• Anonym (Linkin)

Kronofogden

Om man har skuld hos kronofogden och efter 10 år kan man hamna fängelse då ? 
    Eftersom det är preskription.

Vad innebär preskription?

• Svar på tråden Kronofogden
  • Anonym

Det går inte att ställa frågan ännu flummigare? Vad snackar du om?

Man hamnar inte i fängelse pga skulder. Är du förbi den ålder där man tror att sällskapsspelet Monopol återspeglar verkligheten?

• Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 00:34:24 följande:

Det går inte att ställa frågan ännu flummigare? Vad snackar du om?

Man hamnar inte i fängelse pga skulder. Är du förbi den ålder där man tror att sällskapsspelet Monopol återspeglar verkligheten?

Efter 10 år då är det ju preskription
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 00:41:12 följande:
    VAD yrar du om? Man kan överhuvudtaget INTE hamna i fängelse pga en skuld!
    Tror du på allvar att KFM är en myndighet som kan sätta folk i fängelse?

Vadå preskription? Av vad?

Var du nu över åldern där man tror att Monopol är på riktigt eller inte? Du har väl inte rösträtt, får vi hoppas?
    Av skuld. På kronofogden hemsidan står att efter 10 år då är man preskriptionbrott därför jag undra om man kan hamna fängelse? Vad innebär preskription
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 00:47:01 följande:
    Vilken nivå ska vi lägga detta på? Hur gammal är du och är du helt efterbliven eller bara nån som glider runt i samhället utan att fatta dess uppbyggnad?

Vad är anledningen till att du inte klarar av att svara om din ålder eller om du har rösträtt? Efterblivenhet?

Vilken nivå ska vi svara på?
    30år
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linkin)
    Anonym (Linkin) skrev 2025-07-20 00:48:29 följande:
    30år
    Är 30 år och jag är ej rösträtt 
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 00:56:05 följande:
    Och vi får VERKLIGEN hoppas att du inte har rösträtt, eller hur! Du är ju helt oförmögen att kommunicera.

Är alltså frågan följande? :
    "Jag har läst om preskriptionsbrott och undrar om detta innebär att min skuld övergår från att vara en skuld till att vara ett brott enligt brottsbalken?"

Jag misstänker att du tror som ovan ... Vad skulle då alla andra "brott" vara? Elavbrott? Kabelbrott? Benbrott? Brottningsmatch?
    Samtliga renderar fängelse, eller?
    Det innebär skuld preskriptionsbrott.
    Den jag menar att jag jar skuld hos kronofogden efter 10 år blev det ett brott ? Då man hamna fängelse 
  • Anonym
    Anonym (Linkin) skrev 2025-07-20 01:03:01 följande:
    Det innebär skuld preskriptionsbrott.
    Den jag menar att jag jar skuld hos kronofogden efter 10 år blev det ett brott ? Då man hamna fängelse 
    Precis. 
    Nej. Svaret är fet-NEJ.

Som sagt: Vad skulle alla andra ord med "brott" i betyda? Benbrott t ex? Kabelbrott?

Du missuppfattar helt åt helvete. 
    Betala kommer du att få göra ändå.
Svar på tråden Kronofogden