Inlägg från: Kanonen56 |Visa alla inlägg
  • Kanonen56

Våld I nära relation

Anonym (Ångest) skrev 2025-07-18 23:06:42 följande:
    Trots allt jag var med om mår jag dåligt känner ånger och skam , saknar den där killen. 
    Lägg av nu förihelvete och det gör du nu direkt.. Och så går du och ringer upp ditt barn och ber om ett förlåt, som tvingas få lyssna på sin morsa bli fucking misshandlad i telefonen....

Du saknar inte han. Du saknar att få tro att du är önskad. 

Din kropp är i chock för du tror naivt att det fortfarande handlar om att göra något rätt så blir han bättre.. Det är en runkbild, du har om kärlek som inte ens är rätt..

Varenda gång du låter en sån där människa styra ditt liv, och komma undan med saker som "du väljer dina barn nu eller mig." Så blir du svagare, och hans respekt för dig försvinner. 

En gång att du gör fel med en sån där, och så suddas gränserna ut och så blir allting mycket värre.. 

Det är as lätt att komma ur det där, men för det måste du sluta leva i din uppdiktade fantasivärld om vad du tror att kärlek är.
  • Kanonen56

Förövrigt tror jag att du hade en rejäl magkänsla som du totalt ignorerade när han sa att "du väljer dina barn nu eller mig." och det gjorde du för att du är desperat att få bli "älskad"...

Är det kärlek du söker, så ska du leta det på rätt plats... Inte slösa den lilla tid du har här i livet för att söka det på fel plats.. 

• Kanonen56
    Anonym (Ångest) skrev 2025-07-19 06:21:35 följande:
    Vet inte. De va så att han blev sur på min dotter  . Gillade inte hennes attityd,  för hon valde vara med en kompis istället för hemma när hans familj kom för träffa mig hemma hos mig.. var 12 år då. Sen sa han hon gillar inte mig.

Och det är konstigt tycker han? Att dotter inte gillar han för att han är en sån som slår hennes morsa..

Att du ens har en sån där man runt dina barn är fan en gåta.. Dina barn är tydligen klyftigare än vad du är... 

Hade en ny tant kommit in och blivit sur eller försökt att köra något med min dotter, så hade hon blivit utslängd sen med huvet först.. 

Det är inte hennes plats att få bestämma hur man ska bestraffa min dotter. Om det ens skulle behövts... 

Sluta leta ursäkter till han.. Sanningen är att han hade skrytit för sin familj om sin nya fina familj, och nu skulle han bjuda in dom att få kolla på både frugan och på barnen, och sen blev det lite pinsamt för han sen när dottern inte ens var hemma och hade planerat in att göra annat.. För då blev han tvungen att svara på någon jobbig fråga, vilket gjorde honom tjurig som något pantat jävla psykfall.. 

Han ska inte vara inärheten utav någon annans jävla barn.. Och fortsätter du ha kontakt med han så hoppas jag att någon går in och tar din vårdnad.. För det är inte bara du som kommer att bli körd med. 

• Kanonen56
    Anonym (Ångest) skrev 2025-07-19 06:21:35 följande:
    Jag har en trasig barndom kanske nån konstig anknytning som ställer till det. Jag bodde i 3 olika fosterhem.  Lämnad igen och igen . 
    Har en död dotter , son gick bort när hon var 11. Innan jag träffade nya killen. 
    Kanske jag var ett lätt offer för jag var trasig.
    Ja, det kan vara mycket möjligt. Du kan vara ett lätt offer för din vilja att få uppleva kärlek någon dag. Men det här är inte kärlek...

Det är ett ohälsosamt anknytningsmönster bara och det är lätt att även bli av med. Jag rekommenderar att kolla på Tim Fletcher inne på youtube när han snackar om komplex trauma eller trauma bonding. 

Det är inte ditt fel att det blev sådär, det är psykologiskt bara. 

Men det vuxna är att sätta dina tankar om han åt sidan. Ett lyckligt lyckat giftermål med han, det sker bara i någon drömvärld. 

Hela resterande delen av ditt liv kommer ta skada.
Svar på tråden Våld I nära relation