• Anonym (G)

Sårad

Hej alla

Jag är gravid med mannen som jag trodde älskade mig på riktigt. Inatt har han tjaffsat med mig men säger att det är jag som tjaffsar. Jag har märkt att han inte alls kan ta seriösa samtal för varje gång jag tar upp seriösa grejer så ser han det som något bråk fast det inte är det. Det går helt enkelt inte att prata seriöst med honom. Inatt gick han till överdrift då han även sade fula grejer till mig. Nu har han sagt att han inte ens vill höra mitt namn i flera dagar. Jag är helt knäckt och tom på ord. 
    Är det så här man behandlar sin gravida kvinna?

• Svar på tråden Sårad
  • Anonym (G)
    Anonym (S) skrev 2025-07-19 12:02:47 följande:

Man behandlar inte någon på det sättet, har inget med graviditet att göra. 

Är han emot att ni behåller barnet?

Nej han är inte emot det.
  • Anonym (G)
    molly50 skrev 2025-07-19 12:00:03 följande:

Självklart behandlar man ingen så,gravid eller inte.
    Men ni måste ju kunna prata med varandra. Be honom berätta vad som egentligen är problemet. Har han ångrat att han har gjort dig gravid eller vill han inte ha barnet? Är det något annat som stör honom?
    Han måste ju kunna berätta vad problemet är utan att vara elak mot dig.
    Ni ska ju bli föräldrar nu och då måste ni kunna lösa problem på ett sansat sätt.

Han ångrar inte att han gjort mig gravid men han blir arg så fort vi pratar om seriösa grejer. Han har egentligen ingen anledning att vara elak mot mig.
  • Anonym (G)
    Anonym (S) skrev 2025-07-19 12:09:17 följande:
    Ok, så detta är ett nytt beteende? Har inget med graviditeten att göra?
    Det har hänt någon gång mer innan min graviditet men inte alls så här mycket. I början var han villig att lösa saker med mig och prata ut, inte längre.
  • Anonym (G)

Idag har han ignorerat mig. Han vill inte prata.

Svar på tråden Sårad