• Anonym (Linkin)

Kronofogden

Om man har skuld hos kronofogden och efter 10 år kan man hamna fängelse då ? 
    Eftersom det är preskription.

Vad innebär preskription?

• Svar på tråden Kronofogden
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 01:05:10 följande:
    Precis. 
    Nej. Svaret är fet-NEJ.

Som sagt: Vad skulle alla andra ord med "brott" i betyda? Benbrott t ex? Kabelbrott?

Du missuppfattar helt åt helvete. 
    Betala kommer du att få göra ändå.
    Varför är du så elakt mot mig ? 
    Såg på kronofogden hemsidan om man ej betala sina skulder till 10 år då blir man preskriptions därför jag undra om man kan hamna fängelse. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nne)
    Anonym (Linkin) skrev 2025-07-20 01:08:40 följande:
    Varför är du så elakt mot mig ? 
    Såg på kronofogden hemsidan om man ej betala sina skulder till 10 år då blir man preskriptions därför jag undra om man kan hamna fängelse. 
    Lyssna inte på Lillebror Skorpansson. Han är bara ute efter att bråka med någon. 

Jag vet inte vad som händer vid fördröjd betalning av skulder men föreslår ändå att du betalar av denna så snabbt som möjligt. Tänk om det annars blir utmätning eller nåt. Som i det där avsnittet av Albert och Herbert.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linkin)
    Anonym (Nne) skrev 2025-07-20 01:12:44 följande:
    Lyssna inte på Lillebror Skorpansson. Han är bara ute efter att bråka med någon. 

Jag vet inte vad som händer vid fördröjd betalning av skulder men föreslår ändå att du betalar av denna så snabbt som möjligt. Tänk om det annars blir utmätning eller nåt. Som i det där avsnittet av Albert och Herbert.
    Tackar. 
  • Anonym (Nne)
    Anonym (Linkin) skrev 2025-07-20 01:14:48 följande:
    Tackar. 
    Eller så kanske du bara pratat med dig själv hela tiden. Tro inte att den möjligheten gått mig förbi. 
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 01:13:35 följande:
    Vad i mitt svar var elakt? Du kan alltså inte läsa korrekt heller? Om något innehåller "helvete" så antar du att det är elakt?
    Välkommen! Vi ser stor nytta med att ha dig här ...
    Du förstår ej vad skuld preskriptions. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Linkin)
    Anonym skrev 2025-07-20 02:34:09 följande:
    Jo. Jag vet exakt vad ett preskriptionsavbrott är. Inte du.
    Jag menar ej preskriptionsbrott. Den jag menarde är skuld preskriptions. Förstår du det ? 
Svar på tråden Kronofogden