• molly50

Sårad

Självklart behandlar man ingen så,gravid eller inte.
    Men ni måste ju kunna prata med varandra. Be honom berätta vad som egentligen är problemet. Har han ångrat att han har gjort dig gravid eller vill han inte ha barnet? Är det något annat som stör honom?
    Han måste ju kunna berätta vad problemet är utan att vara elak mot dig.
    Ni ska ju bli föräldrar nu och då måste ni kunna lösa problem på ett sansat sätt.

• molly50
    Anonym (G) skrev 2025-07-19 12:16:03 följande:
    Han ångrar inte att han gjort mig gravid men han blir arg så fort vi pratar om seriösa grejer. Han har egentligen ingen anledning att vara elak mot mig.
    Är det här något som har börjat nyligen eller har han varit så här tidigare?
    Oavsett så måste han ju kunna berätta vad det är.
    Kan han inte det så är det kanske bättre att lämna.
    Du ska inte behöva stå ut med det här. Och det kan ju också påverka barnet om du blir stressad.
  • molly50
    Anonym (G) skrev 2025-07-19 15:42:46 följande:

Idag har han ignorerat mig. Han vill inte prata.

Varför stannar du kvar hos honom? Har du någonstans du kan ta vägen så kan han sitta hemma och sura för sig själv och fundera på varför du har dragit?
  • molly50
    Anonym (Lumpin) skrev 2025-07-20 07:13:59 följande:

Vad är seriösa grejer och hur tar du upp dessa samtalsämnen? Det finns olika sätt att ta upp svåra saker och kanske du tar upp det på fel sätt så han ser det som en anklagelse och gnäll istället.

Oavsett så ger det inte honom rätten att kalla TS för fula saker och säga att han inte vill höra hennes namn på flera dagar.
Svar på tråden Sårad