• Anonym (Honda)

Säga till ellet låtsas som inget?

Beställde flera saker från ett stort företag (alltså är det inget som kommer make or break dem)... och massa saker fattades. Frågade barnen som tagit emot leveransen och de stod fast vid att det var allt som kommit.

Jag kontaktade företaget och de kompenserade rejält. Fick tillbaka pengarna plus en ordentlig kompensation.

Meeen... nu nyss hittade jag andra halvan av leveransen. Den var visst uppdelad i två och på något sätt hade de lyckats lämna ena halvan i hallen och den förblev osedd tills nu. 

Så vad gör jag nu? Säger till eller håller tyst? Missen var ju genuin, men ja.. jag vet inte...

• Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?
  • Anonym (Hm)

Vad du gör här näst beror väl på ditt samvete och moral :)

• Jimmy75
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-19 13:52:20 följande:

Vad du gör här näst beror väl på ditt samvete och moral :)

Säger exakt samma som ovanstående. Du får väl göra det som du sover bäst av.
  • Jimmy75

Personligen hade jag hört av mig till företaget och berättat precis hur det låg till och hur det blivit så för att låta dem ta ställning till hur de vill göra. Min erfarenhet är att det alltid lönar sig i längden, men det där gör ju var och en som man själv tycker.

• Anonym (X)

Låter ju troligt att barnen inte visste att det kom fler paket och att ni inte såg det förrän det var för sent. 

• Anonym (MM)
    Anonym (Honda) skrev 2025-07-19 13:25:14 följande:
    Säga till ellet låtsas som inget?

Beställde flera saker från ett stort företag (alltså är det inget som kommer make or break dem)... och massa saker fattades. Frågade barnen som tagit emot leveransen och de stod fast vid att det var allt som kommit.

Jag kontaktade företaget och de kompenserade rejält. Fick tillbaka pengarna plus en ordentlig kompensation.

Meeen... nu nyss hittade jag andra halvan av leveransen. Den var visst uppdelad i två och på något sätt hade de lyckats lämna ena halvan i hallen och den förblev osedd tills nu. 

Så vad gör jag nu? Säger till eller håller tyst? Missen var ju genuin, men ja.. jag vet inte...

Kan bara du bestämma. Hade det varit ett litet företag så hade jag tveklöst hört av mig.
  • Anonym (E)

Jäkligt fult att inte säga något i mitt tycke, ja det var en miss men det minsta man kan göra är att kontakta dem och fråga hur du löser returen för alla extra saker du nu har fått, samt be om ursäkt för att du missade detta, det stod i hallen, man kollar väl en extra gång innan man kontaktar, iaf i min värld, ska jag klaga över att jag inte fått något så ska jag veta till 110% att det faktiskt inte har levererats, jag kollar spårningsnunmer etc

• Anonym (Honda)

Det går inte att returnera.

Det låg i en papperspåse som råkat hamna intill just kartonger och papper som skulle till återvinningen. Ingen av oss reagerade öht på att den stod där innan det andra skulle iväg.

• Anonym (MM)
    Anonym (E) skrev 2025-07-19 14:05:50 följande:

Jäkligt fult att inte säga något i mitt tycke, ja det var en miss men det minsta man kan göra är att kontakta dem och fråga hur du löser returen för alla extra saker du nu har fått, samt be om ursäkt för att du missade detta, det stod i hallen, man kollar väl en extra gång innan man kontaktar, iaf i min värld, ska jag klaga över att jag inte fått något så ska jag veta till 110% att det faktiskt inte har levererats, jag kollar spårningsnunmer etc

MED TANKE på att det är ett stort företag så tänker jag nja
  • Anonym (Honda)
    Anonym (MM) skrev 2025-07-19 14:03:57 följande:
    Kan bara du bestämma. Hade det varit ett litet företag så hade jag tveklöst hört av mig.
    Det är ett väldigt stort företag, hundralapparna i fråga påverkar dem inte till eller från, men jag tvekar ändå...
  • Anonym (Honda)
    Anonym (E) skrev 2025-07-19 14:05:50 följande:

Det företaget har gjort den tabben flera gånger, så jag var inte förvånad. Dock var det ovanligt mycket som fattades.
Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?