Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Kristen oskuld?

Hej Jag är 37 år och följer Kristendomen, jag är fortfarande oskuld, hade jag vetat att jag fortfarande skulle vara det vid denna ålder hade jag kanske inte väntat, jag har fortfarande inte hittat den rätta kanske för att jag även är blyg vilket inte anses attraktivt, jag vill ju ändå kramas och sånt men var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

• Svar på tråden Kristen oskuld?
  • Anonym (Man)
    Anonym (P) skrev 2025-07-20 07:36:44 följande:
    I ditt, eller något liknande, trossamfund.
    Det skulle inte fungera eftersom de inte vill göra något alls, det vill säga om de är såna som inte vill ha sex innan äktenskapet, annars så vill de ha riktigt sex
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-20 07:49:12 följande:

Tycker du att du ser bra ut?

Ja, vissa har sagt att jag är snygg, andra har sagt att jag ser yngre ut än min ålder, nackdelen är att jag är kort under 1,70 meter, en kvinna ville ha någon som är minst 1,80 meter trots att hon själv var 1,60 andra var ännu kortare, alltså för ett seriöst kristet förhållande, det ironiska är att Nya Testamentet är tydligt med att utseendet inte är viktigt
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-20 07:49:12 följande:

Tycker du att du ser bra ut?

Har längden betydelse för dig också
  • Anonym (Man)
    Anonym (B) skrev 2025-07-20 07:47:08 följande:
    Ja då blir det svårt, oskulder i den åldern är en gigantisk turn-off.
    Tänkte att jag skulle redan ha varit gift innan jag var 25, så i den sexuella världen är det katastrof, är du en kvinna
  • Anonym (Man)
    Anonym (B) skrev 2025-07-20 08:36:43 följande:
    Ja, jag är kvinna. Tror ärligt att kristna tjejer är din enda chans. 
    Okej tack för ditt svar i alla fall
  • Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-20 08:43:59 följande:
    Samma bok är tydlig med att det är okej att äga andra människor som egendom så du kanske inte ska lägga för stor vikt vid just den boken.

(Det finns en massa andra böcker)
    Då är det inte samma bok du har läst eller så har du läst det utifrån enbart det Gamla Testamentet
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-20 10:39:35 följande:

Det finns ju några kristna datingsidor.
    Jag förstår problematiken Jag tror att man blir fast sin roll jag tror inte alls på att de andra kvinnorna i din närhet inte vill troligen längtar de också. Men risken är stor att de du känner inte alls ser dig på det sättet. Jag tror att som någon annan skrev byta omgivning är rätt bra. Det nya killen/tjejen är alltid mer intressant. Försök att hitta ett nytt sammanhang som verkligen intresserar dig så har du roligt på vägen.

Vilka är dessa kristna datingsidor och finns det tillräckligt många personer i sidorna alltså i det här landet?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Vanilj) skrev 2025-07-20 13:24:59 följande:

Min fd fru hade  en kristen vän  Utbränd  vid  30+
    Hon ville inte byta jobb pendlade 1+1 tim.,flytta ,för hennes kristna vänner bodde alla  i närheten  och  gift sig med varandra  och blev kvar på glasberget(det blev ju ingen över till mig)  slutade med  gravid i Danmark på klinik  när  klockan närmade sig 40
    /Du får ändra på något..  som man eller kvinna  ex .en partner  som redan har barn , eller inte är lika troende . Eller betydligt äldre ..
     /Vanilj

Nu hänger jag inte riktigt med och jag har inte barn om det är det du frågar mig
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-21 08:58:21 följande:
    Det finns några olika jag har inte provat bara fått reklam för dem. Jag har bara testat de vanliga och då händer det ibland att det är kvinnor som skriver att det söker en kristen man också. 
    Vilka är de vanliga alltså som även har kristna kvinnor?
  • Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-21 08:44:25 följande:
    Den heter Bibeln och innehåller två delar. Gud är med i båda delarna. I första delen tycker han det är okej att äga andra människor som egendom. Hade han fel om det?
    Gamla Testamentet ska tolkas utifrån Nya Testamentet annars har du misstolkat alltså utifrån Kristendomen
  • Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-22 11:41:51 följande:
    Tolka fritt utifrån vilket testamente du vill. Finns det någon kontext där det är okej för en människa att äga en annan människa som egendom?

Det räcker med ett "ja" eller "nej". Själv svarar jag nej.  
    Där har du redan missförstått allt och tolkar det som du vill precis som sekter gör
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-22 10:53:24 följande:
    Ja det är bara att prova.
    Tänkt igenom din profil och vilka bilder du vill använda så är det ju bra att prova 😊.
    Jag har som sagt bara varit på de vanliga sidorna.
    Nästan alla har något som är gratis.
    Men jag undrar, är det exempelvis Match och Tinder du syftar på, jag vill gärna veta vilka appar som kristna kvinnor använder?
  • Anonym (Man)
    Maggi23 skrev 2025-07-24 21:30:24 följande:

Jag är kristen och lyssnade på youtube med Syster Sofie om kroppens teologi. För alla som inte förstår djupet av vad ämnet handlar om kan man lyssna där. 

Jag undrar om du kanske kan tänka dig att hitta en partner i en annan församling än den du tillhör? I min församling finns det separata grupper för unga vuxna (20-39) som ses ibland och tar en öl. Jag förstår att det är svårt att hitta någon, men jag känner flera som är kristna och väntar med att ha samlag innan giftermålet. Vilket är också egentligen vad jag tror är det rätta 

Testa andra församlingar och våga engagera dig/fråga om det finns några vuxen grupper du kan vara med i?

Det var länge sen klippet har funnits där, jag antar från Katolsk Horisont, är du Katolik, jag är själv Kristen Ortodox, så jag kan ju då gifta mig även med en Katolik, alltså om den andra inte är villig att konvertera från andra inriktningar så fungerar det inte, församlingen är det inget fel på men de flesta är redan gifta eller så känner man inte varandra när det bli för många där?
  • Anonym (Man)
    Maggi23 skrev 2025-07-27 11:17:52 följande:
    Ja, ibland har katolska församlingar sociala aktiviteter eller grupper. Har du testat att fråga din präst om hjälp? Kanske han vet någon person som också söker en man att gifta sig med?

Appen valo finns, där finns det kristna från många olika församlingar.
    Du nämnde Syster Sofie det är därför jag frågar, är du svensk eller kanske från Mellanöstern, eller mixad?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 08:15:45 följande:
    Hur vanligt är det bland ortodoxa att man följer en strikt norm att vänta till äktenskapet?
    Det beror på vilken typ av Kristen Ortodox man är, och hur strikt man följer det, men oftast ser man att man passar ihop på alla andra områden innan det
Svar på tråden Kristen oskuld?