Säga till ellet låtsas som inget?
Det är ju ditt misstag så du borde fixa det. Vad hade du tyckt om företaget eller någon annan gjorde ett misstag mot dig men sket i det.
Det är ju ditt misstag så du borde fixa det. Vad hade du tyckt om företaget eller någon annan gjorde ett misstag mot dig men sket i det.
Jo misstaget låg på din sida, det var ditt fel att de skickade pengar och presentkort i onödan. Även om du inte menade att göra fel och så var det du som missade grejerna. Företaget hade fullgjort sitt åtagande och levererat grejerna hem till dig. Det är ditt fel att du inte var där och tog emot dem, det är ditt fel att du lät dig förvillas av skräp i hallen och det var du som valde att lita på barnen som hade fel om att allt var uppackat.
Jag frågade inte vad du hade varit med om, jag frågade vad du skulle tycka om att någon gjorde ett misstag mot dig men sket i det. Är det helt ok för dig kanske.
Och då var det ju ett misstag att lita på barnen. Ditt misstag.
Fortfarande det var inte min fråga.
Om TS godtar att varorna lämnas till barnen så att hon kan gå undan när hon behöver så är det ingenting som påverkar frågan öht. TS hade ansvaret gentemot företaget, TS var inte vid dörren för att ta emot varorna. Företaget har levererat varorna så företaget har fullgjort sitt ansvar. Det är inte deras fel att TS trodde annat. Så det var ett misstag från TS sida att meddela att hon inte fått varorna, TS är den som hade fel. Ett ärligt misstag må vara men om hon väljer att inte rätta till misstaget så är hon inte ärlig längre.