att vissa kvinnor är känslostyrda och inte klarar av att göra ett bra urval av partner är ett lika tydligt faktum som att vissa män är lata grisar utan en känsla för ansvar. De här två kategorierna träffar varandra. Men lägg inte det på oss andra, varken män eller kvinnor, att en del män är si, och kvinnor så, legitimerar inte breda generaliseringar.

hittills har jag bara läst om att intelligenta kvinnor har bättre cross sex mind reading och har lättare för att genomskåda luriga män,

men jag vill gärna se några vetenskapliga artiklar där man drar slutsatsen att mogna, intelligenta kvinnor med ordning på sitt skit är inte kapabla att identifiera omogna, ointelligenta män som inte vill ha ordning på sitt skit, så de luras.

• ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 23:49:59 följande:
    Jag håller fortfarande inte med om att kvinnor väljer fel män för att de har låg intelligens.

Jag har INTE sagt att allt skulle vara männens fel eller att man inte kan diskutera kvinnors fel och brister. Så allt det där babblet avstår jag från att kommentera.

Att håna sin partner på sociala medier är oacceptabelt i mina ögon. Jag vet inte varför du skriver om detta till mig och jag avstår från att kommentera det.

Ordet "efterbliven" tycker jag inte att vi ska använda överhuvudtaget men då flera redan tillrättavisat TS så tyckte jag inte att det behövde påpekas ännu en gång. 

Du länkar till ett blogginlägg och jag håller inte med om bloggarens åsikt.
    "Att håna sin partner på sociala medier är oacceptabelt i mina ögon. Jag vet inte varför du skriver om detta till mig och jag avstår från att kommentera det"

har du inte läst TS?
    var tror du de "lagt upp" hur inkompetenta deras män är?
  • ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-07-21 00:21:22 följande:

Har letat fram några svar som jag själv tycker är trevliga och intressanta. Hoppas att det duger som svar på din fråga.

ClumsySmurf skrev 2025-07-20 23:41:15 följande:
    vilka trevliga och intressanta svar tror du den hypotetiska tråden "kvinnor är efterblivna" får?
    exempel på strategisk kompetens kan vara att låtsas att en sån tråd bara skulle få trevliga svar av män som håller med och du vet att det var inte de svaren jag syftade på. självklart har det inget med intelligensen att göra, men man kan ju undra varför du hoppas att svaret duger när du förstår att jag förstår att du fultolkade frågan.

Varför skulle svaret duga?
  • ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-07-21 04:33:39 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-07-21 01:09:33 följande:
    "Att håna sin partner på sociala medier är oacceptabelt i mina ögon. Jag vet inte varför du skriver om detta till mig och jag avstår från att kommentera det"

har du inte läst TS?
    var tror du de "lagt upp" hur inkompetenta deras män är?
    Står det i TS att man ska håna sin partner på sociala medier?

Vilka de? Vadå lagt upp? 

Fenomenet i TS existerade även innan sociala medier fanns. 

[...]
    det är bara strategiskt inkompetenta svar i ditt inlägg

Om du har läst TS så vet du vad TS menar med "lägga upp om sina killar", du vet att TS har sett/läst på sociala medier hur inkompetenta deras män är, som inte klarar de enklaste saker.
    Anonym (Tjej) skrev 2025-07-18 19:29:21 följande:

Har på senaste börjat tänkt på hur killar kan vara så efter med vissa grejer. Har en sambo jag dagligen undrar hur det ser ut där uppe i huvet. Det är allt från hur killar städar, handlar, lagar mat, problemlösning eller bara vardagliga grejer. Är 22 år och när jag ser min sambo eller ser andra tjejer lägga upp om sina killar vad dom gjort konstigt blir jag helt paff. Hur kan dom eller ni killar som läser vara så efter liksom hur tänker ni eller är ni bara dumma? 
    Blir ju svårt att inte ha lite attityd när man dagligen får så dumma frågor. Dessutom måste man ju göra allt i hushållet för killen ser ju helt efterbliven ut i köket eller med tvätt osv. Tänker inte stå som en mamma och säga gör si gör så.

du "vet" att det är strategiskt inkompetens, dvs de är inte efterbliva, de bara spelar efterblivna för att slippa.
    Ezmeraldah skrev 2025-07-19 08:09:47 följande:

Det kallas strategisk inkompetens.

Och du har svarat att det finns strukturer
    Ezmeraldah skrev 2025-07-20 10:44:58 följande:
    [...]
    Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera. 
    [...]
    Så du vet att TS syftar på kvinnor som lagt upp saker på sociala medier om sina inkompetenta mansbebisar

"Står det i TS att man ska håna sin partner på sociala medier?"

du vet vad denna artikel handlar om

Att tävla om vem som är bäst på att förlöjliga män är inte feminism'
    www.gp.se/debatt/att-tavla-om-vem-som-ar-bast-pa-att-forlojliga-man-ar-inte-feminism.eaeb2fec-eac8-43bb-a844-f4e9d8844f78

Och du vet vad detta handlar om

Är de flesta män som de som porträtteras på Mansbebisar?
    www.familjeliv.se/forum/thread/82969148-ar-de-flesta-man-som-de-som-portratteras-pa-mansbebisar
    Anonym (Genuint nyfiken) skrev 2024-06-01 09:32:25 följande:
    Är de flesta män som de som porträtteras på Mansbebisar?

Jag följer Mansbebisar på Instagram. Jag blir både mörkrädd och ledsen när jag läser hur männen är. Är det verkligen så att merparten män är efterblivna och gör allt för att slippa undan ansvar genom att framställa sig själva som dumma? Jag kommer inte igen det i mina relationer. Mitt ex må ha haft sina brister i form av att han var glad i både spel och alkohol men han tog egna initiativ till både städning, matlagning osv. Min nuvarande, som jag är särbo med skötte både hus, hem och tre barn när han levde med sitt ex, hon valde att jobba och spela dator istället. Hur har ni det? Är erq män mansbebisar eller det kontot är överdrivet?

Anonym (87) skrev 2024-06-01 09:40:30 följande:

Nej det är inte överdrivet. Känner igen så mycket i andras historier där inne. Jag önskar att detta kontot fanns många år tidigare då det hade kunnat hjälpa mig att lämna tidigare och varit mer hel i själen.

men nu ger det mig iallafall bekräftelsen att jag inte var ensam om upplevelsen och hur blind man kan vara för strategisk inkompetens och manipulation bara det finns kärlek och barn inblandade.

Vad är en mansbebis?

Exempel på en mansbebis är att låta bli att städa, ta disk, handla, planera inköpslista, inte se till sina barns behov och planera i någon typ av kalender för tandläkartider, skolscheman och så vidare.
    [...]
     Att ta upp detta problem med män brukar allt för ofta resultera i att han utövar härskartekniker så som att förminska, flytta fokus eller ignorera vad partnern säger. Gaslighting är något som återkommer om och om igen där mannen gaslightar partnern till att förvränga eller förvanska ord, känslor, situationer och upplevelser, till den grad att kvinnan tror att hon är tokig
    [...]
    Att det patriarkala systemet är så djupt förankrat i vårt samhälle att våld mot kvinnor är normalt och oerhört vanligt förekommande, vår vardag. Mansbebisar är inte ?gulliga? eller ?skojfriska? män som inte alltid har huvudet på skaft. Vi talar om strukturer som har hängt med sedan urminnes tider, som vi nu uppmärksammar och som män blir kränkta av. 

https://mansbebisar.wordpress.com/2019/02/07/vad-ar-en-mansbebis/
    Kvinnors vardag med strategiskt inkompetenta män ? och hur vi slår tillbaka med motstrategier!
    Strategiskt inkompetens - ett könsrelaterat maktspel hos mansbebisar & kvinnors motstrategier

En av de mest vanliga exempel på Mansbebisar som berör strategisk inkompetens är män som inte ?klarar av? eller ?misslyckas? med så grundläggande saker som att sätta igång en tvätt- eller diskmaskin eller ännu värre - använder t.ex kökstrasan för att rengöra toaletten med och lägger sedan tillbaka den på plats i köket (jorå det har hänt, och även olika svampar och diskborstar har de använt, det gör mig illamående
    [...]
    Strategisk inkompetens innebär att någon (i den här kontexten män i hetero-relationer) medvetet låtsas vara dålig eller sakna kunskap helt för att slippa utföra en uppgift och där med också undvika ansvar.

https://catharinadesiree.substack.com/p/kvinnors-vardag-med-strategiskt-inkompetenta

Vad är en mansbebis?
    Exempel på en mansbebis är att låta bli att städa, ta disk, handla, planera inköpslista, inte se till sina barns behov och planera i någon typ av kalender för tandläkartider, skolscheman och så vidare.
    [...]
     Att ta upp detta problem med män brukar allt för ofta resultera i att han utövar härskartekniker så som att förminska, flytta fokus eller ignorera vad partnern säger. Gaslighting är något som återkommer om och om igen där mannen gaslightar partnern till att förvränga eller förvanska ord, känslor, situationer och upplevelser, till den grad att kvinnan tror att hon är tokig
    [...]
    Att det patriarkala systemet är så djupt förankrat i vårt samhälle att våld mot kvinnor är normalt och oerhört vanligt förekommande, vår vardag. Mansbebisar är inte ?gulliga? eller ?skojfriska? män som inte alltid har huvudet på skaft. Vi talar om strukturer som har hängt med sedan urminnes tider, som vi nu uppmärksammar och som män blir kränkta av. 
    mansbebisar.wordpress.com/2019/02/07/vad-ar-en-mansbebis/

Kvinnors vardag med strategiskt inkompetenta män ? och hur vi slår tillbaka med motstrategier!
    Strategiskt inkompetens - ett könsrelaterat maktspel hos mansbebisar & kvinnors motstrategier

En av de mest vanliga exempel på Mansbebisar som berör strategisk inkompetens är män som inte ?klarar av? eller ?misslyckas? med så grundläggande saker som att sätta igång en tvätt- eller diskmaskin eller ännu värre - använder t.ex kökstrasan för att rengöra toaletten med och lägger sedan tillbaka den på plats i köket (jorå det har hänt, och även olika svampar och diskborstar har de använt, det gör mig illamående
    [...]
    Strategisk inkompetens innebär att någon (i den här kontexten män i hetero-relationer) medvetet låtsas vara dålig eller sakna kunskap helt för att slippa utföra en uppgift och där med också undvika ansvar.

catharinadesiree.substack.com/p/kvinnors-vardag-med-strategiskt-inkompetenta
  • ClumsySmurf
    Ezmeraldah skrev 2025-07-21 04:33:39 följande:
    [...]
    ClumsySmurf skrev 2025-07-21 02:34:20 följande:
    exempel på strategisk kompetens kan vara att låtsas att en sån tråd bara skulle få trevliga svar av män som håller med och du vet att det var inte de svaren jag syftade på. självklart har det inget med intelligensen att göra, men man kan ju undra varför du hoppas att svaret duger när du förstår att jag förstår att du fultolkade frågan.

Varför skulle svaret duga?

Du frågade vad jag tror och inte vad du syftar på.

Vad är det du vill säga? Att det är okej att vara otrevlig mot kvinnor för att kvinnor är otrevliga mot män?

Varför du inte anser att mitt svar duger tänker jag inte lägga tid på att spekulera i. Vi får hoppas att nån bloggande lyxhustru utan gymnasiebetyg (som för övrigt lever allt annat än jämnställt men som desperat griper efter halmstrån för att lyckas dra in några kronor för egen maskin) kan ge dig ett svar du gillar bättre.  
    Att en sån här tråd, misstänkt trolltråd inte kommer att få så trevliga svar är inte svårt att förstå, självklarheter.

Det är inte svårare att förstå ungefär vilka trevliga och intressanta svar den hypotetiska tråden "kvinnor är efterblivna" får.

Jag är inte särskilt trevlig i såna trådar, varför skulle kvinnor vara det?

Så jag bytte kön på tråden...

Börjar du inte dribblat bort dej själv när du blir strategiskt inkompetent och plockar kommentarer från en flashback tråd, ett helt annat forum? Det är intressant att du fortsätter med "bloggande lyxhustru..."   "som desperat griper efter halmstrån"  när jag inte är nöjd med svaret på min fråga som du fultolkat. 

"Vad är det du vill säga? Att det är okej att vara otrevlig mot kvinnor för att kvinnor är otrevliga mot män?"

Du påminner själv om någon desperat griper efter halmstrån.

Varför är kvinnor mer efterblivna än män?
    www.flashback.org/t3124880

Och du utelämnar naturligtvis trevliga och intressanta svar
    TS blir själv kallad efterbliven.
    Som vanligt samma gamla snack av efterblivna fb-män. Jag har aldrig märkt någon skillnad och fattar inte ens vad ni snackar om. Får utmärkt service av både kvinnor och män, fast sämre av män baserat på nåt fåtal tillfälle. Har varit på banken och fått skitbra service av kvinnor två gånger senast. Sådana som gör lite extra och läser på även lite över sitt eget område för att se till att kunden har all info som behövs.

• ClumsySmurf
    Anonym (Jadu) skrev 2025-07-21 07:11:32 följande:

Att en tråd med detta namn får vara kvar så länge säger mer om modereringen på Familjeliv. Förakt och generaliseringar är ok så länge det riktas åt rätt håll.

varför skulle den inte få vara kvar?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Moss) skrev 2025-07-21 05:44:45 följande:

Vilka långa härskartekniksutläggningar. Antar att alla ska ha en hobby. Finns alltid något litet, kanske bräckligt att kompensera för.

Trodde förresten det var uppenbart att det här är en sån där filurtråd.

det kan vara sån där filurtråd, men det kan vara betydligt värre på instagramkontot mansbebisar och inlägg som kritiserat TS hade blivit raderade.

Svar på tråden Män är efterblivna